Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1694 Publications
2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40310
J. Decius, N. Schaper, and A. Seifert, “Investigating the Hen-Egg-Problem: A Cross-Lagged-Panel Approach to Informal Workplace Learning and Working Conditions.,” presented at the 9th PDRnet Research Symposium, Antwerpen, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31662
I. Scharlau and C. Schreiber, “In Zeiten von p-hacking und fake science: Wissenschaftsorientierung als Herausforderung an die Psychologiedidaktik,” in Psychologie unterrichten in Deutschland, Österreich und der Schweiz: Leitlinien und Grundlagen, P. G. Geiß and M. Tulis-Oswald, Eds. Opladen: Budrich UniPress, 2020, pp. 67–85.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36726
A. Spiegel, “The Work of Entanglement. Translating Women’s Rights in Malaysia,” in Multiple Gender Cultures, Sociology and Plural Modernities. Re-reading Social Constructions of Gender across the Globe in a De-Colonial Perspective., A. Poferl and H. Winkel, Eds. New York: Routledge, 2020, pp. 155–177.
LibreCat
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 58881 |

N. Milkov, “Stumpf, Carl (1848–1936),” in Bloomsbury Encyclopedia of Philosophers, 1st ed., C. Adair-Toteff, Ed. London: Bloomsbury, 2020.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31660
H. M. Buhl, I. Scharlau, J. Patrzek, S. Hiller, and K. B. Klingsieck, “Psychologie als Unterrichtsfach: Konzeption des Curriculums an der Universität Paderborn,” in Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, M. Krämer, Ed. Aachen: Shaker, 2020, pp. 83–91.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28883
I. van Ackeren, H. M. Buhl, B. Eickelmann, M. Heinrich, and G. Wolfswinkler, “Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen,” in Bildung, Schule und Digitalisierung, K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, and D. Schmeinck, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 321–326.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21267
L. Budde, C. Schulte, H. M. Buhl, and A. Muehling, “Understanding and Explaining Digital Artefacts - the Role of a Duality (Accepted Paper - Digital Publication Follows),” Seventh International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineeringe, 2020.
LibreCat
2020 | Book | LibreCat-ID: 32463 |

S. Bonanati, C. Greiner, N. Gruchel, and H. M. Buhl, Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus. Wiesbaden: Springer, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19055
N. O. Eke and P. Hohlweck, Eds., Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung. Leiden: Fink/Brill, 2019.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32157
A. Karsten, “Blätterwald zur Positionierung in akademischen Texten,” in Praxishandbuch Schreibdidaktik. Übungen zur Vermittlung wissenschaftlicher Schreibkompetenzen, C. Wymann, Ed. Leverkusen: Barbara Budrich, 2019, pp. 158–163.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20686
R. Hagengruber, “Die gestohlene Geschichte,” philosophie Magazin, no. 13, pp. 8–14, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15493
R. E. Hagengruber, “Frauen aus der Mitte Deutschlands,” Konsens, pp. 43–44, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13549 |

R. E. Hagengruber, “Women Philosophers in Early Modern Philosophy,” British Journal for the History of Philosophy. Vol. 27, no. 4, 2019, doi: 10.1080/09608788.2019.1610861.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12726
R. E. Hagengruber, “Émilie Du Châtelet zwischen Leibniz und Kant. Du Châtelet in der Eberhard-Kant-Kontroverse,” in Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung, vol. 24, R. Hagengruber and H. Hecht, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS, 2019, pp. 173–195.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12778
R. E. Hagengruber and S. Hutton, “Introduction,” British Journal for the History of Philosophy, vol. 27, no. 4, pp. 673–683, 2019, doi: 10.1080/09608788.2019.1610861.
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31658
I. Scharlau and C. Heuer, “Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen,” in Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, C. Wymann, Ed. Leverkusen: Budrich Verlag, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31682
L. Stratmann et al., “Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments,” in INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik – Informatik für Gesellschaft (Workshop-Beiträge), 2019, pp. 185–194, doi: 10.18420/inf2019_ws21 .
LibreCat
| DOI