Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1879 Publications


2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27875
B. Eickelmann et al., The younger generation’s views on how their education is preparing them for the digital age against the background of COVID-19. DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27874
S. Ayllón et al., Digital diversity across Europe. Policy brief September 2021 of Working Package 2 “Mapping digital transformations across Europe” in Horizon-2020-Project DigiGen. DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36180
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, A. Kirsch, E. Blumberg, and S. Schwab, “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule – Schlussfolgerungen und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF),” 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35713
A. Kirsch, E. Blumberg, F. Hellmich, and F. K. Hoya, “Kooperativ Forschen(d) lernen im inklusiven Sachunterricht der Primarstufe – Ein Theorie-Praxis verzahnter Ansatz zur Vorbereitung von Sachunterrichtsstudierenden auf das Praxissemester,” in Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken , C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Berlin: Springer , 2021, pp. 349–372.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36159
F. K. Hoya, J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Effects of teacher feedback on children’s self-concepts and motivation in science lessons. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36131
F. K. Hoya, J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “The role of teacher feedback for children’s self-concepts and motivation in primary school science lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). ‘Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36181
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, and F. Hellmich, “Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme – Ergebnisse aus dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF),” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36182
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, and F. Hellmich, “Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme –Schlussfolgerungen und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF),” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36155
G. Görel, M. F. Löper, and F. Hellmich, “Determinants for teachers’ intentions to manage heterogeneity in (non-)inclusive primary education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36173
M. F. Löper, S. Schwab, and F. Hellmich, “Primary school students’ contact experiences and their attitudes towards peers with disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36169
M. F. Löper and F. Hellmich, “Individual prerequisites for children’s attitudes towards peers with social-emotional disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36129
K. Franzen, B. Moschner, and F. Hellmich, “The prediction of primary school teachers’ self-efficacy expectations in inclusive education. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). ‘Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36149
G. Görel and F. Hellmich, “Primary school principals’ views on designing inclusive schools. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36093
M. F. Löper, M. Lehofer, S. Schwab, and F. Hellmich, “Die Bedeutung von Erfahrungen für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialen Schwierigkeiten im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36106
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Unterscheiden sich Lehrkräfte an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen hinsichtlich ihrer Handlungsintentionen bei der Gestaltung adaptiven Unterrichts? Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36123
M. F. Löper, S. Schwab, M. Lehofer, and F. Hellmich, “Die Rolle inter- und intraindividueller Erfahrungen für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialem Förderbedarf. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36121
K. Franzen, B. Moschner, and F. Hellmich, “Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Primarstufenlehrkräften im Kontext schulischer Inklusion – Eine Untersuchung potenzieller Prädiktoren. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36107
M. F. Löper and F. Hellmich, “Handlungsintentionen bei der Gestaltung adaptiven Unterrichts – Ein Vergleich zwischen Lehrkräften an inklusiven und nicht- inklusiven Grundschulen. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36110
G. Görel and F. Hellmich, “Bedingungen für die erfolgreiche Umsetzung von Inklusion aus Sicht von Schulleitungen an Grundschulen. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36135
M. F. Löper and F. Hellmich, “The quality of student-teacher relationship and teachers’ behaviour as predictors for children’s attitudes towards peers with learning disabilities. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). ‘Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations,’” 2021.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=112

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed