Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

367 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 3684
Goller, Michael, Bianca Steffen, and Christian Harteis. “Becoming a Nurse Aide: An Investigation of an Existing Workplace Curriculum in a Nursing Home.” Vocations and Learning, 2018, 1–19.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 36379
Pöllmann, Andreas. “Strategies of Segregation: Race, Residence, and the Struggle for Educational Equality.” Ethnic and Racial Studies. Informa UK Limited, 2018. https://doi.org/10.1080/01419870.2018.1520274.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36400
Pöllmann, Andreas. “La formación intercultural de los futuros maestros mexicanos de secundaria.” Revista Electrónica de Investigación Educativa 20, no. 1 (2018). https://doi.org/10.24320/redie.2018.20.1.1461.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36392
Pöllmann, Andreas. “Capital Intercultural y Posición Socio-Educacional: Un Análisis Estadístico de Las Prácticas de Lectura En Idiomas Extranjeros En La Población Alemana Contemporánea.” Cultura y Representaciones Sociales, 2018, 170–83. https://doi.org/10.28965/2018-25-06.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36867
Göddertz, Nina, and Miriam Mauritz. “Die Neue Frauenbewegung und ‘die Kinderfrage’ - Zur Kollektivierung der Kindererziehung als Moment der Emanzipation.” Journal des Netzwerks Frauen- und Geschlechterforschung NRW BNr. 42/2018, S. 39-43, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37299
Dahmen, Stephan. “ Die Neue Sorge Um Das Kindeswohl - Zu Den Praktischen Auswirkungen Der Präventionspolitischen Mobilmachung Im Kinderschutz.” Widersprüche 39, no. 4 (2018).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36390
Kuhn, Melanie , and Sandra Landhäußer. “Die gesellschaftlichen Bedingungen Sozialer Arbeit erforschen.” In Forschungsfelder der Sozialen Arbeit , edited by Pascal Bastian and Barbara Lochner, S. 45-69. Hohengehren , 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36865
Bock, Karin, Nina Göddertz, Franziska   Heyden, and Miriam   Mauritz. “Die Kinderladenbewegung. Ein ‘gesellschaftliches Erziehungsexperiment’ mit biographischen Auswirkungen als ‘Neue Soziale Bewegung’?” In Soziale Bewegungen und Soziale Arbeit. Von der Kindergartenbewegung zur Homosexuellenbewegung. , edited by Diana Franke-Meyer and Carola Kuhlmann, 225–36. Wiesbaden: Springer VS, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-18591-6_18.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 36849
Göddertz, Nina. Antiautoritäre Erziehung in der Kinderladenbewegung. Rekonstruktive Analysen biographischer Entwürfe von Zwei-Generationen-Familien. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-21282-7.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44774
Freitag, Christine. “Der Rhythmus des Christenmenschen. Rhythmen und Rhythmisierungen als Mittel christlicher Missionspädagogik.” In Lernen zwischen Zeit und Ewigkeit. Pädagogische Praxis und Transzendenz, edited by Alexander Maier, Anne Conrad, Jean-Marie Weber, and Peter Voss, 17–23. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44775
Freitag, Christine, and I. von Bargen. “Vergleichende Erziehungswissenschaft und Organisationspädagogik.” In Handbuch Organisationspädagogik, edited by Michael Göhlich, Andreas Schröer, and Susanne Maria Weber, 107–16. Wiesbaden: Springer, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44776
Freitag, Christine, and I. von Bargen. “Bilder von Männlichkeit und Weiblichkeit im Kontext religionsbezogener Wahrnehmung: Zuschreibungen aus der Sicht von Lehrkräften.” In Migration, Geschlecht und Religion. Praktiken der Differenzierung, edited by E. Breitenbach, T. Rieske, and S. Toppe, 49–60. Opladen: Verlag Barbara Budrich, 2018.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 3600
Goller, Michael. Human Agency at Work: An Active Approach towards Expertise Development. Wiesbaden: Springer, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-18286-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3676
Harteis, Christian. “Intuition as Crucial Component of Professional Competence: Its Relevance for Competence-Based Vocational and Professional Education and Training.” In Competence-Based Vocational and Professional Education, edited by Martin Mulder, 971--984. Dordrecht: Springer, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 3679
Rausch, Andreas, Jürgen Seifried, and Christian Harteis. “Emotions, Coping and Learning in Error Situations in the Workplace.” Journal of Workplace Learning 29, no. 5 (2017): 374--393.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3680
Goller, Michael, and Christian Harteis. “Human Agency at Work: Towards a Clarification and Operationalisation of the Concept.” In Agency at Work, edited by Michael Goller and Susanna Paloniemi, 85--103. Cham: Springer, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 3690
Harteis, Christian, and Martin Gartmeier. “Learning from Errors in Workplace Settings.” Journal of Workplace Learning 29, no. 5 (2017): 322–25.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3691
Harteis, Christian, Dagmar Festner, and Johannes Bauer. “Epistemische Überzeugungen Beschäftigter Und Ihre Bedeutung Für Berufliches Lernen.” In Wissen Und Lernen. Wie Epistemische Überzeugungen Schule, Universität Und Arbeitswelt Beeinflussen, edited by Andrea Bernholt, Hans Gruber, and Barbara Moschner, 195–212. Münster: Waxmann, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29735 | OA
Paloniemi, Susanna, and Michael Goller. “The Multifaceted Nature of Agency and Professional Learning.” In Agency at Work: An Agentic Perspective on Professional Learning and Development, edited by Michael Goller and Susanna Paloniemi, 465–78. Cham: Springer International Publishing, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-319-60943-0_23.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29734
Goller, Michael, and Susanna Paloniemi. “Agency at Work, Learning and Professional Development: An Introduction.” In Professional and Practice-Based Learning, edited by Cham Springer. Cham: Springer International Publishing, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-319-60943-0_1.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed