Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

50 Publications


2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46826
Flath, B. (Ed.). (2013). Musik/Medien/Kunst. Wissenschaftliche und künstlerische Perspektiven (1st ed.). transcript.
LibreCat | Files available
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46845
Flath, B. (2013). body 3.0. Klang & Körper in emotionaler Massenkommunikation. In T. Dumke, W. Jauk, & K. Nicolai (Eds.), Hellerau 100+1 (pp. 101–109). tma.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46844
Flath, B. (2013). Sound und Pop-Culture. Zwischen Ökonomie und emotionaler Massen-kommunikation. In B. Flath (Ed.), Musik/Medien/Kunst. Wissenschaftliche und künstlerische Perspektiven (pp. 39–51). transcript.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 46846 | OA
Flath, B. (2012). Ambivalenzen in der Rezeption von Popmusik zwischen Ökonomie und Ästhetik. zeitschrift ästhetische bildung / Schwerpunkt: Populärkultur und ästhetische Alltagspraxis, 4(2), 1–11.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book | LibreCat-ID: 46827
Flath, B. (2012). Sound und Image. Eine experimentelle Untersuchung zum Einfluss von Klangqualitäten auf die Wahrnehmung eines Produktimages im Kontext von Fernsehwerbung (Vol. 23). epOs.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46828
Flath, B., Pirchner, A., Pölzl, E., & Sackl, S. (Eds.). (2012). The Body Is The Message (1st ed., Vol. 2). Grazer Universitätsverlag .
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46847
Flath, B. (2011). Sound & Image. An experimental study on the influence of acoustical parameters on the perception of a product’s image in TV-commercials. In K. Bronner, R. Hirt, & C. Ringe (Eds.), Audio Branding Year Book 2010 (pp. 229–238). nomos.
LibreCat
 

2010 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46829
Flath, B., Pirchner, A., Pölzl, E., & Sackl, S. (Eds.). (2010). All You Need Is Image?! (1st ed., Vol. 1). Grazer Universitätsverlag .
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46848
Flath, B. (2008). Sound als Imagevermittler. Eine experimentelle Untersuchung zum Einfluss akustischer Parameter auf das konnotative Empfinden von Produkten im Kontext von Fernsehwerbung. In Karl-Frazenz-Universiät Graz (Ed.), Erstausgabe. Veröffentlichungen junger Wissen­schafterInnen der Karl-Franzens-Universität Graz (Vol. 1, pp. 43–49). Uni-Press Graz.
LibreCat
 

2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46849
Flath, B. (2008). The relevance of acoustical parameters in communicating brand images in commercials (M. Marin , M. Knoche , & R. Paarncutt, Eds.).
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=58896)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed