Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
84 Publications
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54411
Häsel-Weide U, Kammeyer K, Kruse I, et al., eds. Inklusion verstehen - Szenen aus dem Unterricht in interdisziplinärer Reflexion. 1st ed. Kohlhammer; 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55361
Zdoupas P, Laubenstein D. Social impacts of inclusive education: On the requirement for an emphasis on girls with emotional and behavioral disorders (EBD) in research on inclusion. Societal Impacts. 2024;4. doi:10.1016/j.socimp.2024.100071
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45324
Zdoupas P, Laubenstein D. ‘I Feel Well, Accepted and Competent in School’—Determinants of Self-Perceived Inclusion and Academic Self-Concept in Students with Diagnosed Behavioral, Emotional and Social Difficulties (BESD). Social Sciences. 2023;12(3):154. doi:10.3390/socsci12030154
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45323
Zdoupas P, Laubenstein D. Perceptions of inclusion in students with diagnosed behavioural, emotional and social difficulties (BESD) displaying internalising and externalising behaviour in inclusive and special education. European Journal of Special Needs Education (Latest Articles). 2023;38(5):717-730. doi:10.1080/08856257.2022.2159281
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35114
Scheer D, Laubenstein D. The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs. . The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs In: Social Sciences, 11 Jahrgang, Nr 10. Published online 2021. doi:doi.org/10.3390/socsci10110405.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35767
Laubenstein D, Scheer D. Praxis-Forschungs-Netzwerke am Beispiel des Projekts „Geschwisterklassen“. In: Emotionale und Soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen, ESE 3, . Published online 2021:142-152.
LibreCat
| Files available
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35762
Laubenstein D, Scheer D. Optimierung von Organisationsstrukturen für die emotionale und soziale Entwicklung? In: Sonderpädagogische Förderung heute, 66 Jahrgang, Nr 2,. Published online 2021:155-170.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35782
Zdoupas P, Laubenstein D. Selbstkonzept und Klassenlehrkraftverhalten - Befunde vergleichender Analysen zu Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung. In: ; 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35777
Zdoupas P, Laubenstein D. Perceptions of Inclusion of Students with Behavioral, Emotional and Social Difficulties (BESD) - online. In: ; 2021.
LibreCat
2020 | Book | LibreCat-ID: 35081
Guthöhrlein K, Lindmeier C, Laubenstein D. Unterrichtsentwicklung und Unterrichtsgestaltung. Kohlhammer; 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35209
Egener L, Scheer D, Laubenstein D, Meizer C. Entwicklung und psychometrische Evaluation eines Fragebogens zur Erfassung subjektiver Definitionen von Inklusion (FEDI). In: Grosche M, Decristan J, Urton K, Jansen NC, Bruns G, Ehl B, eds. Sonderpädagogik Und Bildungsforschung - Fremde Schwestern?. ; 2020:198-204.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35770
Scheer D, Egener L, Laubenstein D, Melzer C. Development and psychometric evaluation of an instrument measuring subjective definitions of inclusion (FEDI). International Journal of Inclusive Education. In: International Journal of Inclusive Education. Published online 2020.
LibreCat
| Files available
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35786
Scheer D, Laubenstein D. Optimierung von Organisationsstrukturen für die emotionale und soziale Entwicklung? Wissenschaftliche Begleitung des Projekts „Geschwisterklassen“ - online. In: ; 2020.
LibreCat
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35791
Scheer D, Laubenstein D. Auswirkungen der Corona-Schulschließungen auf Schülerinnen und Schüler mit und ohne Förderbedarf der emotionalen und sozialen Entwicklung (COFESE) - online. In: ; 2020.
LibreCat
2019 | Book | LibreCat-ID: 35205
Dederich M, Ellinger S, Laubenstein D. Sonderpädagogik Als Erfahrungs- Und Praxiswissenschaft. Geistes-, Sozial- Und Kulturwissenschaftliche Perspektive. Barbara Budrich; 2019.
LibreCat
2019 | Book | LibreCat-ID: 35185
Guthöhrlein K, Laubenstein D, Lindmeier C. Teamentwicklung Und Teamkooperation. Kohlhammer; 2019.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8749
Laubenstein D, Guthöhrlein K, Lindmeier C, Scheer D, Sponholz D. The ‘Learning Office’ as an Approach for Inclusive Education in Mathematics: Opportunities and Challenges. In: In: Kollosche, D.; Marcone, R.; Knigge, M.; Godoy Penteado, M.; Skovsmose, O. (Hrsg.). Inclusive Mathematics Education. State-of-the-Art Research from Brazil and Germany. Springer; 2019:107-121. doi:10.1007/978-3-030-11518-0_9
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35646
Laubenstein D. Über Mess-Manien und den Umgang mit zerteilten Informationen. In: Dederich M, Ellinger S, Laubenstein D, eds. In: Dederich, M., Ellinger, S. & Laubenstein, D. (Hrsg). Sonderpädagogik Als Erfahrungs- Und Praxiswissenschaft. Geistes-, Sozial- Und Kulturwissenschaftliche Perspektive. Barbara Budrich; 2019:109-125.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35793
Egener L, Scheer D, Laubenstein D, Melzer C. Entwicklung und psychometrische Evaluation eines Fragebogens zur Erfassung subjektiver Definitionen von Inklusion. Posterpräsentation. In: ; 2019.
LibreCat
2018 | Book | LibreCat-ID: 6598
Scheer D, Laubenstein D. Schulische Inklusion Entwickeln: Eine Arbeitshilfe Für Schulleitungen. Kohlhammer; 2018.
LibreCat
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5