Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

34 Publications


2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62963
Depicting the confrontation with anomalous data in Models of Data
P. Pollmeier, S. Fechner, in: 15th Conference of The European Science Education Research Association (ESERA), 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62955
Digitale Messwerterfassung im Chemieunterricht – Einblicke in die Entwicklung von Lernumgebungen und digitale Netzwerke
S. Fechner, D. Stroop, J. Ponath, P. Pollmeier, in: Herbsttagung Des Deutscher Verein Zur Förderung Des Mathematischen Und Naturwissenschaftlichen Unterrichts (MNU) , 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63010
Making use of analogical transfer in context-based learning
L. Wedekind, P. Pollmeier, S. Fechner, in: 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2023), 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62969
Evidence based practice of pre-service teachers
P. Pollmeier, C. Vogelsang, S. Fechner, in: 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), 2023.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30202 LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62967
Preservice science teachers‘ competences in evidence based practice a longitudinal case study
P. Pollmeier, S. Fechner, in: Conference of National Association for Research in Science Teaching (NARST), 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62966
Einfluss des Praxissemesters auf den Umgang mit Evidenzen im Unterricht
P. Pollmeier, S. Fechner, in: Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Chemie Und Physik e.V., 2022.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26718 | OA
Erweiterung des epistemologischen Verständnisses durch Konfrontation mit anomalen Daten.
P. Pollmeier, S. Fechner, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch?, Universität Duisburg-Essen, 2021, pp. 605–608.
LibreCat | Download (ext.)
 
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23733 | OA
Förderung angehender Lehrkräfte im Umgang mit Evidenzen für den naturwissenschaftlichen Unterricht
P. Pollmeier, S. Fechner, in: M. Kubsch, S. Sorge, J. Arnold, N. Graulich (Eds.), Lehrkräftebildung neu gedacht. Ein Praxishandbuch für die Lehre in den Naturwissenschaften und deren Didaktiken, Waxmann, 2021, pp. 150–154.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27071
Zwischen den Stühlen? – Verknüpfung von Erfahrungen des Praxissemesters mit Theorien im Lehramtsstudium Chemie. Sukzessiven Kompetenzaufbau nach dem Praxissemester gestalten
P. Pollmeier, S. Fechner, in: C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung - Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, Springer Fachmedien, Wiesbaden, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62965 LibreCat
 

2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62960 LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23756
Creativity in data analysis through confrontation with anomalous data
P. Pollmeier, S. Fechner, in: O. Levrini, G. Tasquir, E. Kaya, V.-M. Vesterinen (Eds.), The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges through Science Education. Electronic Proceedings of the ESERA 2019 Conference. , ALMA MATER STUDIORUM - University of Bologna, Bologna, 2019, pp. 751–759.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=44191)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed