Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
29 Publications
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34127
Möglichkeiten und Grenzen von Virtual-und Augmented Reality im Laborpraktikum
M. Alptekin, K. Temmen, Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung 12 (2017) 91–98.
LibreCat
M. Alptekin, K. Temmen, Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung 12 (2017) 91–98.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34128
Überlegungen zur Bewertung der Wirksamkeit von AR in der Hochschuldidaktischen Lehre. Entwicklung eines Forschungsdesigns für die Evaluation eines Elektrotechnik-Laborsimulators
M. Alptekin, K. Temmen, Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung 12 (2017) 129–132.
LibreCat
M. Alptekin, K. Temmen, Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung 12 (2017) 129–132.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35711
Lecture meets laboratory experimental experiences for large audiences: Results of a first implementation and recommendation
B. Nofen, K. Temmen, in: 2015 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2015.
LibreCat
| DOI
B. Nofen, K. Temmen, in: 2015 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2015.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35714
Lecture meets laboratory experimental experiences for large audiences: Concept and implementation
K. Temmen, B. Nofen, M. Wehebrink, in: 2014 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2014.
LibreCat
| DOI
K. Temmen, B. Nofen, M. Wehebrink, in: 2014 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2014.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 35717
Learning by Doing – Improving Academic Skills
K. Temmen, T. Walther, International Journal of Engineering Pedagogy (IJEP) 3 (2013).
LibreCat
| DOI
K. Temmen, T. Walther, International Journal of Engineering Pedagogy (IJEP) 3 (2013).