Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1774 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 44704
Herzig, B. (2019). Digitalisierung und Mediatisierung: Herausforderungen für die Schule. Loccumer Pelikan, Religionspädagogisches Magazin für Schule und Gemeinde des Religionspädagogischen Instituts Loccum, Ausgabe 1/2019, 4–9.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44705
Herzig, B. (2019). Digitale Medien – bildende Blicke hinter das Interface. In O.-A. Burow (Ed.), Schule digital – wie geht das? Wie die digitale Revolution uns und die Schule verändert (pp. 94–110). Beltz Verlag.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44708
Herzig, B., & Wiethoff, C. (2019). Konzeptionelle, strukturelle und inhaltliche Gestaltungsaspekte des Praxissemesters an der Universität Paderborn. . In J. Woppowa & C. Caruso (Eds.), Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven (pp. 6–20). Universität Paderborn. http://dx.doi.org/10.17619/UNIPB/1-603
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44706
Herzig, B., & Martin, A. (2019). Unterrichten im Kontext von Digitalisierung und Medien. In E. Kiel, B. Herzig, U. Maier, & U. Sandfuchs (Eds.), Handbuch Unterrichten an allgemeinbildenden Schulen (pp. 71–80). Verlag Julius Klinkhardt / UTB.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44707
Herzig, B., & Klar, T.-M. (2019). Digitale Modellierungen sozialer Räume. In J. Heider-Lang & A. Merkert (Eds.), Digitale Transformation in der Bildungslandschaft - den analogen Stecker ziehen? (pp. 115–128). Rainer Hampp Verlag.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 44710
Kiel, E., Herzig, B., Maier, U., & Sandfuchs, U. (Eds.). (2019). Handbuch Unterrichten an allgemeinbildenden Schulen. . Verlag Julius Klinkhardt / UTB.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 44711
Tulodziecki, G., Herzig, B., & Grafe, S. (2019). Medienbildung in Schule und Unterricht. . Verlag Julius Klinkhardt / UTB.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45124
Krischer, M., Smolka, B., Voigt, B., Lehmkuhl, G., Flechtner, H., Franke, S., Hellmich, M., & Trautmann-Voigt, S. (2019). Effects of long-term psychodynamic psychotherapy on life quality in mentally disturbed children. Psychotherapy Research, 30(8), 1039–1047. https://doi.org/10.1080/10503307.2019.1695169
LibreCat | DOI
 

2019 | Report | LibreCat-ID: 45122
Kißgen, R., Austermühle, J., Franke, S., Limburg, D., & Wöhrle, J. (2019). Rheinland-Kita-Studie: Inklusion von Kindern mit Behinderung in Tageseinrichtungen für Kinder. Abschlussbericht. Universität Siegen.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Knickenberg, M., Zurbriggen, C., Schwab, S., & Gebhardt, M. (2019). Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten. 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Köln.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Knickenberg, M., Zurbriggen, C., & Venetz, M. (2019). Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions. Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development (SRCD), Baltimore, MD, United States.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Knickenberg, M., Frank, H., & Marwin Felix, L. (2019). Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews. Porto International Conference on Research in Education (ICRE), Porto.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Knickenberg, M., Marwin Felix, L., & Frank, H. (2019). Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019, Aachen.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Knickenberg, M., Zurbriggen, C., & Venetz, M. (2019). Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method. second edition of the conference “On the Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education - New ways to measure social inclusion,” Groningen, Netherlands.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Knickenberg, M., Zurbriggen, C., Hinni, C., & Venetz, M. (2019). Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience. 6th biannual meeting of the Society Ambulatory Assessment, Syracuse, NY, United States.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (2019). Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method. Frühjahrstagung der Arbeitsgruppe für empirische sonderpädagogische Forschung. Universität Freiburg, Freiburg, Schweiz.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Knickenberg, M., & Chantal, H. (2019). Applicability of ESM in School: Quality of students’ social interaction. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019, Aachen.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19771
Büker, P., Meier, S., Ogrodowski, J., Seibel, M., & Weiß, C. (2019). Inklusion vom Kind aus denken: Mit der KrafT Bildungsdokumentation den Übergang Kita-Grundschule gemeinsam gestalten. Workshop im Rahmen des 8. Paderborner Grundschultages. Universität Paderborn.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19769
Büker, P., & Ogrodowski, J. (2019). Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung: Wie können Kinder, pädagogische Fachkräfte und die Übergangsgestaltung von der Kooperation profitieren? Eröffnungsvortrag zum Fachtag: „Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung“ im Bildungshaus Emmerthal (Niedersachsen).
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 27815
Drossel, K., Eickelmann, B., van Ophuysen, S., & Bos, W. (2019). Why teachers cooperate: an expectancy-value model of teacher cooperation. European Journal of Psychology of Education, 34(1), 187–208. https://doi.org/10.1007/s10212-018-0368-y
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=112

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed