Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1296 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24786
Schürmann, M., Liebendörfer, M., Gildehaus, L., Schaper, N., Hochmuth, R., Biehler, R., Lankeit, E., Kuklinski, C., & Ruge, J. (2021). Opportunities and Possibilities of a Network of Mathematical Learning and Support Centres in Germany. Sigma Newsletter, 22, 5–6.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37485
Rach, S., & Liebendörfer, M. (2021). Die Bedeutung affektiver Merkmale beim Mathematiklernen. In K. Hein, C. Heil, S. Ruwisch, & S. Prediger (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2021 vom GDM-Monat 2021 der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) (1.-25. März 2021) (pp. 247–248). WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37474
Büchele, S., Liebendörfer, M., & Lankeit, E. (2021). Increasing the effect of a remedial mathematics course by switching to an online format during the COVID-19 crisis: evidence from a German university. Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA, 40(4), 478–496. https://doi.org/10.1093/teamat/hrab013
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37483
Gildehaus, L., Göller, R., & Liebendörfer, M. (2021). Gymnasiales Lehramt Mathematik studieren – eine Übersicht zur Studienorganisation in Deutschland. Mitteilungen Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 47(111), 27–32.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37481
Vajen, B., Gildehaus, L., Liebendörfer, M., & Wolf, C. (2021). Mathematisierung als Herausforderung für die politische Bildung. In S. Kenner & T. Oeftering (Eds.), Schriftenreihe der DVPB. Standortbestimmung Politische Bildung: Gesellschaftspolitische Herausforderungen, Zivilgesellschaft und das vermeintliche Neutralitätsgebot (pp. 188–200). Wochenschau.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37480
Göller, R., Gildehaus, L., Liebendörfer, M., & Steuding, J. (2021). Prüfungsformate als Ansatzpunkt gendersensibler universitärer Lehre im Fach Mathematik. In A. Blunck & R. Motzer (Eds.), Mathematik und Gender: Berichte und Beiträge des Arbeitskreise Frauen und Mathematik (Vol. 5, pp. 59–76). Franzbecker.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37478
Haak, I., Gildehaus, L., & Liebendörfer, M. (2021). Genese und Funktionen von Lerngruppen in der Studieneingangsphase. Naturwissenschaftlicher Unterricht Und Lehrerbildung Im Umbruch?, 89–92.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37473
Kempen, L., & Liebendörfer, M. (2021). University students’ fully digital study of mathematics: an identification of student-groups via their resources usage and a characterization by personal and affective characteristics. Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA, 40(4), 436–454. https://doi.org/10.1093/teamat/hrab020
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37487
Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Rode, J., & Schukajlow, S. (2021). The Mathematical Beliefs and Interest Development of Pre-Service Primary Teachers. In M. Inprasitha, N. Changsri, & N. Boonsena (Eds.), Interim Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 198–205). PME.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37494
Krapf, R., & Liebendörfer, M. (2021). Was bewirkt die Pflichtabgabe von Übungsaufgaben in der Hochschulmathematik? – Ein empirischer Vergleich. Mathematica Didactica, 2(44), 1–17.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed