Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

55 Publications


2016 | Misc | LibreCat-ID: 46852 | OA
Flath, Beate. Live and (Digital) Life. Some Notes on Interaction with Music. Life Music Exchange Blog, Betrieben von Simon Frith, Martin Cloonan, Emma Webster et Al., 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46842
Flath, Beate. “Like a Virgin. Zu Strukturen und Mechanismen der Imagebildung in der Popmusik.” In Adele, Katy, Sasha & Co. Pop-Frauen der Gegenwart Zwischen Selbstdarstellung und Fremdbestimmung: Körper, Stimme, Image, edited by Christa Brüstle, 33–43. Studien zur Popularmusik . Bielefeld : transcirpt , 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 46841 | OA
Flath, Beate. “Life Is Live. Experiencing Music in the Digital Age.” International Journal of Music Business Research 4, no. 2 (2015): 7–26.
LibreCat | Download (ext.)
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46825
Flath, Beate, and Eva Klein , eds. Advertising and Design. Interdisciplinary Perspectives on a Cultural Field . 1st ed. Cultural and Media Studies. Bielefeld : transcript , 2014.
LibreCat | Files available
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46843
Flath, Beate. “The Sound of Image. Sound-Design within the Digital Mediamorphosis.” In Advertising and Design. Interdisciplinary Perspectives on a Cultural Field , edited by Beate Flath and Eva Klein , 29–43. Bielefeld : transcript , 2014.
LibreCat
 

2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46826
Flath, Beate, ed. Musik/Medien/Kunst. Wissenschaftliche und künstlerische Perspektiven . 1st ed. Kultur- und Medientheorie . Bielefeld : transcript, 2013.
LibreCat | Files available
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46845
Flath, Beate. “body 3.0. Klang & Körper in emotionaler Massenkommunikation.” In Hellerau 100+1, edited by Thomas Dumke, Werner Jauk, and Klaus Nicolai, 101–9. Dresden: tma, 2013.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46844
Flath, Beate. “Sound und Pop-Culture. Zwischen Ökonomie und emotionaler Massen-kommunikation.” In Musik/Medien/Kunst. Wissenschaftliche und künstlerische Perspektiven, edited by Beate Flath, 39–51. Bielefeld: transcript, 2013.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 46846 | OA
Flath, Beate. “Ambivalenzen in der Rezeption von Popmusik zwischen Ökonomie und Ästhetik.” zeitschrift ästhetische bildung / Schwerpunkt: Populärkultur und ästhetische Alltagspraxis 4, no. 2 (2012): 1–11.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book | LibreCat-ID: 46827
Flath, Beate. Sound und Image. Eine experimentelle Untersuchung zum Einfluss von Klangqualitäten auf die Wahrnehmung eines Produktimages im Kontext von Fernsehwerbung. Vol. 23. Osnabrücker Beiträge zur Systematischen Musikwissenschaft . Osnabrück: epOs, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46828
Flath, Beate, Andreas Pirchner, Elisabeth Pölzl, and Susanne Sackl, eds. The Body Is The Message . 1st ed. Vol. 2. music media publishing . Graz : Grazer Universitätsverlag , 2012.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46847
Flath, Beate. “Sound & Image. An experimental study on the influence of acoustical parameters on the perception of a product’s image in TV-commercials.” In Audio Branding Year Book 2010 , edited by Kai Bronner, Rainer Hirt, and Cornelius Ringe, 229–38. Baden-Baden: nomos, 2011.
LibreCat
 

2010 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46829
Flath, Beate, Andreas Pirchner, Elisabeth Pölzl, and Susanne Sackl, eds. All You Need Is Image?! 1st ed. Vol. 1. music media publishing . Graz: Grazer Universitätsverlag , 2010.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46848
Flath, Beate. “Sound als Imagevermittler. Eine experimentelle Untersuchung zum Einfluss akustischer Parameter auf das konnotative Empfinden von Produkten im Kontext von Fernsehwerbung.” In Erstausgabe. Veröffentlichungen junger Wissen­schafterInnen der Karl-Franzens-Universität Graz, edited by Karl-Frazenz-Universiät Graz , 1:43–49. Erstausgabe. Veröffentlichungen junger Wissen­schafterInnen der Karl-Franzens-Universität Graz. Graz : Uni-Press Graz, 2008.
LibreCat
 

2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46849
Flath, Beate. “The Relevance of Acoustical Parameters in Communicating Brand Images in Commercials.” edited by Manuela Marin , Meike Knoche , and Richard Paarncutt, 2008.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=58896)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed