Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1673 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6095 | OA
J. Tünnermann and I. Scharlau, “Stuck on a plateau? A model-based approach to fundamental issues in visual temporal-order judgments,” Vision, vol. 2, no. 3, Art. no. 29, 2018, doi: 10.3390/vision2030029.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17635
V. Peckhaus, “Vorwort des Dekans. Für Jutta Ströter-Bender,” in Kulturelles Erbe. Erinnern, Erzählen, Erfinden. Festschrift für Prof. Dr. Jutta Ströter-Bender, vol. 16, I. Kohlhoff-Kahl, N. Hinrichs, and A. Wiegelmann-Bals, Eds. Baden-Baden: Tectum Verlag, 2018, pp. 7–8.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 17636
V. Peckhaus, “David Hilberts axiomatisches Programm und die kritische Philosophie,” Mitteilungen der Mathematischen Gesellschaft in Hamburg, vol. 38, pp. 79–91, 2018.
LibreCat
 

2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17743
V. Peckhaus, “Scholz, Heinrich,” in Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2018 Edition), Ed. N. Zalta, Ed. 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 17893
V. Peckhaus, “Georg Cantor und die Anfänge der Grundlagenforschung [Abstract],” in Gemeinsame Jahrestagung GDM und DMV 2018. Paderborn, 5.-9. März 2018. Book of Abstracts, 2018, p. 42.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32158
M.-C. Bertau and A. Karsten, “Reconsidering interiorization: Self moving across language spacetimes,” New Ideas in Psychology, vol. 49, pp. 7–17, 2018, doi: 10.1016/j.newideapsych.2017.12.001.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32159 | OA
V. Frahnert and A. Karsten, “Fachsensibilität als Ressource für den Writing Fellow-Ansatz,” in Lehren und Lernen mit Writing Fellows. Beiträge zur Forschung, Evaluation und Adaption, A. Voigt, Ed. Bielefeld: wbv, 2018, pp. 127–139.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32160
A. Karsten, V. Frahnert, and S. Schäfer, “Am Schreiben teilhaben. Das Textograph*innen-Programm an der Universität Paderborn,” in Peer Learning an Hochschulen. Elemente einer diversitysensiblen, inklusiven Bildung, T. Stroot and P. Westphal, Eds. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 2018, pp. 242–261.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34110
R. E. Hagengruber, “Good Philosophy for a Good Life! How Marie de Gournay (1565-1645) and Emilie du Châtelet (1706-1749) Criticized the Canon and Argued for Women’s Concern,” in Proceedings of the XXIII World Congress of Philosophy Vol. 29, 2018, pp. 57–62.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31449
R. Hagengruber, “Ein selbstloser Akt? Philosophische Gedanken über das Helfen,” CARE affair, no. 11, pp. 18–22, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 13104
R. Hagengruber, “Brigitte Rauschenbach: Der Geist der Geschlechter,” Zeitschrift für philosophische Forschung, vol. 72, no. 2. pp. 300–302, 2018, doi: https://doi.org/10.3196/004433018823769084.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6097
J. Tünnermann and I. Scharlau, “Poking Left To Be Right? A Model-Based Analysis of Temporal Order Judged by Mice,” Advances in Cognitive Psychology, vol. 14, no. 2, pp. 39–50, 2018, doi: 10.5709/acp-0237-0.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31654
I. Scharlau, “Sich verständigen: Überlegungen zur Frage der Evidenzbasierung,” in Theorie und Praxis der Hochschulbildungsforschung: Für eine offene Zukunft der Hochschuldidaktik, T. Jenert, G. Reinmann, and T. Schmohl, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2018, pp. 103–121.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31656
W. Paravicini, J. Schnieder, and I. Scharlau, “Hades - The Invisible Side of Mathematical Thinking,” in Philosophy of mathematics education today, P. Ernest, Ed. Berlin: Springer, 2018, pp. 353–365.
LibreCat | DOI
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 31653
I. Scharlau, Wirksame Lese- und Schreibaufgaben für Studierende. Vortrag in der Didaktik-Lounge der FH Bielefeld. Bielefeld, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31651
I. Scharlau and A. Karsten, “Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (2),” in Neues Handbuch Hochschullehre. 86. Ergänzungslieferung, B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szczyrba, and J. Wildt, Eds. 2018, p. L 1.38.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31652
I. Scharlau and A. Karsten, “Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (1),” in Neues Handbuch Hochschullehre. 85. Ergänzungslieferung, B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szczyrba, and J. Wildt, Eds. 2018, p. L 1.37.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32543 | OA
A. Frey and H. M. Buhl, “Professionalisierung von Grundschullehrkräften – wissenschaftlich fundiert, praxisorientiert und reflexionsbasiert,” Zeitschrift für Grundschulforschung, vol. 11, no. 2, pp. 199–213, 2018, doi: 10.1007/s42278-018-0026-0.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32542 | OA
S. Sommer and H. M. Buhl, “Intergenerational Transfers: Associations with Adult Children’s Emotional Support of Their Parents,” Journal of Adult Development, vol. 25, no. 4, pp. 286–296, 2018, doi: 10.1007/s10804-018-9296-y.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32544
S. Kohlmeyer and H. M. Buhl, “Ist das denn noch normal? - Normalität und Inklusion in der Lehrerbildung,” in Heterogenität im Klassenzimmer, vol. 9, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, and H. Roose, Eds. Babenhausen, 2018, pp. 116–131.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed