Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
53 Publications
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 46841 |
Life is live. Experiencing Music in the digital Age
B. Flath, International Journal of Music Business Research 4 (2015) 7–26.
LibreCat
| Download (ext.)
B. Flath, International Journal of Music Business Research 4 (2015) 7–26.
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46825
Advertising and Design. Interdisciplinary Perspectives on a Cultural Field
B. Flath, E. Klein , eds., Advertising and Design. Interdisciplinary Perspectives on a Cultural Field , 1st ed., transcript , Bielefeld , 2014.
LibreCat
| Files available
B. Flath, E. Klein , eds., Advertising and Design. Interdisciplinary Perspectives on a Cultural Field , 1st ed., transcript , Bielefeld , 2014.
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46843
The Sound of Image. Sound-Design within the Digital Mediamorphosis
B. Flath, in: B. Flath, E. Klein (Eds.), Advertising and Design. Interdisciplinary Perspectives on a Cultural Field , transcript , Bielefeld , 2014, pp. 29–43.
LibreCat
B. Flath, in: B. Flath, E. Klein (Eds.), Advertising and Design. Interdisciplinary Perspectives on a Cultural Field , transcript , Bielefeld , 2014, pp. 29–43.
2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46826
Musik/Medien/Kunst. Wissenschaftliche und künstlerische Perspektiven
B. Flath, ed., Musik/Medien/Kunst. Wissenschaftliche und künstlerische Perspektiven , 1st ed., transcript, Bielefeld , 2013.
LibreCat
| Files available
B. Flath, ed., Musik/Medien/Kunst. Wissenschaftliche und künstlerische Perspektiven , 1st ed., transcript, Bielefeld , 2013.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46845
body 3.0. Klang & Körper in emotionaler Massenkommunikation
B. Flath, in: T. Dumke, W. Jauk, K. Nicolai (Eds.), Hellerau 100+1, tma, Dresden, 2013, pp. 101–109.
LibreCat
B. Flath, in: T. Dumke, W. Jauk, K. Nicolai (Eds.), Hellerau 100+1, tma, Dresden, 2013, pp. 101–109.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46844
Sound und Pop-Culture. Zwischen Ökonomie und emotionaler Massen-kommunikation
B. Flath, in: B. Flath (Ed.), Musik/Medien/Kunst. Wissenschaftliche und künstlerische Perspektiven, transcript, Bielefeld, 2013, pp. 39–51.
LibreCat
B. Flath, in: B. Flath (Ed.), Musik/Medien/Kunst. Wissenschaftliche und künstlerische Perspektiven, transcript, Bielefeld, 2013, pp. 39–51.
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 46846 |
Ambivalenzen in der Rezeption von Popmusik zwischen Ökonomie und Ästhetik
B. Flath, zeitschrift ästhetische bildung / Schwerpunkt: Populärkultur und ästhetische Alltagspraxis 4 (2012) 1–11.
LibreCat
| Download (ext.)
B. Flath, zeitschrift ästhetische bildung / Schwerpunkt: Populärkultur und ästhetische Alltagspraxis 4 (2012) 1–11.
2012 | Book | LibreCat-ID: 46827
Sound und Image. Eine experimentelle Untersuchung zum Einfluss von Klangqualitäten auf die Wahrnehmung eines Produktimages im Kontext von Fernsehwerbung
B. Flath, Sound und Image. Eine experimentelle Untersuchung zum Einfluss von Klangqualitäten auf die Wahrnehmung eines Produktimages im Kontext von Fernsehwerbung, epOs, Osnabrück, 2012.
LibreCat
B. Flath, Sound und Image. Eine experimentelle Untersuchung zum Einfluss von Klangqualitäten auf die Wahrnehmung eines Produktimages im Kontext von Fernsehwerbung, epOs, Osnabrück, 2012.
2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46828
The Body Is The Message
B. Flath, A. Pirchner, E. Pölzl, S. Sackl, eds., The Body Is The Message , 1st ed., Grazer Universitätsverlag , Graz , 2012.
LibreCat
B. Flath, A. Pirchner, E. Pölzl, S. Sackl, eds., The Body Is The Message , 1st ed., Grazer Universitätsverlag , Graz , 2012.
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46847
Sound & Image. An experimental study on the influence of acoustical parameters on the perception of a product’s image in TV-commercials
B. Flath, in: K. Bronner, R. Hirt, C. Ringe (Eds.), Audio Branding Year Book 2010 , nomos, Baden-Baden, 2011, pp. 229–238.
LibreCat
B. Flath, in: K. Bronner, R. Hirt, C. Ringe (Eds.), Audio Branding Year Book 2010 , nomos, Baden-Baden, 2011, pp. 229–238.
2010 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46829
All You Need Is Image?!
B. Flath, A. Pirchner, E. Pölzl, S. Sackl, eds., All You Need Is Image?!, 1st ed., Grazer Universitätsverlag , Graz, 2010.
LibreCat
B. Flath, A. Pirchner, E. Pölzl, S. Sackl, eds., All You Need Is Image?!, 1st ed., Grazer Universitätsverlag , Graz, 2010.
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46848
Sound als Imagevermittler. Eine experimentelle Untersuchung zum Einfluss akustischer Parameter auf das konnotative Empfinden von Produkten im Kontext von Fernsehwerbung
B. Flath, in: Karl-Frazenz-Universiät Graz (Ed.), Erstausgabe. Veröffentlichungen junger WissenschafterInnen der Karl-Franzens-Universität Graz, Uni-Press Graz, Graz , 2008, pp. 43–49.
LibreCat
B. Flath, in: Karl-Frazenz-Universiät Graz (Ed.), Erstausgabe. Veröffentlichungen junger WissenschafterInnen der Karl-Franzens-Universität Graz, Uni-Press Graz, Graz , 2008, pp. 43–49.
2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46849
The relevance of acoustical parameters in communicating brand images in commercials
B. Flath, in: M. Marin , M. Knoche , R. Paarncutt (Eds.), 2008.
LibreCat
B. Flath, in: M. Marin , M. Knoche , R. Paarncutt (Eds.), 2008.