Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1694 Publications
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 18729 |

Bolzano, Bernard, Erbauungsreden des Studienjahres 1817/18, Teilband 1, hg. v. Kurt F. Strasser (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe, Reihe II.A.23,1), Fromman-Holzboog Verlag: Stuttgart-Bad Cannstatt 2015
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1391.01051 (2018).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1391.01051 (2018).
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 18733 |

von Plato, Jan, “Kurt Gödel’s First Steps in Logic: Formal Proofs in Arithmetic and Set Theory Through a System of Natural Deduction”, The Bulletin of Symbolic Logic 24 (2018), 319–335
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1403.03006 (2018).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1403.03006 (2018).
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 18941
Walsdorf, Ariane/Klaus Baldur/Erwin Stein; Fran Otto Kopp, Das letzte Original. Die Leibniz-Rechenmaschine der Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek, hg. v. der Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek, Hannover 2014
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3676066 (2018).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3676066 (2018).
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 18731 |

Schubring, Gert, “Searches for the Origins of the Epistemological Concept of Model in Mathematics”, Archive for History of Exact Sciences 71 (2017), 245–278
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1390.00051 (2018).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1390.00051 (2018).
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 18978
Luciano, Erika, “Characterizing a Mathematical School: Shared Knowledge and Peano’s Formulario”, Revue d’Histoire des Mathématiques 23 (2017), 183–231
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3771667 (2018).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3771667 (2018).
2018 | Book | LibreCat-ID: 55202
The Philosophy of Logical Atomism (in Russian)
N. Milkov, The Philosophy of Logical Atomism (in Russian), “Nauka [Science]” Publishing House (of the Russian Academy of Sciences), Sankt-Petersburg, 2018.
LibreCat
N. Milkov, The Philosophy of Logical Atomism (in Russian), “Nauka [Science]” Publishing House (of the Russian Academy of Sciences), Sankt-Petersburg, 2018.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 55233
Hermann Lotze and Franz Brentano
N. Milkov, Philosophical Readings 10 (2018) 115–122.
LibreCat
N. Milkov, Philosophical Readings 10 (2018) 115–122.
2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17749
Zermelo-Fraenkelsches Axiomensystem
V. Peckhaus, C. Thiel, in: J. Mittelstraß (Ed.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, Bd. 8: Th–Z, 2., neubearb. u. wesentl. erg. Aufl., J.B. Metzler, Stuttgart, 2018, pp. 666–667.
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, C. Thiel, in: J. Mittelstraß (Ed.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, Bd. 8: Th–Z, 2., neubearb. u. wesentl. erg. Aufl., J.B. Metzler, Stuttgart, 2018, pp. 666–667.
2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17747
Weierstraß, Karl Theodor Wilhelm
V. Peckhaus, in: J. Mittelstraß (Ed.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, Bd. 8: Th–Z, 2., neubearb. u. wesentl. erg. Aufl., J.B. Metzler, Stuttgart, 2018, pp. 431–433.
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, in: J. Mittelstraß (Ed.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, Bd. 8: Th–Z, 2., neubearb. u. wesentl. erg. Aufl., J.B. Metzler, Stuttgart, 2018, pp. 431–433.
2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17748
Wiener, Ludwig Christian
V. Peckhaus, in: J. Mittelstraß (Ed.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, Bd. 8: Th–Z, 2., neubearb. u. wesentl. erg. Aufl., J.B. Metzler, Stuttgart, 2018, pp. 497–498.
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, in: J. Mittelstraß (Ed.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, Bd. 8: Th–Z, 2., neubearb. u. wesentl. erg. Aufl., J.B. Metzler, Stuttgart, 2018, pp. 497–498.
2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17750
Zermelosches Axiom
V. Peckhaus, in: J. Mittelstraß (Ed.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, Bd. 8: Th–Z, 2., neubearb. u. wesentl. erg. Aufl., J.B. Metzler, Stuttgart, 2018, p. 669.
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, in: J. Mittelstraß (Ed.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, Bd. 8: Th–Z, 2., neubearb. u. wesentl. erg. Aufl., J.B. Metzler, Stuttgart, 2018, p. 669.
2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17746
Verknüpfung
V. Peckhaus, in: J. Mittelstraß (Ed.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, Bd. 8: Th–Z, 2., neubearb. u. wesentl. erg. Aufl., J.B. Metzler, Stuttgart, 2018, pp. 299–300.
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, in: J. Mittelstraß (Ed.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, Bd. 8: Th–Z, 2., neubearb. u. wesentl. erg. Aufl., J.B. Metzler, Stuttgart, 2018, pp. 299–300.
2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17745
Reinhold, Christian Gottlieb Ernst Jens
V. Peckhaus, in: J. Mittelstraß (Ed.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, Bd. 7: Re–Te, 2., neubearb. u. wesentl. erg. Aufl., J.B. Metzler, Stuttgart, 2018, pp. 59–60.
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, in: J. Mittelstraß (Ed.), Enzyklopädie Philosophie und Wissenschaftstheorie, Bd. 7: Re–Te, 2., neubearb. u. wesentl. erg. Aufl., J.B. Metzler, Stuttgart, 2018, pp. 59–60.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase
R. Biehler, R. Hochmuth, N. Schaper, C. Kuklinski, E. Lankeit, E. Leis, M. Liebendörfer, M. Schürmann, in: A. Hanft, F. Bischoff, S. Kretschmer (Eds.), 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge., Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, Oldenburg, 2018, pp. 32–41.
LibreCat
R. Biehler, R. Hochmuth, N. Schaper, C. Kuklinski, E. Lankeit, E. Leis, M. Liebendörfer, M. Schürmann, in: A. Hanft, F. Bischoff, S. Kretschmer (Eds.), 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge., Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, Oldenburg, 2018, pp. 32–41.
2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018
R. Hochmuth, R. Biehler, N. Schaper, C. Kuklinski, E. Lankeit, E. Leis, M. Liebendörfer, M. Schürmann, Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018, Hannover, 2018.
LibreCat
| DOI
R. Hochmuth, R. Biehler, N. Schaper, C. Kuklinski, E. Lankeit, E. Leis, M. Liebendörfer, M. Schürmann, Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018, Hannover, 2018.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41162
The quasi-experimental attitude of teachers: The development of a questionnaire.
W. Plöger, D. Scholl, A. Seifert, Journal of Education for Teaching 44 (2018) 415–430.
LibreCat
W. Plöger, D. Scholl, A. Seifert, Journal of Education for Teaching 44 (2018) 415–430.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28981 |

