Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

25 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, S. (2024). Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01559-x
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Rezat, S., Malik, S. N., & Leifeld, M. (2023). Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept zur Förderung mathematischer Lesekompetenz. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 1125–1128. https://doi.org/10.17877/DE290R-23392
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Leifeld, M., & Rezat, S. (2023). Verstehen schriftlicher Rechenverfahren durch algorithmisches Denken am Beispiel der schriftlichen Subtraktion. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 993–996. https://doi.org/10.17877/DE290R-23760
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Malik, S. N., & Rezat, S. (2023). Herausforderungen anwendungsbezogener Aufgaben - eine curriculare Perspektive auf den Forschungsstand. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. https://doi.org/10.17877/DE290R-23380
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Pepin, B., Kock, Z., & Rezat, S. (2023). Toward student agency in the selection and use of digital resources for learning and studying mathematics. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education (pp. 1–28). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_26-1
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Gueudet, G., Pepin, B., & Rezat, S. (2023). Meta-Resources: Supporting the design of mathematics teaching and learning. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_36-1
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49684 | OA
Rezat, S., & Geiger, V. (2023). The role of digital technologies in transforming student learning landscapes. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_21-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46956
Hattermann, M., Rezat, S., & Sträßer, R. (2023). Geometrie: Leitidee Raum und Form. In Handbuch der Mathematikdidaktik (pp. 201–242). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66604-3_7
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46955
Hefendehl-Hebeker, L., & Rezat, S. (2023). Algebra: Leitidee Symbol und Formalisierung. In Handbuch der Mathematikdidaktik (pp. 123–158). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66604-3_5
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Malik, S. N., & Rezat, S. (2022). Linguistic features of word problems that cause difficulties for learners across the curriculum: A literature review. Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12).
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Rezat, S., Malik, S. N., & Leifeld, M. (2022). Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation. International Journal of Science and Mathematics Education, 20(S1), 215–236. https://doi.org/10.1007/s10763-022-10309-y
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53363
Rezat, S., Fan, L., & Pepin, B. (2021). Mathematics textbooks and curriculum resources as instruments for change. ZDM – Mathematics Education, 53(6), 1189–1206. https://doi.org/10.1007/s11858-021-01309-3
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34161
Rezat, S., Schacht, F., & Häsel-Weide, U. (2021). Challenges of making sense of tasks and automated feedback in digital mathematics textbooks. In A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , & H.-G. Weigang (Eds.), Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory (pp. 168–184). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003137580
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44683
Rezat, S. (2021). How automated feedback from a digital mathematics textbook affects primary students’ conceptual development: two case studies. ZDM Mathematics Education, 53(6), 1433–1445. https://doi.org/10.1007/s11858-021-01263-0
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33594
Rezat, S., & Rezat, S. (2020). Schulbücher. Werkzeuge zum Üben in den Fächern Deutsch und Mathematik. Die Grundschulzeitschrift 320, 10–13.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44685
Schumacher, J., & Rezat, S. (2020). Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen. In G. Kadunz (Ed.), Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht: Semiotik in Theorie und Praxis (pp. 85–112). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-61194-4_5
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44688
Rezat, S. (2020). Mathematiklernen mit digitalen Schulbüchern im Spannungsfeld zwischen Individualisierung und Kooperation. In D. Meister & M. Ilka (Eds.), Mobile Medien im Schulkontext. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_10
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 33598
Rezat, S., & Rezat, S. (2019). „...weil man Fermi-Aufgaben so rechnet“. Modelltexte als sprachliche Ressource für das Erklären von Lösungswegen bei Fermi-Aufgaben. In: Mathematik differenziert 3/2019, 30–37.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44684
Vollstedt, M., & Rezat, S. (2019). An Introduction to Grounded Theory with a Special Focus on Axial Coding and the Coding Paradigm. In G. Kaiser & N. Presmeg (Eds.), Compendium for Early Career Researchers in Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-15636-7_4
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44686
Rezat, S., Visnovska, J., Trouche, L., Qi, C., & Fan, L. (2018). Present Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources in ICME-13: Conclusion and Perspectives. In L. Fan, L. Trouche, C. Qi, S. Rezat, & J. Visnovska (Eds.), Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources: Advances and Issues. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73253-4_16
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41945
Topalović, E., Kuzminykh, K., & Rezat, S. (2018). Textaufgaben verstehen. Lesen und Variieren komplexer Textaufgaben mit sprachlich-mathematischen Strategien. In: Mathematik Lehren, 211, 36–45.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31949
Rezat, S., & Häsel-Weide, U. (2018). Examining peer-interaction during individual work with a digital textbook in a primary mathematics classroom. In H.-G. Weigand, A. Clark-Wilson, A. Donevska, E. Todorova, E. Faggiano, N. Grønbæk, J. Trgalova, & University of Copenhagen (Eds.), PROCEEDINGS of the fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA) (pp. 209–216).
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33563 | OA
Rezat, S., & Rezat, S. (2017). Subject specific genres and genre awareness in integrated mathematics and language teaching. EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education 13 (7b), 4157–4188.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33620
Rezat, S., Rezat, S., & Janzen, S. (2015). Sprachsensibler Umgang mit Textmustern im Mathematikunterricht am Beispiel von Konstruktionsbeschreibungen. In F. Caluori, H. Linneweber-Lammerskitten, & Chr. Streit (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2015. Vorträge auf der 49. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 09.02.2015 bis 13.02.2015 in Basel. Band 2 (pp. 736–739). WTM.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 33632
Rezat, S., & Rezat, S. (2012). Mathematische Sachaufgaben verstehen und erklären. Praxis Deutsch 233, 36–41.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=31132)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Sorted by: Publishing Year , First Author
Citation Style: APA

Export / Embed