Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
55 Publications
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51131
Insights into out-of-field teachers’ self-reports: Fostering the understanding of addition and subtraction as a basis for children to overcome difficulties in mathematics
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, K. Höveler, M. Nührenbörger, in: P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, E. Kónya, Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME (Eds.), Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 2023, pp. 3203–3210.
LibreCat
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, K. Höveler, M. Nührenbörger, in: P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, E. Kónya, Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME (Eds.), Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 2023, pp. 3203–3210.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32233
Symmetrieverständnis von Anfang an
U. Häsel-Weide, M. Wallner, M. Hattermann, in: M. Gutzmann, U. Carle, Grundschulverband e. V. (Eds.), Anfangsunterricht für alle Kinder - Willkommen in der Schule!, Frankfurt a. M., 2022, pp. 200–215.
LibreCat
U. Häsel-Weide, M. Wallner, M. Hattermann, in: M. Gutzmann, U. Carle, Grundschulverband e. V. (Eds.), Anfangsunterricht für alle Kinder - Willkommen in der Schule!, Frankfurt a. M., 2022, pp. 200–215.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32339
Professionalisierung für inklusiven Mathematikunterricht. Interdisziplinäre Seminarkonzeption zur reflexiven Professionalisierung angehender Mathematiklehrkräfte in der Sekundarstufe
U. Häsel-Weide, S. Seitz, M. Wallner, Y. Wilke, in: D. Lutz, J. Becker, F. Buchhaupt, D. Katzenbach, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung für Inklusion. Sekundarstufe, Waxmann, Münster, 2022, pp. 83–100.
LibreCat
U. Häsel-Weide, S. Seitz, M. Wallner, Y. Wilke, in: D. Lutz, J. Becker, F. Buchhaupt, D. Katzenbach, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung für Inklusion. Sekundarstufe, Waxmann, Münster, 2022, pp. 83–100.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32338
Diagnosegeleitete Förderung im inklusiven Mathematikunterricht der Grundschule – Professionalisierung durch reflektierte Handlungspraxis in der Lehrer*innenbildung.
K. Hähn, U. Häsel-Weide, P. Scherer, QfI - Qualifizierung für Inklusion 3 (2022).
LibreCat
| Files available
K. Hähn, U. Häsel-Weide, P. Scherer, QfI - Qualifizierung für Inklusion 3 (2022).
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Inclusive math practices in primary school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022, pp. 1–8.
LibreCat
| Download (ext.)
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022, pp. 1–8.