Quantitative Explanation as a Tight Coupling of Data, Model, and Theory
A. Krüger, J. Tünnermann, K. Rohlfing, I. Scharlau, Archives of Data Science, Series A 5 (2018) 1–27.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
A. Krüger, J. Tünnermann, K. Rohlfing, I. Scharlau, Archives of Data Science, Series A 5 (2018) 1–27.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41156
Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens?
J. König, K. Darge, S. Klemenz, A. Seifert, in: J. König, M. Rothland, N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., Springer VS, Wiesbaden, 2018.
LibreCat
J. König, K. Darge, S. Klemenz, A. Seifert, in: J. König, M. Rothland, N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., Springer VS, Wiesbaden, 2018.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161
Bridging the gap between theory and practice – The effective use of videos to assist the acquisition and application of pedagogical knowledge in pre-service teacher education.
W. Plöger, D. Scholl, A. Seifert, Studies in Educational Evaluation 58 (2018) 197–204.
LibreCat
W. Plöger, D. Scholl, A. Seifert, Studies in Educational Evaluation 58 (2018) 197–204.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
Pedagogical content knowledge of experts and novices – what knowledge do they activate when analyzing science lessons?
M. Krepf, D. Scholl, W. Plöger, A. Seifert, Journal of Research in Science Teaching 55 (2018) 44–67.
LibreCat
M. Krepf, D. Scholl, W. Plöger, A. Seifert, Journal of Research in Science Teaching 55 (2018) 44–67.