Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1545 Publications


2017 | Book Review | LibreCat-ID: 17815
V. Peckhaus, “William Ewald and Wilfried Sieg (eds.), Michael Hallett (associate ed.), David Hilbert’s Lectures on the Foundations of Arithmetic and Logic 1917–1933, in collaboration with Ulrich Majer and Dirk Schlimm (David Hilbert’s Lectures on the Foundations of Mathematics and Physics, 1891–1933, Vol. 3), Springer-Verlag: Berlin and Heidelberg 2013,” Studia Logica, vol. 105. pp. 669–671, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18914
V. Peckhaus, “de Rouilhan, Philippe, ‘Tarski’s Recantation: Reading the Postscript to “Wahrheitsbegriff”’, in: F.F. Abeles and M.E. Fuller (eds.), Modern Logic 1850–1950, East and West, Birhäuser/Springer: Cham 2016 (Stud. Univ. Log.), 119–134,” Mathematical Reviews, MR3560315. 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18913
V. Peckhaus, “Chemla, Karine, ‘Historiography and History of Mathematical Proof: A Research Programme’, in: K. Chemla (ed.), The History of Mathematical Proof in Ancient Traditions, Cambridge University Press: Cambridge 2015, 1–68,” Mathematical Reviews, MR3497275. 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18916
V. Peckhaus, “Caminada, Martin W.A., Dvořák, Wolfgang, und Vesic, Srdjan, ‘Preferred Semantics as Socratic Discussion’, J. Logic Comput. 26 (2016), no. 4, 1257–1292,” Mathematical Reviews, MR3566658. 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18724 | OA
V. Peckhaus, “Lenzen, Wolfgang, ‘Leibniz’s Logic and the “Cube of Opposition”’, Logica Universalis 10 (2016), 171–189,” zbMATH Open, Zbl. 1360.03037. 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18918
V. Peckhaus, “Rosado Haddock, Guillermo E., ‘The Interplay between Logic, Mathematics and Philosophy’, South African Journal of Logic 2 (2016), 41–66,” Mathematical Reviews, MR3653828. 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18919
V. Peckhaus, “Doherty, Fiona T., ‘Hilbert on Consistency as a Guide to Mathematical Reality’, Logique & Analyse 237 (2017), 107–128,” Mathematical Reviews, MR3675958. 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 32164 | OA
Y. Lohmeier and A. Karsten, “Schreiben eine Stimme geben. Über die Beziehung von lautem Sprechen und Schreiben im Schreibprozess,” JoSch – Journal der Schreibberatung, no. 11, pp. 13–23, 2016, doi: 10.3278/JOS1601W013.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13537
R. Hagengruber, “Philosophinnen in der Schule,” in Ethik/Philosophie Didaktik. Praxishandbuch für die Sekundarstufe I und II, B. Brüning, Ed. Berlin: Cornelsen, 2016, pp. 133–143.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13540
R. E. Hagengruber, “The Long-Lasting Tradition of Women Philosophers as an Insight into the History of Ideas,” in Materials of the Inter-University Scientific Conference with International Participation, 2016, pp. 6–8.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29250 | OA
I. Steinhardt, “Habitussensibilisierung durch Videoanalysen von Lehramtsstudierenden,” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 11, no. 1, pp. 225–237, 2016, doi: 10.3217/zfhe-11-01/13.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6071 | OA
A. Krüger, J. Tünnermann, and I. Scharlau, “Fast and conspicuous? Quantifying salience with the theory of visual attention.,” Advances in Cognitive Psychology, vol. 12, no. 1, pp. 20–38, 2016, doi: 10.5709/acp-0184-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6080 | OA
J. Tünnermann and I. Scharlau, “Peripheral visual cues: Their fate in processing and effects on attention and temporal-order perception.,” Frontiers in Psychology, vol. 7, 2016, doi: 10.3389/fpsyg.2016.01442.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6098 | OA
I. Scharlau, A. Karsten, and K. B. Klingsieck, “Writer’s overload: A multifaceted concept and its clarification.,” die hochschullehre, vol. 2, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31494
C. Heß and I. Scharlau, “(Un)diszipliniertes Schreiben? Schreiben lehren und lernen im Studium und in den Fächern an der Leuphana Universität,” in Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College, K. Beck, T. Bothe, T. Glaser, C. Heuer, J. Schütz, and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2016, pp. 141–152.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31493
L. Huber and I. Scharlau, “‘Das zu riskieren, ist schon eine große Tat’: Ludwig Huber im Gespräch mit Ingrid Scharlau,” in Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College, K. Beck, T. Bothe, T. Glaser, C. Heuer, J. Schütz, and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2016, pp. 269–279.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31495
K. Beck and I. Scharlau, “Attention, awareness, discipline, and effort: Die Liberal Arts und ein College in Deutschland,” in Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College, K. Beck, T. Bothe, T. Glaser, C. Heuer, J. Schütz, and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2016, pp. 19–32.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31487
I. Scharlau and G. Keding, “Die Vergnügungen der anderen: Fachsensible Hochschuldidaktik als neuer Weg zwischen allgemeiner und fachspezifischer Hochschuldidaktik,” in Pädagogische Hochschulentwicklung: von der Programmatik zur Implementierung, T. Brahm, T. Jenert, and D. Euler, Eds. Wiesbaden: Springer VS Verlag, 2016, pp. 39–55.
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31489
I. Scharlau and C. Heß, “Sich gar nicht erst im behaglichen Zuhause der eignen Disziplin einrichten: Eine fachfremde Hausarbeit im ersten Semester,” in Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College, K. Beck, T. Bothe, T. Glaser, C. Heuer, J. Schütz, and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2016, pp. 153–170.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31490
I. Scharlau, “And now for something completely different - Lehren und Lernen angesichts digitaler Herausforderungen,” in Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College, K. Beck, T. Bothe, T. Glaser, C. Heuer, J. Schütz, and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2016, pp. 33–52.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed