Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

240 Publications


2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47066
Vogelsang, Christoph, Jana Meier, Thomas Janzen, and Philipp Wotschel. “Acceptance of Simulation-Based Assessment Formats in Teacher Education. ,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47117
Vogelsang, Christoph, and André Brandhorst. “Schulpraktikum zwischen Kind und Nebenjob? Einfluss von sozialen und organisationalen Bedingungsfaktoren auf das Belastungserleben Lehramtsstudierender im Praxissemester.” Herausforderung Lehrer* Innenbildung-Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion 6, no. 1 (2023). https://doi.org/10.11576/HLZ-5818.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47423
Methfessel, Annette, and Thomas Janzen. “Living the Dream? Relating to the Living Conditions of Hispanic Migrants in California through the Short Story Inside Out.” Englisch Betrifft Uns, no. 2 (2023).
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47795
Janzen, Thomas. “Show, Don’t Tell - Rollenspielbasierte Simulationsprüfungen Für Zukünftige Englischlehrkräfte (Poster).” In 30. DGFF Kongress 2023, 2023.
LibreCat
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45658
Grotegut, Lea. GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden. Paderborn: Universität Paderborn, 2023. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1753.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48087
Grotegut, Lea, and Katrin B. Klingsieck. “Kompetenzentwicklung in Der Lehrkräftebildung: Der Mehrwert Einer Digitalen Simulation.” ZeHf – Zeitschrift Für Empirische Hochschulforschung 7, no. 1 (2023): 56–73. https://doi.org/10.3224/zehf.v7i1.05.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45919
Vogelsang, Christoph, Carina Caruso, Andreas Seifert, and Franziska Schwabl. “Wie Entwickeln Sich Medienbezogene Einstellungen, Selbsteingeschätzte Medienkompetenzen Und Motivationale Orientierungen Angehender Lehrkräfte?” MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung, 2023, 22–50. https://doi.org/10.21240/mpaed/00/2023.03.29.x.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49505
Janzen, Thomas, and Annette Methfessel. “‘English Was British’. Reflecting on Language in a Globalized World through an Excerpt from Naoise Dolan’s Novel Exciting Times.” Englisch Betrifft Uns 6/2023 (2023).
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30202
Pollmeier, Pascal, Tim Rogge, and Christoph Vogelsang. “Emotionale Erfahrungen von Lehramtsstudierenden Bei Der Arbeit Mit Eigenvideografien von Unterricht – Fallanalysen Aus Einer Längsschnittlichen Interviewstudie Im Praxissemester.” ZeHf – Zeitschrift Für Empirische Hochschulforschung 5, no. 1 (2022): 20–37. https://doi.org/10.3224/zehf.v5i1.03.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34639
Vogelsang, Christoph, and Christoph Wiethoff. “Effects of School Closures during the COVID-19 Pandemic in Early 2020 on Prospective Teachers in a One-Semester School Internship.” European Journal of Teacher Education, 2022, 1–19. https://doi.org/10.1080/02619768.2022.2158808.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35524
Riese, Josef, Christoph Vogelsang, Jan Schröder, Andreas Borowski, Christoph Kulgemeyer, Peter Reinhold, and Horst Schecker. “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25, no. 4 (2022): 843–67. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35525
Breuer, Judith, Christoph Vogelsang, and Peter Reinhold. “Nutzungsverhalten von Lehrkräften bei der Implementierung einer physikdidaktisch innovativen Unterrichtskonzeption.” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 28, no. 1 (2022). https://doi.org/10.1007/s40573-022-00138-5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35522
Vogelsang, Christoph, Christoph Kulgemeyer, and Josef Riese. “Learning to Plan by Learning to Reflect?—Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience.” Education Sciences 12, no. 7 (2022). https://doi.org/10.3390/educsci12070479.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35523
Van Dusen, Ben, Christoph Vogelsang, Joseph Taylor, and Eva Cauet. “How to Teach a Teacher: Challenges and Opportunities in Physics Teacher Education in Germany and the USA.” In Physics Education, 55–81. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-030-87391-2_3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35581
Meier, Jana, Christoph Vogelsang, Christina Watson, and Niclas Schaper. “„Reflexion ist erzwungenes Nachdenken“ – Zusammenhänge zwischen dem Reflexionsverständnis Lehramtsstudierender & Facetten ihrer Reflexionskompetenz. .” Lehrerbildung auf dem Prüfstand 15, no. 1 (2022): 39–58.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35591
Meier, Jana, Simon Küth, Daniel Scholl, Christoph Vogelsang, and Christina Watson. “Der Zyklus von Planung und Reflexion – Zusammenhänge zwischen der generischen Unterrichtsplanungsfähigkeit und der Reflexionskompetenz angehender Lehrkräfte.,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35594
Meier, Jana, and Christoph Vogelsang. “Erfassung der Reflexionskompetenz angehender Lehrpersonen mittels (offener) Situationsvignetten. ,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35592
Meier, Jana, Christoph Vogelsang, Philipp Wotschel, and Thomas Janzen. “Rollenspiele als Übungs- & Prüfungsformate in der universitären Lehramtsausbildung.,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35593
Vogelsang, Christoph, Jana Meier, Philipp Wotschel, and Thomas Janzen. “Einschätzungen Studierender zu Prüfungsformaten im Lehramtsstudium.,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35596
Watson, Christina, Jana Meier, Simon Küth, Daniel Scholl, Andreas Seifert, and Christoph Vogelsang. “Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.,” 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=4245 OR person=693 OR person=37157 OR person=34280 OR person=44239 OR person=89529 OR person=89329)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed