Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
28 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36538 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Hiebl J, Steinhardt I, Bigos M. Die (Un-)Sichtbarkeit von (offenen) Bildungsmaterialien in der Soziologie. die hochschule. 2022;(8):379-394. doi:10.3278/HSL2227W
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36526 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Ternes D, Bernhard N, Gewinner I, et al. Dem eigenen Anspruch auf der Spur. In: Angenent H, Petri J, Zimenkova T, eds. Hochschulen in Der Pandemie. Impulse Für Eine Nachhaltige Entwicklung von Studium Und Lehre. transkript; 2022:400-414. doi:10.5445/IR/1000145819
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34133
Schneijderberg C, Götze N, Steinhardt I, Schindler J. (Be)Werten im organisationsabhängigen Interaktionssystem: das Beispiel Peer Review in Akkreditierungsverfahren von Hochschulen und Studiengängen. Zeitschrift für Evaluation. 2022;21(02):217-244. doi:10.31244/zfe.2022.02.03
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33372 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Lee SJ, Schneijderberg C, Kim Y, Steinhardt I. Have Academics’ Citation Patterns Changed in Response to the Rise of World University Rankings? A Test Using First-Citation Speeds. Sustainability. 2021;13(17). doi:10.3390/su13179515
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 36545 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Steinhardt I. Students in the spotlight: Using collaborative autoethnography to build a community of learning in the Corona crisis. ISA Pedagogy Series. 2021;1(1):42-59.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 36551 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Steinhardt I, Fischer C, Heimstädt M, et al. Opening up and Sharing Data from Qualitative Research: A Primer. Vol 17. Weizenbaum Institute for the Networked Society - The German Internet Institu; 2021. doi:10.34669/WI.WS/17
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36557 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Steinhardt I. Digitale Praktiken und das Studium. In: Bremer H, Lange-Vester A, eds. Entwicklungen im Feld der Hochschule. Bildungssoziologische Beiträge. ; 2021:213-226.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36555
Steinhardt I. Hochschulinnenpolitik. Mikropolitische Verhältnisse der Hochschuldidaktik. In: Kordts-Freudinger R, Schaper N, Scholkmann A, Szczyrba B, eds. Handbuch Hochschuldidaktik. utb; 2021:469-482.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27117
Pineda P, Steinhardt I. The Debate on student evaluations of teaching: global convergence confronts higher education traditions. Teaching in Higher Education. Published online 2020:1-21. doi:10.1080/13562517.2020.1863351
LibreCat
| DOI
2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 29257 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Steinhardt I, Fischer C, Heimstädt M, et al. Das Öffnen und Teilen von Daten qualitativer Forschung: eine Handreichung. Vol 6. Weizenbaum Institute for the Networked Society - The German Internet Institu; 2020. doi:https://doi.org/10.34669/wi.ws/
LibreCat
| Files available
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29246 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Steinhardt I. Learning Open Science by doing Open Science. A reflection of a qualitative research project-based seminar. Education for Information. 2020;36(3):263-279. doi:10.3233/efi-190308
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29247 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Steinhardt I. Open Science-Forschung und qualitative Methoden – fünf Ebenen der Reflexion. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. 2018;32:122-138. doi:10.21240/mpaed/32/2018.10.28.X
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Working Paper | LibreCat-ID: 29259 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Steinhardt I, Schneijderberg C, Krücken G, Baumann J. Externe und interne Qualitätssicherung von Studium und Lehre durch Akkreditierungs- und Evaluationsverfahren. Vol 9. Incher-Kassel; 2018. doi:10.13140/RG.2.2.23858.71363
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27115
Jungblut J, Vukasovic M, Steinhardt I. Higher education policy dynamics in turbulent times – access to higher education for refugees in Europe. Studies in Higher Education. 2018;45(2):327-338. doi:10.1080/03075079.2018.1525697
LibreCat
| Files available
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27119 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Schneijderberg C, Steinhardt I. Accreditation of X Qualities Instead of Quality X: A Normative Analysis of Criteria of the German Higher Education Accreditation Regime. Higher Education Policy. Published online 2018:5-28. doi:10.1057/s41307-018-0111-y
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29248 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Steinhardt I, Pohlenz P, Merkt M. Editorial: Reclaiming Quality Development: Forschung über Lehre und Studium als Teil der Qualitätsentwicklung . Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2017;12(3). doi:10.3217/zfhe-12-03/01
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29250 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Steinhardt I. Habitussensibilisierung durch Videoanalysen von Lehramtsstudierenden. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2016;11(1):225-237. doi:10.3217/zfhe-11-01/13
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Book | LibreCat-ID: 27120
Steinhardt I. Lehre Stärkt Forschung: Studiengangentwicklung Durch ProfessorInnen Im Handlungssystem Universität.; 2015.
LibreCat