Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
215 Publications
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13575
Eine deskriptive Analyse der Verteilung von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten
B. Petrovic, Eine deskriptive Analyse der Verteilung von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
B. Petrovic, Eine deskriptive Analyse der Verteilung von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13450
Mechanismen zur Aggregation der Meinungen einer Crowd - Ein klassifizierender Literaturüberblick
L. Schiller, Mechanismen Zur Aggregation Der Meinungen Einer Crowd - Ein Klassifizierender Literaturüberblick, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
L. Schiller, Mechanismen Zur Aggregation Der Meinungen Einer Crowd - Ein Klassifizierender Literaturüberblick, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 6627
The effects of driver variables on online review metrics: A meta-analysis
M.J. Selig, The Effects of Driver Variables on Online Review Metrics: A Meta-Analysis, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
M.J. Selig, The Effects of Driver Variables on Online Review Metrics: A Meta-Analysis, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 12079
Share at all Costs? Ein Literaturüberblick zur Privacy Risk Calculus Theory
M. Althaus, Share at all Costs? Ein Literaturüberblick zur Privacy Risk Calculus Theory, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
M. Althaus, Share at all Costs? Ein Literaturüberblick zur Privacy Risk Calculus Theory, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 10203
Sozioökonomische Implikationen des Sharing Economy Trends
L. Rohde, Sozioökonomische Implikationen des Sharing Economy Trends, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
L. Rohde, Sozioökonomische Implikationen des Sharing Economy Trends, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 15026
Reputation in der Sharing Economy - Eine ökonometrische Analyse des Zusammenhangs zwischen Online-Bewertungen und Nachfrage am Beispiel von Airbnb
B. Bentfeld, Reputation in der Sharing Economy - Eine ökonometrische Analyse des Zusammenhangs zwischen Online-Bewertungen und Nachfrage am Beispiel von Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
B. Bentfeld, Reputation in der Sharing Economy - Eine ökonometrische Analyse des Zusammenhangs zwischen Online-Bewertungen und Nachfrage am Beispiel von Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 10038
Stoppt das Sharing? Ökonometrische Untersuchungen zur gesetzlichen Einschränkung von Airbnb
C.H. Agethen, Stoppt das Sharing? Ökonometrische Untersuchungen zur gesetzlichen Einschränkung von Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
C.H. Agethen, Stoppt das Sharing? Ökonometrische Untersuchungen zur gesetzlichen Einschränkung von Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 11959
It's a match! - Entwicklung eines Ansatzes zur Identifikation von Cross-Listings auf Airbnb und TripAdvisor
M. Wegener, It’s a match! - Entwicklung eines Ansatzes zur Identifikation von Cross-Listings auf Airbnb und TripAdvisor, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
M. Wegener, It’s a match! - Entwicklung eines Ansatzes zur Identifikation von Cross-Listings auf Airbnb und TripAdvisor, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 13449
Do Online Ratings Matter in the Sharing Economy? Analyzing the Impact of Online Ratings on Demand on Airbnb
G. Gerzen, Do Online Ratings Matter in the Sharing Economy? Analyzing the Impact of Online Ratings on Demand on Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
G. Gerzen, Do Online Ratings Matter in the Sharing Economy? Analyzing the Impact of Online Ratings on Demand on Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 14987
Möglichkeiten und Grenzen crowdbasierter Ideenbewertung - Ein systematischer Literaturüberblick
T. Resch, Möglichkeiten und Grenzen crowdbasierter Ideenbewertung - Ein systematischer Literaturüberblick, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
T. Resch, Möglichkeiten und Grenzen crowdbasierter Ideenbewertung - Ein systematischer Literaturüberblick, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 44898
The value of signals: Do self-declaration and certification generate price premiums for organic and biodynamic wines?
P. Fanasch, B. Frick, Journal of Cleaner Production 249 (2019).
LibreCat
| DOI
P. Fanasch, B. Frick, Journal of Cleaner Production 249 (2019).
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2564
In the Eye of the Beholder? – Empirically Decomposing Different Economic Implications of the Online Rating Variance
D. Gutt, in: Proceedings of the 25th European Conference on Information Systems (ECIS), 2018.
LibreCat
| Files available
D. Gutt, in: Proceedings of the 25th European Conference on Information Systems (ECIS), 2018.
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 2660
The Traveling Reviewer Problem - Exploring the Relationship Between Offline Locations and Online Rating Behavior
J. Neumann, D. Gutt, D. Kundisch, in: Conference Abstracts of the Symposium on Statistical Challenges in Electronic Commerce Research (SCECR), 2018.
LibreCat
| Files available
J. Neumann, D. Gutt, D. Kundisch, in: Conference Abstracts of the Symposium on Statistical Challenges in Electronic Commerce Research (SCECR), 2018.
2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 3313
Kundenbewertungen und Produktnachfrage: Eine ökonomische Analyse
A. Maurer, Kundenbewertungen und Produktnachfrage: Eine ökonomische Analyse, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
A. Maurer, Kundenbewertungen und Produktnachfrage: Eine ökonomische Analyse, Universität Paderborn, 2018.
2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 3314
The Segmentation of Video-On-Demand Consumers
L.J. Michels, The Segmentation of Video-On-Demand Consumers, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
L.J. Michels, The Segmentation of Video-On-Demand Consumers, Universität Paderborn, 2018.
2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 3315
Sentiment Analysis of User-generated Ratings in the Sharing Economy
M. Walter, Sentiment Analysis of User-Generated Ratings in the Sharing Economy , Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
M. Walter, Sentiment Analysis of User-Generated Ratings in the Sharing Economy , Universität Paderborn, 2018.
2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 3316
Restaurant reputation and meal prices: empricial evidence from the German restaurant industry
H. Korn, Restaurant Reputation and Meal Prices: Empricial Evidence from the German Restaurant Industry, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
H. Korn, Restaurant Reputation and Meal Prices: Empricial Evidence from the German Restaurant Industry, Universität Paderborn, 2018.
2018 | Dissertation | LibreCat-ID: 2712
Consumer Responses to Paid Search - Empirical Evidence from a Bricks-and-Mortar Retailer
D. Schlangenotto, Consumer Responses to Paid Search - Empirical Evidence from a Bricks-and-Mortar Retailer, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
| DOI
D. Schlangenotto, Consumer Responses to Paid Search - Empirical Evidence from a Bricks-and-Mortar Retailer, Universität Paderborn, 2018.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 5772
What Makes Cooperatives Successful? Identifying the Determinants of Their Organizational Performance
P. Fanasch, B. Frick, Journal of Wine Economics (2018) 1–27.
LibreCat
| Files available
| DOI
P. Fanasch, B. Frick, Journal of Wine Economics (2018) 1–27.
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 4520
The Traveling Reviewer Problem - Exploring the Relationship Between Offline Locations and Online Rating Behavior
J. Neumann, D. Gutt, D. Kundisch, in: Workshop on IS Design and Economic Behavior (ISDEB), 2018.
LibreCat
| Files available
J. Neumann, D. Gutt, D. Kundisch, in: Workshop on IS Design and Economic Behavior (ISDEB), 2018.