Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

108 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29706
Höper, L., & Schulte, C. (2021). Datenbewusstsein im Kontext digitaler Kompetenzen für einen selbstbestimmten Umgang mit datengetriebenen digitalen Artefakten. In Gesellschaft für Informatik e.V. (Ed.), 51. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik, INFORMATIK 2021 - Computer Science & Sustainability, Berlin, Germany, 27. September - 1. Oktober, 2021 (pp. 1623–1632). Gesellschaft für Informatik. https://doi.org/10.18420/informatik2021-136
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29702
Höper, L., Hüsing, S., Malatyali, H., Schulte, C., & Budde, L. (2021). Methodik für Datenprojekte im Informatikunterricht. LOG IN, 41(1), 31–38.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29707
Bechinie, D., Eilerts, K., Huhmann, T., Lenke, M., Schulte, C., & Winkelnkemper, F. (2021). Geometrielernen digital unterstützen - Räumliche Kompetenzen und individuelle Lernwege mittels adaptierbarer algorithmischer Rückmeldemöglichkeiten fördern. Beiträge zum Mathematikunterricht 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29708
Gerstenberger, D. K.-H., Winkelnkemper, F., & Schulte, C. (2021). Nutzung der Personas-Methode zum Umgang mit der Heterogenität von Informatik-Studierenden. 9. Fachtagung Hochschuldidaktik Informatik (HDI), 49.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25520
Höper, L., Podworny, S., Hüsing, S., Schulte, C., Fleischer, Y., Biehler, R., Frischemeier, D., & Malatyali, H. (2021). Zur neuen Bedeutung von Daten in Data Science und künstlicher Intelligenz. In L. Humbert (Ed.), 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021: Vol. P-313 (p. 345). Gesellschaft für Informatik, Bonn. https://doi.org/10.18420/infos2021\_a230
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24456 | OA
Rohlfing, K. J., Cimiano, P., Scharlau, I., Matzner, T., Buhl, H. M., Buschmeier, H., Esposito, E., Grimminger, A., Hammer, B., Haeb-Umbach, R., Horwath, I., Hüllermeier, E., Kern, F., Kopp, S., Thommes, K., Ngonga Ngomo, A.-C., Schulte, C., Wachsmuth, H., Wagner, P., & Wrede, B. (2021). Explanation as a Social Practice: Toward a Conceptual Framework for the Social Design of AI Systems. IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, 13(3), 717–728. https://doi.org/10.1109/tcds.2020.3044366
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21268
Huhmann, T., Eilterts, K., Schulte, C., & Winkelnkemper, F. (2020). Der Darstellungsflüchtigkeit im Geometrieunterricht durch digitale Unterstützung entgegenwirken. In Digitales Lernen in der Grundschule II: Aktuelle Trends in Forschung und Praxis. Waxmann Verlag.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20335
Winkelnkemper, F., Schulte, C., Eilerts, K., Bechinie, D., & Huhmann, T. (2020). The Interdisciplinary Development of an Educational Game for Primary School Children--Lessons Learned. In EdMedia+ Innovate Learning (pp. 522–529).
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20452
Terfloth, L., Budde, L., & Schulte, C. (2020). Combining Ideas and Artifacts: An Interaction-Focused View on Computing Education Using a Cybersecurity Example. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery. https://doi.org/10.1145/3428029.3428052
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20836
Magenheim, J., & Schulte, C. (2020). Data science education. Encyclopedia of Education and Information Technologies. Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-10576-1_253
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20840
Schulte, C., Budde, L., & Winkelnkemper, F. (2020). Programmieren - Lehren und Lernen mit und über Medien. In Mobile Medien im Schulkontext (pp. 215–240). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21267
Budde, L., Schulte, C., Buhl, H. M., & Muehling, A. (2020). Understanding and Explaining Digital Artefacts - the Role of a Duality (Accepted Paper - Digital Publication Follows). Seventh International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineeringe.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39465
Opel, S., Nordemann, L., Schulte, C., & Tenberge, C. (2020). Mensch, Maschine! Ein unplugged-Einstieg in KI und maschinelles Lernen. Merz Medien + Erziehung. Zeitschrift für Medienpädagogik. .
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35814
Biehler, R., Fleischer, Y., Budde, L., Frischemeier, D., Gerstenberger, D., Podworny, S., & Schulte, C. (2020). Data science education in secondary schools: Teaching and learning decision trees with CODAP and Jupyter Notebooks as an example of integrating machine learning into statistics education. In P. Arnold (Ed.), New Skills in the Changing World of Statistics Education Proceedings of the Roundtable conference of the International Association for Statistical Education (IASE). ISI/IASE.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35821
Budde, L., Frischemeier, D., Biehler, R., Fleischer, Y., Gerstenberger, D., Podworny, S., & Schulte, C. (2020). Data Science Education in Secondary School: How to Develop Statistical Reasoning When Exploring Data Using CODAP. In P. Arnold (Ed.), New Skills in the Changing World of Statistics Education: Proceedings of the Roundtable conference of the International Association for Statistical Education (IASE), July 2020. ISI/IASE.
LibreCat | Files available
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15578
Izu, C., Schulte, C., Aggarwal, A., I. Cutts, Q., Duran, R., Gutica, M., … Weeda, R. (2019). Program Comprehension: Identifying Learning Trajectories for Novice Programmers. In Proceedings of the 2019 (ACM) Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, Aberdeen, Scotland, UK, July 15-17, 2019 (pp. 261–262). https://doi.org/10.1145/3304221.3325531
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15579
Kapp, F., & Schulte, C. (2019). Einsatz von Jupyter Notebooks am Beispiel eines fiktiven Kriminalfalls. In Informatik für alle, 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule, (INFOS) 2019, 16.-18. September 2019, Dortmund (pp. 247–256). https://doi.org/10.18420/infos2019-c10
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15581
Müller, K., Schulte, C., & Magenheim, J. (2019). Zur Relevanz eines Prozessbereiches Interaktion und Exploration im Kontext informatischer Bildung im Primarbereich. In Informatik für alle, 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule, (INFOS) 2019, 16.-18. September 2019, Dortmund (pp. 139–148). https://doi.org/10.18420/infos2019-b10
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15583
Schmidt, A.-K., & Schulte, C. (2019). Das RetiBNE Café. In Informatik für alle, 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule, (INFOS) 2019, 16.-18. September 2019, Dortmund (pp. 315–324). https://doi.org/10.18420/infos2019-c17
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15332
Schlichtig, M., Opel, S. A., Budde, L., & Schulte, C. (2019). Understanding Artificial Intelligence – A Project for the Development of Comprehensive Teaching Material. In E. Jasutė & S. Pozdniakov (Eds.), ISSEP 2019 - 12th International conference on informatics in schools: Situation, evaluation and perspectives, Local Proceedings (Vol. 12, pp. 65–73).
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(person=60311)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed