Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
768 Publications
2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 13586
Seutter, Janina, and Jürgen Neumann. “Head over Feels? Differences in Online Rating Behavior for Utilitarian and Hedonic Service Aspects.” Proceedings of the 40th International Conference on Information Systems (ICIS), 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13587
Gutt, Dominik, et al. “The App Updating Conundrum: Implications of Platform’s Rating Resetting on Developers’ Behavior.” Proceedings of the 40th International Conference on Information Systems (ICIS), 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13652
Hinnenthal, Kristian, et al. “Fast Distributed Algorithms for LP-Type Problems of Low Dimension.” 33rd International Symposium on Distributed Computing (DISC 2019), 2019, doi:10.4230/LIPICS.DISC.2019.23.
LibreCat
| DOI
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 8955
Kilic, Mehmet. Vertrauensbildung und Reputationssysteme auf digitalen B2B-Märkten - Ein klassifizierender Überblick. 2019.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 9773
Yilmaz, Melih. Gib anderen dein Zuhause - Eine deskriptive Analyse der Ausbuchungsrate von Inseraten auf Airbnb. 2019.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13804
Lo Tauro, Santo Stefan. Worüber sprechen Ihre Kunden? Anwendung und Evaluation von Text Mining auf Online-Kundenbewertungen am Beispiel von Google Maps Reviews. 2019.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 14541
Post, Hannes. Haben B2B-Kunden auch Gefühle? Eine semantische Analyse von Online-Kundenbewertungen auf digitalen B2B-Märkten. 2019.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13446
Meier zu Wickern, Joelle. The Digital CV - Ein Literaturüberblick Über Onlien-Bewertungen in Online Labor Markets. 2019.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13575
Petrovic, Bogoljub. Eine deskriptive Analyse der Verteilung von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten. 2019.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13450
Schiller, Leo. Mechanismen Zur Aggregation Der Meinungen Einer Crowd - Ein Klassifizierender Literaturüberblick. 2019.
LibreCat
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 6627
Selig, Maximilian Julius. The Effects of Driver Variables on Online Review Metrics: A Meta-Analysis. 2019.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 12079
Althaus, Maike. Share at all Costs? Ein Literaturüberblick zur Privacy Risk Calculus Theory. 2019.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 10203
Rohde, Lukas. Sozioökonomische Implikationen des Sharing Economy Trends. 2019.
LibreCat
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 15026
Bentfeld, Bastian. Reputation in der Sharing Economy - Eine ökonometrische Analyse des Zusammenhangs zwischen Online-Bewertungen und Nachfrage am Beispiel von Airbnb. 2019.
LibreCat
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 10038
Agethen, Christopher Heinrich. Stoppt das Sharing? Ökonometrische Untersuchungen zur gesetzlichen Einschränkung von Airbnb. 2019.
LibreCat
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 11959
Wegener, Moritz. It’s a match! - Entwicklung eines Ansatzes zur Identifikation von Cross-Listings auf Airbnb und TripAdvisor. 2019.
LibreCat
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 13449
Gerzen, Gabriele. Do Online Ratings Matter in the Sharing Economy? Analyzing the Impact of Online Ratings on Demand on Airbnb. 2019.
LibreCat
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 14987
Resch, Tim. Möglichkeiten und Grenzen crowdbasierter Ideenbewertung - Ein systematischer Literaturüberblick. 2019.
LibreCat
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39056
Lütkevedder, Dennis. “Data-Driven Mergers” in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse. 2019.
LibreCat
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39059
Memon, Uzair Ahmed. On the Implications of Big Data for Competition Policy - Big Data, Market Power, Competition Law. 2019.
LibreCat