Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1542 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31669
Reinmann, Gabi, Carolin Kreber, Helmut Bremer, Ines Langemeyer, and Ingrid Scharlau. “Wer bestimmt die Hochschullehre?” In Hochschullehre im Spannungsfeld zwischen individueller und institutioneller Verantwortung: Tagungsband der 15. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung, edited by Carla Bohndick, Margret Bülow-Schramm, Daria Paul, and Gabi Reinmann, 33–47. Wiesbaden: Springer, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31668
Scharlau, Ingrid. “Jean Piaget als - was?” In Interdisziplinarität als fachdidaktische Herausforderung: Psychologie im Schulfach Erziehungswissenschaft, edited by Katharina Gather, 162–81. Baltmannsweiler: Schneider, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32558 | OA
Bonanati, Sabrina, and Heike M. Buhl. “The Digital Home Learning Environment and Its Relation to Children’s ICT Self-Efficacy.” Learning Environments Research 25, no. 2 (2021): 485–505. https://doi.org/10.1007/s10984-021-09377-8.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32560 | OA
Tagliabue, Semira, Michela Zambelli, Angela Sorgente, Sabrina Sommer, Christian Hoellger, Heike M. Buhl, and Margherita Lanz. “Latent Congruence Model to Investigate Similarity and Accuracy in Family Members’ Perception: The Challenge of Cross-National and Cross-Informant Measurement (Non)Invariance.” Frontiers in Psychology 12 (2021). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.672383.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32561 | OA
Hoellger, Christian, Sabrina Sommer, and Heike M. Buhl. “Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being.” Journal of Family Issues, 2021. https://doi.org/10.1177/0192513x211054470.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32566
Hoellger, Christian, Sabrina Sommer, and Heike M. Buhl. “Zusammenhang zwischen der familiären Lebenssituation und Werteähnlichkeiten in der Eltern-Kind-Beziehung im Erwachsenenalter.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 41, no. 4 (2021): 432–48.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33372 | OA
Lee, Soo Jeung, Christian Schneijderberg, Yangson Kim, and Isabel Steinhardt. “Have Academics’ Citation Patterns Changed in Response to the Rise of World University Rankings? A Test Using First-Citation Speeds.” Sustainability 13, no. 17 (2021). https://doi.org/10.3390/su13179515.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31667
Scharlau, Ingrid, Justine Patrzek, and Christine Schreiber. “ „Power-Posen“ – Fakten, frisierte Daten, Forschungslyrik? Eine Unterrichtsreihe zu Praktiken und Darstellungsformen psychologischer Forschung.” Unterrichtsmaterial des Verbandes der Psychologielehrerinnen und –lehrer 42 (2021).
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34707
Hagengruber, Ruth. “Du Châtelet, Émilie (1706–1749).” In Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences. Cham: Springer International Publishing, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-319-20791-9_410-1.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34706
Hagengruber, Ruth Edith. “Women in Early Modern Philosophy and Science: An Introduction.” In Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences, edited by Dana Jalobenau and Charles T. Wolfe. Cham: Springer International Publishing, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-319-20791-9_529-1.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 36545 | OA
Steinhardt, Isabel. “Students in the Spotlight: Using Collaborative Autoethnography to Build a Community of Learning in the Corona Crisis.” ISA Pedagogy Series 1, no. 1 (2021): 42–59.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 36551 | OA
Steinhardt, Isabel, Caroline Fischer, Maximilian Heimstädt, Simon David Hirsbrunner, Dilek Ikiz-Akinci, Lisa Kressin, Susanne Kretzer, et al. Opening up and Sharing Data from Qualitative Research: A Primer. Vol. 17. Weizenbaum Series. Berlin: Weizenbaum Institute for the Networked Society - The German Internet Institu, 2021. https://doi.org/10.34669/WI.WS/17.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37231
Schürmann, Mirko, Elena Bender, and Christian Grebe. “Kompetenzdiagnose in der Berufsbildung von Pflegelehrpersonen.” Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie (GIO), 2021. https://doi.org/10.1007/s11612-021-00574-w.
LibreCat | DOI
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 37234
Grebe, Christian, Mirko Schürmann, and Änne-Dörte Latteck. Die Health Professionals Competence Scales (HePCoS) Zur Kompetenzerfassung in Den Gesundheitsfachberufen. Technical Report. LibreCat University, 2021. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.13480.08967/1.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33748
Bender, Elena, Mirko Schürmann, Ute Poethke, Chantal Soyka, Niclas Schaper, and und Jens Rowold. “Die Rolle von arbeitsplatzbezogener Flexibilisierung und die Betrachtung von individuellen Werten          für Mitarbeitendenbindung in der Arbeitswelt 4.0.” Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie A&O 66, no. 1 (2021): 14–30. https://doi.org/10.1026/0932-4089/a000364.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37413
Decius, Julian, Niclas Schaper, and Andreas Seifert. “Work Characteristics or Workers’ Characteristics? An Input-Process-Output Perspective on Informal Workplace Learning of Blue Collar Workers.” Vocations and Learning 14, no. 2 (2021): 285–326.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39824
Seifert, Andreas, and Carina Caruso. “Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. Ergebnisse der Befragung angehender Lehrkräfte im Praktikum.” PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung. 3, no. 1 (2021): 173–87.
LibreCat
 

2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40299
Rogge, Tm, and Andreas Seifert. “„Allgemein hat sich die psychische Gesundheit vieler Schüler verschlechtert…” – Belastungserleben als Herausforderung von Abiturientinnen und Abiturienten im digital vermittelten Distanzunterricht.” In DigiGebf21, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40306
Watson, Christina, and Andreas Seifert. “„Ich weiß die Antwort nicht“ – Ein Mangel an Motivation oder ein Mangel an Wissen?” In PAEPSY 2021, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31680
Scharlau, Ingrid, A. Karsten, and Katharina J. Rohlfing. “Building, Emptying out, or Dreaming? Action Structures and Space in Students’ Metaphors of Academic Writing.” Journal of Writing Research 12, no. vol. 12 issue 3 (2021): 493–529. https://doi.org/10.17239/jowr-2021.12.03.01.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed