Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
373 Publications
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Team-Teaching und Kompetenzen von Kindern im inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Effekte eines universitären Kooperationstrainings auf inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, 2024.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Effekte eines universitären Lehrerkooperationstrainings auf die inklusionsbezogenen Selbstkonzepte angehender Lehrkräfte. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Effects of a collaborative teacher education on pre-service teachers’ inclusion-related self-concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”.
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers.
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., Porto, Portugal, 2024.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., Porto, Portugal, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53601
An eye-tracking study on pre-service teachers' professional vision in class. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”.
G. Görel, P. Finke, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
LibreCat
G. Görel, P. Finke, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35892
Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Duisburg-Essen, Duisburg/Essen, 2023.
LibreCat
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Duisburg-Essen, Duisburg/Essen, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35891
Effekte eines Interventionsprogramms zur Förderung der sozialen Partizipation auf die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“.
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Duisburg-Essen, Duisburg-Essen, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Duisburg-Essen, Duisburg-Essen, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42243
Improving students’ attitudes towards peers with special needs: Results from an intervention study. Symposium "Chances and challenges in diverse classrooms" (Sepideh Hassani & Marwin Felix Loeper). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. "Education as a Hope in Uncertain Times"
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42244
Prerequisites for primary school teachers’ practices in the inclusive classroom. Symposium "Applying the Theory of Planned Behavior in Inclusive Education« (Olli-Pekka Malinen). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. "Education as a Hope in Uncertain Times"
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44169
Examining the Measurement Invariance and Convergent Validity of the SSIS-SELb-Student in Austria and Germany. 44th Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2023.
C.J. Anthony, M. Yost, A. Howe, S. Schwab, S. Hassani, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: University of Bologna, Bologna, Italy, 2023.
LibreCat
C.J. Anthony, M. Yost, A. Howe, S. Schwab, S. Hassani, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: University of Bologna, Bologna, Italy, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43177
Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Unterricht. Workshop auf dem 9. Paderborner Grundschultag. Thema: „Demokratie von Anfang an! Demokratie in der Grundschule erfahren, mitgestalten und reflektieren“
G. Görel, F. Hellmich, M.F. Löper, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2023.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, M.F. Löper, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48475
Professionelle Unterrichtswahrnehmung von Lehramtsstudierenden – das Projekt iDEAL. Vortrag auf der Herbsttagung 2023 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF)
G. Görel, P. Finke, F. Hellmich, in: Universität Münster, Münster, 2023.
LibreCat
G. Görel, P. Finke, F. Hellmich, in: Universität Münster, Münster, 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50533
Mathematikleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem von ihnen wahrgenommenen Feedback und ihren selbstbezogenen Kognitionen.Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). „Schule und Lehrkräfte.Bildung neu denken“.
M. Knickenberg, N. Finke, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
M. Knickenberg, N. Finke, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 42245
The composition of pre-service teacher teams and children’s competencies in inclusive education. 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. "Education as a Hope in Uncertain Times"
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50613
Fostering students’ peer relationships through the classroom-based intervention FRIEND-SHIP. Education 3-13
S. Hassani, K. Jakob, S. Schwab, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education. (2023) 1–16.
LibreCat
| DOI
S. Hassani, K. Jakob, S. Schwab, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education. (2023) 1–16.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53548
Wer kooperiert besser mit wem? – Effekte des Team-Teachings von Lehramtsstudierenden auf die Kompetenzen von Kindern im (inklusiven) naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag auf der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) und der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule und Lehrkräfte. Bildung neu denken“.
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53547
Effekte eines universitären Trainings zur Lehrerkooperation auf die inklusionsbezogenen Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag auf der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) und der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule und Lehrkräfte. Bildung neu denken“.
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26657
Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht (KinU) – eine internationale Perspektive
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, F. Hellmich, in: B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, R. Grubich-Müller (Eds.), Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven Der Inklusionsforschung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 207–214.
LibreCat
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, F. Hellmich, in: B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, R. Grubich-Müller (Eds.), Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven Der Inklusionsforschung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 207–214.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für Inklusion in Schule und Unterricht
K. Franzen, T. Albers, F. Hellmich, in: F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule, Waxmann, Münster, 2022, pp. 163–176.
LibreCat
| DOI
K. Franzen, T. Albers, F. Hellmich, in: F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule, Waxmann, Münster, 2022, pp. 163–176.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education
G. Görel, F. Hellmich, Australasian Journal of Special and Inclusive Education 46 (2022) 127–137.
LibreCat
| DOI
G. Görel, F. Hellmich, Australasian Journal of Special and Inclusive Education 46 (2022) 127–137.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , Bad Heilbrunn, Klinkhardt, 2022, pp. 334–340.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , Bad Heilbrunn, Klinkhardt, 2022, pp. 334–340.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften
M.F. Löper, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 372–378.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 372–378.
2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
LibreCat
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35871
Kooperatives Unterrichten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, in: F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule , Waxmann , Münster, 2022, pp. 47–61.
