Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
56 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62205
Rumlich, Dominik, and Frauke Matz. “Nachwuchs-Café: Symposium zur interdisziplinären Vernetzung von Doktorand/ innen und Postdocs.” Grenzen, Grenzräume, Entgrenzungen, edited by Nina Kulovics et al., wbv, 2025, pp. 507–08, doi:10.3278/9783763977932.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62202
Rumlich, Dominik. “Reliabilität.” Leistungsmessung, Evaluation und Feedback im Fremdsprachenunterricht, edited by Karin Vogt and Henning Rossa, Klett Kallmeyer, 2025, pp. 35–41, doi:10.5555/9783772717772.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 |
Rumlich, Dominik, and Raphaela Porsch. “Starting Early or Late? Parental Perspectives on the Onset of English Language Education at Primary School in Germany.” Early Language Education in Instructed Contexts, edited by Stefanie Frisch and Karen Glaser, John Benjamins Publishing Company, 2025, pp. 286–305, doi:10.1075/lllt.62.13rum.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 |
Lehmkuhl, Paulina, et al. “DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning.” TESOL Journal, vol. 16, no. 1, e70016, Wiley, 2025, doi:10.1002/tesj.70016.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 |
Becker-Mrotzek, Michael, et al. Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK), 2025, doi:10.25656/01:32815.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
Vivone, Antonio, et al. “Maximizing Linguistic and Cognitive Potential: The Role of Vocal Training with Pop Songs in Teaching English as a Foreign Language.” Learning: Research and Practice, vol. 11, no. 1, Informa UK Limited, 2025, pp. 74–91, doi:10.1080/23735082.2025.2501043.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63015
Rumlich, Dominik. “CLIL-Related Benefits for General EFL Proficiency.” The Cambridge Handbook of Multilingual Education, edited by Piotr Romanowski, Cambridge University Press, 2025, pp. 190–207.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54784
Janzen, Thomas, et al. “Feedbackkompetenz handlungsnah prüfen: Die Entwicklung einer rollenspielbasierten Simulation als Prüfungsformat für angehende Englischlehrkräfte.” Wissen, Können und Handeln von Fremdsprachenlehrpersonen, edited by David Gerlach, Lang, 2024, pp. 221–34.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50802
Rumlich, Dominik, et al. “Beginn Des Englischunterrichts Aus Sicht von Eltern.” Zeitschrift Für Fremdsprachenforschung, vol. 34, no. 2, 2023, pp. 177–200.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50801
Rumlich, Dominik, et al. “Starting Early? Ergebnisse Einer Elternbefragung Zum Beginn Des Englischunterrichts.” Grundschule Englisch, no. 85, 2023, pp. 36–37.
LibreCat
2023 | Book | LibreCat-ID: 36558
Matz, Frauke, et al. Die mündliche Prüfung. Eine Einführung. Narr, 2023.
LibreCat
2023 | Misc | LibreCat-ID: 62191 |
Rumlich, Dominik. Deskriptive Statistik. Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Misc | LibreCat-ID: 62194 |
Rumlich, Dominik. Inferenzstatistik. Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47795
Janzen, Thomas, et al. “Show, Don’t Tell - Rollenspielbasierte Simulationsprüfungen Für Zukünftige Englischlehrkräfte (Poster).” 30. DGFF Kongress 2023, 2023.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
Rumlich, Dominik. “Exploring the Importance of Prior Knowledge and Verbal Cognitive Abilities for Foreign Language Learning.” Cognition and Second Language Acquisition, edited by Thorsten Piske and Anja Steinlen, Narr Francke Attempto, 2022, pp. 219–44.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Meer, Philipp, et al. “Attitudes of German High School Students toward Different Varieties of English.” Applied Linguistics, vol. 43, no. 3, 2022, pp. 538–62, doi:10.1093/applin/amab046.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
Rumlich, Dominik. “Weniger Kompetenz, Mehr Resonanz. Contra Position.” Fremdsprachen Lehren Und Lernen, vol. 51, no. 2, 2022, p. 121.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50800
Rumlich, Dominik, and Frauke Matz. “Nachwuchs-Café (Reloaded): Standortbestimmungen.” Standortbestimmungen in Der Fremdsprachenforschung, edited by Eva Wilden et al., Bielefeld, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35860
Janzen, Thomas, et al. “Between Theory and Practice: Rollenspielbasierte Simulationen Als Prüfungsformat Für Handlungsnahe Feedbackkompetenzen Angehender Englischlehrkräfte.” Professionstagung 2022, 2022.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann, Philipp, et al. “Attention to Diversity in German CLIL Classrooms: Multi-Perspective Research on Students’ and Teachers’ Perceptions.” International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, vol. (ahead of print), 2021, doi:10.1080/13670050.2021.1981821.
LibreCat
| DOI