Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
11 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58616 |

Weber, Tassja, Sabine Kober, Carmen Lewa, Elisabeth Scherer, and Sarah Schotemeier. “Eine Kultur des Teilens hochschulübergreifend durch OER voranbringen.” In Digitales Lehren und Lernen an der Hochschule. Strategien - Bedingungen - Umsetzung, edited by Lorenz Mrohs, Julia Franz, Dominik Herrmann, Konstantin Lindner, and Thorsten Staake, 47–54. Bielefeld: transcript Verlag, 2025. https://doi.org/10.14361/9783839471203.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58497 |

Weber, Tassja. “Open Educational Resources Und Lehrkräftebildung. Potenziale Und Ressourcen.” In Lehrkräftebildung in Der Digitalen Welt. Zukunftsorientierte Forschungs- Und Praxisperspektiven, edited by Bardo Herzig, Birgit Eickelmann, Franziska Schwabl, Johanna Schulze, and Jan Niemann. Waxmann Verlag GmbH, 2024. https://doi.org/10.31244/9783830998372.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55309 |

Vöing, Nerea, Tobias Jenert, Iris Neiske, Judith Osthushenrich, Ulrike Trier, Tassja Weber, and Knut Altroggen, eds. Hochschullehre postdigital. Bielefeld: wbv Publikation, 2024. https://doi.org/10.3278/9783763977192.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48582
Weber, Tassja, Carolina Flinz, Ruth Mell, and Christine Möhrs. “Korpora für Deutsch als Fremdsprache – Potenziale und Perspektiven .” In Korpusgestützte Sprachanalyse. Grundlagen, Anwendungen und Analysen, edited by Michael Beißwenger, Eva Gredel, Lothar Lemnitzer, and Roman Schneider. Studien zur deutschen Sprache. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46958 |

Weber, Tassja. “Nachhaltigkeit in der Bildung fOERdern: Open Educational Resources in der Hochschullehre.” In Inverted Classroom and beyond 2023: Agile Didaktik für nachhaltige Bildung, edited by Josef Buchner, Christian F. Freisleben-Teutscher, Judtih Hüther, Iris Neiske, Karsten Morisse, Ricarda Reimer, Karin Tengler, and Verein Forum neue Medien in der Lehre Austria Graz. Norderstedt: Books on Demand GmbH, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46151 |

Weber, Tassja. “Lernerkorpora als Ressource in der quantitativen DaF-Forschung.” In Vermitteln – Verbinden – Verstehen. Göttingen: Göttingen University Press, 2022. https://doi.org/10.17875/gup2021-1843.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46150
Weber, Tassja. “Zum Einfluss der Erstsprache auf den Gebrauch von Präpositionen. Eine kontrastive Analyse im Lernerkorpus MERLIN.” In Deutsch im Vergleich. Theorie, Praxis, Didaktik., edited by Marina Brambilla, Valentina Crestani, and Nicolò Calpestrati, 32:151–68. Deutsche Sprachwissenschaft international. Berlin: Peter Lang D, 2021. https://doi.org/10.3726/b17598.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46149
Arhar Holdt, Špela, Lorenzo Zanasi, Tassja Weber, Elena Volodina, Christos Rodosthenous, Antonia Ordulj, Lina Miloshevska, et al. “Language Teachers and Crowdsourcing.” Rasprave Instituta Za Hrvatski Jezik i Jezikoslovlje 46, no. 1 (2020): 1–28. https://doi.org/10.31724/rihjj.46.1.1.
LibreCat
| DOI
2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 46152 |

Weber, Tassja. Präpositionen und Deutsch als Fremdsprache: Quantitative Fallstudien im Lernerkorpus MERLIN. Mannheim: Universität Mannheim, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46153
Weber, Tassja. “A Corpus-Based Approach to the Usage and Acquisition of Prepositions by Learners of German as a Foreign Language: Form vs. Function.” In Widening the Scope of Learner Corpus Research. Selected Papers from the Fourth Learner Corpus Research Conference., edited by Andrea Abel, Aivars Glaznieks, Verena Lyding, and Lionel Nicolas, 121–36. Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain, 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 46148
Wolfer, Sascha, Thomas Bartz, Tassja Weber, Andrea Abel, Christian M Meyer, Carolin Müller-Spitzer, and Angelika Storrer. “The Effectiveness of Lexicographic Tools for Optimising Written L1-Texts.” International Journal of Lexicography 31, no. 1 (2016): 1–28. https://doi.org/10.1093/ijl/ecw038.
LibreCat
| DOI