Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1302 Publications


2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 53538
Polychrou, G., et al. “New Examples of Harmonic Maps to the Hyperbolic Plane via Bäcklund Transformation.” Revista Matemática Complutense, Springer Science and Business Media LLC, 2023, doi:10.1007/s13163-023-00476-z.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53565
Schwerin, Imke. “Verdoppeln und Halbieren im Zahlenraum bis 100 - Erkenntnisse einer Interviewstudie in Klasse 2.” Mathematikdidaktik Grundschule, University of Bamberg Press, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Rezat, Sebastian, et al. “Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept Zur Förderung Mathematischer Lesekompetenz.” Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, 2023, pp. 1125–1128, doi:10.17877/DE290R-23392.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Leifeld, Markus, and Sebastian Rezat. “Verstehen Schriftlicher Rechenverfahren Durch Algorithmisches Denken Am Beispiel Der Schriftlichen Subtraktion.” Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, 2023, pp. 993–996, doi:10.17877/DE290R-23760.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Malik, Sara Naseem, and Sebastian Rezat. “Herausforderungen Anwendungsbezogener Aufgaben - Eine Curriculare Perspektive Auf Den Forschungsstand.” Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, 2023, doi:10.17877/DE290R-23380.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Pepin, Birgit, et al. “Toward Student Agency in the Selection and Use of Digital Resources for Learning and Studying Mathematics.” Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, edited by Birgit Pepin et al., Springer International Publishing, 2023, pp. 1–28, doi:10.1007/978-3-030-95060-6_26-1.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Gueudet, Ghislaine, et al. “Meta-Resources: Supporting the Design of Mathematics Teaching and Learning.” Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, edited by Birgit Pepin et al., Springer International Publishing, 2023, doi:10.1007/978-3-030-95060-6_36-1.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49684 | OA
Rezat, Sebastian, and Vince Geiger. “The Role of Digital Technologies in Transforming Student Learning Landscapes.” Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, edited by Birgit Pepin et al., Springer International Publishing, 2023, doi:10.1007/978-3-030-95060-6_21-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46956
Hattermann, Mathias, et al. “Geometrie: Leitidee Raum Und Form.” Handbuch Der Mathematikdidaktik, Springer, 2023, pp. 201–242, doi:10.1007/978-3-662-66604-3_7.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45786 | OA
Hoffmann, Max, and Rolf Biehler. “Implementing Profession Orientation as a Design Principle for Overcoming Klein’s Second Discontinuity – Preservice Teacher’s Perspectives on Interface Activities in the Context of a Geometry Course.” ZDM – Mathematics Education, Springer, 2023, doi:10.1007/s11858-023-01505-3.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed