Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1674 Publications


2019 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 58901
Milkov, N. (2019). John Wisdom (1904-1993). In J. Fieser & B. Dowden (Eds.), Internet Encyclopedia of Philosophy.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6095 | OA
Tünnermann, J., & Scharlau, I. (2018). Stuck on a plateau? A model-based approach to fundamental issues in visual temporal-order judgments. Vision, 2(3), Article 29. https://doi.org/10.3390/vision2030029
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17635
Peckhaus, V. (2018). Vorwort des Dekans. Für Jutta Ströter-Bender. In I. Kohlhoff-Kahl, N. Hinrichs, & A. Wiegelmann-Bals (Eds.), Kulturelles Erbe. Erinnern, Erzählen, Erfinden. Festschrift für Prof. Dr. Jutta Ströter-Bender (Vol. 16, pp. 7–8). Tectum Verlag.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 17636
Peckhaus, V. (2018). David Hilberts axiomatisches Programm und die kritische Philosophie. Mitteilungen der Mathematischen Gesellschaft in Hamburg, 38, 79–91.
LibreCat
 

2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17743
Peckhaus, V. (2018). Scholz, Heinrich. In Ed. N. Zalta (Ed.), Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2018 Edition).
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 17893
Peckhaus, V. (2018). Georg Cantor und die Anfänge der Grundlagenforschung [Abstract]. Gemeinsame Jahrestagung GDM und DMV 2018. Paderborn, 5.-9. März 2018. Book of Abstracts, 42.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32158
Bertau, M.-C., & Karsten, A. (2018). Reconsidering interiorization: Self moving across language spacetimes. New Ideas in Psychology, 49, 7–17. https://doi.org/10.1016/j.newideapsych.2017.12.001
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32159 | OA
Frahnert, V., & Karsten, A. (2018). Fachsensibilität als Ressource für den Writing Fellow-Ansatz. In A. Voigt (Ed.), Lehren und Lernen mit Writing Fellows. Beiträge zur Forschung, Evaluation und Adaption (pp. 127–139). wbv. https://doi.org/10.3278/6004628w
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32160
Karsten, A., Frahnert, V., & Schäfer, S. (2018). Am Schreiben teilhaben. Das Textograph*innen-Programm an der Universität Paderborn. In T. Stroot & P. Westphal (Eds.), Peer Learning an Hochschulen. Elemente einer diversitysensiblen, inklusiven Bildung (pp. 242–261). Julius Klinkhardt.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34110
Hagengruber, R. E. (2018). Good Philosophy for a Good Life! How Marie de Gournay (1565-1645) and Emilie du Châtelet (1706-1749) Criticized the Canon and Argued for Women’s Concern. Proceedings of the XXIII World Congress of Philosophy Vol. 29, 57–62.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31449
Hagengruber, R. (2018). Ein selbstloser Akt? Philosophische Gedanken über das Helfen. CARE affair, no. 11, 18–22.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 13104
Hagengruber, R. (2018). Brigitte Rauschenbach: Der Geist der Geschlechter. In Zeitschrift für philosophische Forschung (Vol. 72, Issue 2, pp. 300–302). https://doi.org/10.3196/004433018823769084
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6097
Tünnermann, J., & Scharlau, I. (2018). Poking Left To Be Right? A Model-Based Analysis of Temporal Order Judged by Mice. Advances in Cognitive Psychology, 14(2), 39–50. https://doi.org/10.5709/acp-0237-0
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31654
Scharlau, I. (2018). Sich verständigen: Überlegungen zur Frage der Evidenzbasierung. In T. Jenert, G. Reinmann, & T. Schmohl (Eds.), Theorie und Praxis der Hochschulbildungsforschung: Für eine offene Zukunft der Hochschuldidaktik (pp. 103–121). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-20309-2_7
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31656
Paravicini, W., Schnieder, J., & Scharlau, I. (2018). Hades - The Invisible Side of Mathematical Thinking. In P. Ernest (Ed.), Philosophy of mathematics education today (pp. 353–365). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-77760-3_23
LibreCat | DOI
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 31653
Scharlau, I. (2018). Wirksame Lese- und Schreibaufgaben für Studierende. Vortrag in der Didaktik-Lounge der FH Bielefeld.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31651
Scharlau, I., & Karsten, A. (2018). Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (2). In B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szczyrba, & J. Wildt (Eds.), Neues Handbuch Hochschullehre. 86. Ergänzungslieferung (p. L 1.38).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31652
Scharlau, I., & Karsten, A. (2018). Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (1). In B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szczyrba, & J. Wildt (Eds.), Neues Handbuch Hochschullehre. 85. Ergänzungslieferung (p. L 1.37).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32543 | OA
Frey, A., & Buhl, H. M. (2018). Professionalisierung von Grundschullehrkräften – wissenschaftlich fundiert, praxisorientiert und reflexionsbasiert. Zeitschrift für Grundschulforschung, 11(2), 199–213. https://doi.org/10.1007/s42278-018-0026-0
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32542 | OA
Sommer, S., & Buhl, H. M. (2018). Intergenerational Transfers: Associations with Adult Children’s Emotional Support of Their Parents. Journal of Adult Development, 25(4), 286–296. https://doi.org/10.1007/s10804-018-9296-y
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed