Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1680 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15493
Hagengruber, Ruth Edith. “Frauen aus der Mitte Deutschlands.” Konsens, 2019, 43–44.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13549 |

Hagengruber, Ruth Edith. “Women Philosophers in Early Modern Philosophy.” British Journal for the History of Philosophy. Vol. 27, no. 4 (2019). https://doi.org/10.1080/09608788.2019.1610861.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12726
Hagengruber, Ruth Edith. “Émilie Du Châtelet zwischen Leibniz und Kant. Du Châtelet in der Eberhard-Kant-Kontroverse.” In Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung, edited by Ruth Hagengruber and Hartmut Hecht, 24:173–95. Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS, 2019. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14022-9{\textunderscore }6.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12778
Hagengruber, Ruth Edith, and Sarah Hutton. “Introduction.” British Journal for the History of Philosophy 27, no. 4 (2019): 673–83. https://doi.org/10.1080/09608788.2019.1610861.
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31658
Scharlau, Ingrid, and Claudia Heuer. “Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen.” In Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, edited by Christian Wymann. Leverkusen: Budrich Verlag, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31682
Stratmann, Lukas, Dominik S. Buse, Julian Heinovski, Florian Klingler, Christoph Sommer, Jan Tünnermann, Ingrid Scharlau, and Falko Dressler. “Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments.” In INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft Für Informatik – Informatik Für Gesellschaft (Workshop-Beiträge), edited by Claude Draude, Martin Lange, and Bernhard Sick, 185–94. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., 2019. https://doi.org/ 10.18420/inf2019_ws21 .
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28687 |

Scharlau, Ingrid, Miriam Körber, and Andrea Karsten. “Plunging into a World? A Novel Approach to Undergraduates’ Metaphors of Reading.” Frontline Learning Research 9, no. 4 (2019): 25–57. https://doi.org/10.14786/flr.v7i4.559.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28986 |

Scharlau, Ingrid, and Ludwig Huber. “Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.” die hochschullehre 5 (2019).
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32550
Buhl, Heike M., and Sabrina Sommer. “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie.” Psychotherapie im Alter 16, no. 2 (2019): 123–35. https://doi.org/10.30820/1613-2637-2019-2-123.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32549
Bohndick, Carla, Christina Menne, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “Feedback in Internet-Based Self-Assessments and Its Effects on Acceptance and Motivation.” Journal of Further and Higher Education 44, no. 6 (2019): 717–28. https://doi.org/10.1080/0309877x.2019.1596233.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32548
Hilkenmeier, Johanna, Sabrina Wiescholek, and Heike M. Buhl. “Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 39, no. 1 (2019): 24–40.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32551
Bohndick, Carla, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “Anstoß und Unterstützung der professionellen Weiterentwicklung im Lehramtstudium durch weiterentwicklungsorientiertes Online-Self-Assessment.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand 12, no. 1 (2019): 19–36.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32553
Kohlmeyer, Susanne, Heike M. Buhl, Sabrina Bonanati, Janika Dannowsky, and Carla Bohndick. “Fit für Inklusion - Entwicklung und Validierung einer deutschsprachigen Kurzskala zum Umgang mit Heterogenität.” Empirische Pädagogik 33, no. 3 (2019): 344–61.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32552
Hilkenmeier, Johanna, Christian Greiner, and Heike M. Buhl. “Das Elterngespräch aus Forschungsperspektive. Strategien zur Förderung elterlichen Engagements.” SCHULE inklusiv 5 (2019): 46–47.
LibreCat
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12775
Hagengruber, Ruth Edith, and Hartmut Hecht, eds. Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung. Vol. 3. Philosophie History of Science Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists. Wiesbaden: Springer, 2019. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14022-9.
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12777
Hagengruber, Ruth Edith, and Hartmut Hecht. “Emilie Du Châtelet und ihre Wirkung in Deutschland.” In Emilie du Châtelet und die deutsche Aufklärung, edited by Ruth Hagengruber and Hartmut Hecht, 5–12. Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists. Wiesbaden: Springe, 2019.
LibreCat
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12085
Hagengruber, Ruth, and Hartmut Hecht, eds. Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung. Vol. 3. Philosophie History of Science Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists. Wiesbaden: Springer, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12933
Hagengruber, Ruth. “Relocating Women in the History of Philosophy and Science. Emilie Du Châtelet (1706-1749), Laura Bassi (1711-1778), and Luise Gottsched (1713-1762) in Brucker’s Pinacotheca.” Bruniana & Campanelliana Suppl XLIII, no. Studi 18 (2019).
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15494 |

Hagengruber, Ruth. “Zur Ehrenpromotion von Maria von Welser an Der Fakultät Für Kulturwissenschaften Der Universität Paderborn.” Konsens 2019, no. 2019 (2019): 20–22.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12082
Hagengruber, Ruth, and Sarah Hutton. “Introduction.” British Journal for the History of Philosophy 27, no. 4 (2019): 673–83. https://doi.org/10.1080/09608788.2019.1610861.
LibreCat
| DOI