LibreCat
| DOI
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, in: F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule , Waxmann , Münster, 2022, pp. 47–61.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36000
The composition of pre-service teacher teams and primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022)
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35990
Effects of Teacher Feedback on Primary School Students’ Self-Efficacy Beliefs and their Interest in Science Lessons. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research”
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Yerevan State University, Yerevan, Armenia, 2022.
LibreCat
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Yerevan State University, Yerevan, Armenia, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36026
Pre-Service Teachers’ Collaborative Lesson Planning and their Self-Concepts in Inclusive Education. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36059
Determinants for students’ attitudes towards peers with non-compliant classroom behavior in inclusive primary schools. Single Paper Presentation. AERA (American Educational Research Association) 2022. Annual Meeting Theme: „Cultivating Equitable Education Systems for the 21^st Century“, Roundtable Session: "Focus on Behavior in Special and Inclusive Education"
M.F. Löper, M. Lehofer, S. Schwab, F. Hellmich, in: University of San Diego, San Diego, California, USA, 2022.
LibreCat
M.F. Löper, M. Lehofer, S. Schwab, F. Hellmich, in: University of San Diego, San Diego, California, USA, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36053
Do primary school students’ contact experiences matter for their attitudes towards peers with special needs? Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
M.F. Löper, M. Lehofer, S. Schwab, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
LibreCat
M.F. Löper, M. Lehofer, S. Schwab, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36051
Primary school students’ social self-concepts, their empathy and their attitudes towards peers with social and emotional difficulties. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36055
Elementary school teachers' self-efficacy beliefs concerning inclusive education. Single Paper Presentation. AERA (American Educational Research Association) 2022. Annual Meeting Theme: „Cultivating Equitable Education Systems for the 21^st Century“
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: University of San Diego, San Diego, California, USA, 2022.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: University of San Diego, San Diego, California, USA, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35925
Primary school students’ attitudes towards peers with special educational needs – First findings of an intervention program for the promotion of students’ social participation. Symposium “Let’s be friends! The importance of social inclusion in the lives of children and adolescents” (Sepideh Hassani). ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research”
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Yerevan State University, Yerevan, Armenia, 2022.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Yerevan State University, Yerevan, Armenia, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35995
How to improve primary school students’ social participation in the inclusive classroom? – Preliminary results from an intervention study. Oral Communication. Symposium “FRIEND-SHIP: A school-based intervention aimed at improving students’ social participation implemented in four countries” (Sílvia Alves). Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022)
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35949
The relationship between primary school students’ contact experiences and their attitudes towards peers with non-compliant behaviour. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research”
M.F. Löper, M. Lehofer, S. Schwab, F. Hellmich, in: Yerevan State University , Yerevan, Armenia, 2022.
LibreCat
M.F. Löper, M. Lehofer, S. Schwab, F. Hellmich, in: Yerevan State University , Yerevan, Armenia, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36016
Teachers’ intentions to deal with heterogeneity in inclusive and non-inclusive primary schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36014
Characteristics of good inclusive teaching from primary school teachers’ perspective. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36003
Teachers’ experiences from teaching in (non-)inclusive primary schools and their behavioural intentions to manage heterogeneity. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022)
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35997
Primary school teachers’ mastery experiences and their self-efficacy beliefs to teach in inclusive classrooms. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022)
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36048
The importance of primary school teachers’ self-efficacy beliefs and their attitudes for their everyday practices in heterogeneous classrooms. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36041
Elementary school teachers’ self-efficacy in inclusive education – An investigation of the associated sources. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36030
How to explain primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36037
The importance of parental feedback for children’s reading motivation and their reading comprehension. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung der Kommission "Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe" der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: "Nachhaltige Bildung in der Grundschule"
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Regensburg, Regensburg, 2022.
LibreCat
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Regensburg, Regensburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
Pre-service teachers’ team-teaching practices and children’s competence development in inclusive schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35919
Effects of the composition of pre-service teacher teams on primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. “A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development”
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Ghent University, Ghent, Belgium, 2022.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Ghent University, Ghent, Belgium, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
The composition of pre-service teacher teams and primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (inED) of the School of Education
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Porto, Portugal, 2022.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Porto, Portugal, 2022.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26697
Erklärungsfaktoren für Handlungsintentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen bei der Gestaltung von adaptivem Unterricht.
M.F. Löper, F. Hellmich, Empirische Pädagogik 35 (2021) 141–163.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, Empirische Pädagogik 35 (2021) 141–163.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26700
The role of students’ experiences in attitude formation towards peers with non-compliant classroom behaviour in inclusive primary schools
M.F. Löper, S. Schwab, M. Lehofer, F. Hellmich, European Journal of Special Needs Education (2021) 1–15.
LibreCat
| DOI
M.F. Löper, S. Schwab, M. Lehofer, F. Hellmich, European Journal of Special Needs Education (2021) 1–15.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26876
Effects of pre-service teachers’ collaboration on children’s competencies and motivation in (non-)inclusive primary school science lessons
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, International Journal of Inclusive Education (2021) 1–15.
LibreCat
| DOI
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, International Journal of Inclusive Education (2021) 1–15.