Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

367 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 3684
Goller M, Steffen B, Harteis C. Becoming a Nurse Aide: An Investigation of an Existing Workplace Curriculum in a Nursing Home. Vocations and Learning. Published online 2018:1-19.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 36379
Pöllmann A. Strategies of segregation: race, residence, and the struggle for educational equality. Ethnic and Racial Studies. 2018;42(3):490-492. doi:10.1080/01419870.2018.1520274
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36400
Pöllmann A. La formación intercultural de los futuros maestros mexicanos de secundaria. Revista Electrónica de Investigación Educativa. 2018;20(1). doi:10.24320/redie.2018.20.1.1461
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36392
Pöllmann A. Capital intercultural y posición socio-educacional: un análisis estadístico de las prácticas de lectura en idiomas extranjeros en la población alemana contemporánea. Cultura y Representaciones Sociales. Published online 2018:170-183. doi:10.28965/2018-25-06
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36867
Göddertz N, Mauritz M. Die Neue Frauenbewegung und “die Kinderfrage” - Zur Kollektivierung der Kindererziehung als Moment der Emanzipation. Journal des Netzwerks Frauen- und Geschlechterforschung NRW BNr 42/2018, S 39-43. Published online 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37299
Dahmen S. Die Neue Sorge um das Kindeswohl - zu den praktischen Auswirkungen der präventionspolitischen Mobilmachung im Kinderschutz. Widersprüche. 2018;39(4).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36390
Kuhn M, Landhäußer S. Die gesellschaftlichen Bedingungen Sozialer Arbeit erforschen. In: Bastian P, Lochner B, eds. Forschungsfelder der Sozialen Arbeit . ; 2018:S. 45-69.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36865
Bock K, Göddertz N,  Heyden F,  Mauritz M. Die Kinderladenbewegung. Ein “gesellschaftliches Erziehungsexperiment” mit biographischen Auswirkungen als ‘Neue Soziale Bewegung’? In: Franke-Meyer D, Kuhlmann C, eds. Soziale Bewegungen und Soziale Arbeit. Von der Kindergartenbewegung zur Homosexuellenbewegung. . Springer VS; 2018:225-236. doi:10.1007/978-3-658-18591-6_18
LibreCat | DOI
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 36849
Göddertz N. Antiautoritäre Erziehung in der Kinderladenbewegung. Rekonstruktive Analysen biographischer Entwürfe von Zwei-Generationen-Familien. VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer; 2018. doi:10.1007/978-3-658-21282-7
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44774
Freitag C. Der Rhythmus des Christenmenschen. Rhythmen und Rhythmisierungen als Mittel christlicher Missionspädagogik. In: Maier A, Conrad A, Weber J-M, Voss P, eds. Lernen zwischen Zeit und Ewigkeit. Pädagogische Praxis und Transzendenz. Verlag Julius Klinkhardt; 2018:17-23.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44775
Freitag C, von Bargen I. Vergleichende Erziehungswissenschaft und Organisationspädagogik. In: Göhlich M, Schröer A, Weber SM, eds. Handbuch Organisationspädagogik. Springer; 2018:107-116.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44776
Freitag C, von Bargen I. Bilder von Männlichkeit und Weiblichkeit im Kontext religionsbezogener Wahrnehmung: Zuschreibungen aus der Sicht von Lehrkräften. In: Breitenbach E, Rieske T, Toppe S, eds. Migration, Geschlecht und Religion. Praktiken der Differenzierung. Verlag Barbara Budrich; 2018:49-60.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 3600
Goller M. Human Agency at Work: An Active Approach towards Expertise Development. Wiesbaden: Springer; 2017. doi:10.1007/978-3-658-18286-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3676
Harteis C. Intuition as Crucial Component of Professional Competence: Its Relevance for Competence-based Vocational and Professional Education and Training. In: Mulder M, ed. Competence-Based Vocational and Professional Education. Dordrecht: Springer; 2017:971--984.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 3679
Rausch A, Seifried J, Harteis C. Emotions, coping and learning in error situations in the workplace. Journal of Workplace Learning. 2017;29(5):374--393.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3680
Goller M, Harteis C. Human agency at work: Towards a clarification and operationalisation of the concept. In: Goller M, Paloniemi S, eds. Agency at Work. Cham: Springer; 2017:85--103.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 3690
Harteis C, Gartmeier M. Learning from errors in workplace settings. Journal of Workplace Learning. 2017;29(5):322-325.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3691
Harteis C, Festner D, Bauer J. Epistemische Überzeugungen Beschäftigter und ihre Bedeutung für berufliches Lernen. In: Bernholt A, Gruber H, Moschner B, eds. Wissen Und Lernen. Wie Epistemische Überzeugungen Schule, Universität Und Arbeitswelt Beeinflussen. Münster: Waxmann; 2017:195-212.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29735 | OA
Paloniemi S, Goller M. The Multifaceted Nature of Agency and Professional Learning. In: Goller M, Paloniemi S, eds. Agency at Work: An Agentic Perspective on Professional Learning and Development. Springer International Publishing; 2017:465-478. doi:10.1007/978-3-319-60943-0_23
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29734
Goller M, Paloniemi S. Agency at Work, Learning and Professional Development: An Introduction. In: Springer C, ed. Professional and Practice-Based Learning. Springer International Publishing; 2017. doi:10.1007/978-3-319-60943-0_1
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed