Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
56 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 |
D. Rumlich and R. Porsch, “Starting early or late? Parental perspectives on the onset of English language education at primary school in Germany,” in Early language education in instructed contexts, S. Frisch and K. Glaser, Eds. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2025, pp. 286–305.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 |
P. Lehmkuhl, B. Wagner, S. Frisch, D. Rumlich, and J. Visser, “DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning,” TESOL Journal, vol. 16, no. 1, Art. no. e70016, 2025, doi: 10.1002/tesj.70016.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 |
M. Becker-Mrotzek et al., Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Bonn: Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK), 2025.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
A. Vivone, D. Rumlich, and A. Lehmann-Wermser, “Maximizing linguistic and cognitive potential: the role of vocal training with pop songs in teaching English as a foreign language,” Learning: Research and Practice, vol. 11, no. 1, pp. 74–91, 2025, doi: 10.1080/23735082.2025.2501043.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63015
D. Rumlich, “CLIL-related benefits for general EFL proficiency,” in The Cambridge Handbook of multilingual education, P. Romanowski, Ed. Cambridge University Press, 2025, pp. 190–207.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54784
T. Janzen, C. Vogelsang, and D. Rumlich, “Feedbackkompetenz handlungsnah prüfen: Die Entwicklung einer rollenspielbasierten Simulation als Prüfungsformat für angehende Englischlehrkräfte,” in Wissen, Können und Handeln von Fremdsprachenlehrpersonen, D. Gerlach, Ed. Lang, 2024, pp. 221–234.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50802
D. Rumlich, R. Porsch, and S. Brunsmeier, “Beginn des Englischunterrichts aus Sicht von Eltern,” Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, vol. 34, no. 2, pp. 177–200, 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50801
D. Rumlich, R. Porsch, and S. Brunsmeier, “Starting early? Ergebnisse einer Elternbefragung zum Beginn des Englischunterrichts,” Grundschule Englisch, no. 85, pp. 36–37, 2023.
LibreCat
2023 | Book | LibreCat-ID: 36558
F. Matz, M. Rogge, and D. Rumlich, Die mündliche Prüfung. Eine Einführung. Tübingen: Narr, 2023.
LibreCat
2023 | Misc | LibreCat-ID: 62191 |
D. Rumlich, Deskriptive Statistik. Online: Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Misc | LibreCat-ID: 62194 |
D. Rumlich, Inferenzstatistik. Online: Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47795
T. Janzen, J. Meier, D. Rumlich, C. Vogelsang, and P. Wotschel, “Show, don’t tell - Rollenspielbasierte Simulationsprüfungen für zukünftige Englischlehrkräfte (Poster),” presented at the 30. DGFF Kongress 2023, Freiburg im Breisgau, 2023.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
D. Rumlich, “Exploring the importance of prior knowledge and verbal cognitive abilities for foreign language learning,” in Cognition and second language acquisition, T. Piske and A. Steinlen, Eds. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2022, pp. 219–244.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
P. Meer, J. Hartmann, and D. Rumlich, “Attitudes of German high school students toward different varieties of English,” Applied Linguistics, vol. 43, no. 3, pp. 538–562, 2022, doi: 10.1093/applin/amab046.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
D. Rumlich, “Weniger Kompetenz, mehr Resonanz. Contra Position,” Fremdsprachen Lehren und Lernen, vol. 51, no. 2, p. 121, 2022.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50800
D. Rumlich and F. Matz, “Nachwuchs-Café (reloaded): Standortbestimmungen,” in Standortbestimmungen in der Fremdsprachenforschung, E. Wilden, L. Alfes, K. F. Cantone, and D. Reimann, Eds. wbv: Bielefeld, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35860
T. Janzen, C. Vogelsang, and D. Rumlich, “Between theory and practice: Rollenspielbasierte Simulationen als Prüfungsformat für handlungsnahe Feedbackkompetenzen angehender Englischlehrkräfte,” presented at the Professionstagung 2022, Bergische Universität Wuppertal, 2022.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
P. Siepmann, D. Rumlich, F. Matz, and R. Römhild, “Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions,” International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, vol. (ahead of print), 2021, doi: 10.1080/13670050.2021.1981821.
LibreCat
| DOI