Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1677 Publications


2018 | Book | LibreCat-ID: 41647
A. Spiegel, U. Mense-Petermann, and B. Bredenkötter, Expatriate Managers: The Paradoxes of Working and Living Abroad. Routledge, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31655
I. Scharlau, “Einheitlich, doch nicht ganz: Zur Fachdidaktik des Hochschul- und Schulfachs Psychologie.,” Psychologieunterricht, vol. 51, pp. 35–38, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58868
N. Milkov, “Drei Länder und vier Universitäten. Hans Reichenbachs Odyssee als Naturphilosoph,” in Deutschsprachige Philosophie im amerikanischen Exil 1933–1945. Historische Erfahrung und Begriffliche Transformation. Deutschsprachige Philosophie im Exil in den USA 1933–1945, 1st ed., vol. 16, M. Beck and N. Coomann, Eds. Wien: LIT, 2018, pp. 61–77.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58876
N. Milkov, “Bertrand Russell’s Religion without God,” in The Philosophy of Spirituality: Analytic, Continental and Multicultural Approaches to a New Field of Philosophy, 1st ed., vol. 322, Heather Salazar and R. Nicholls, Eds. Leiden: Brill, 2018, pp. 250–272.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17892
V. Peckhaus, “Ansprache,” in Verleihung der Ehrendoktorwürde an den Herrn Bundesminister des Auswärtigen Dr. Frank-Walter Steinmeier durch die Fakultät für Kulturwissenschaften am 29. Dezember 2016, vol. 143, Paderborn, 2017, pp. 5–7.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32162
A. Karsten, “Videokonfrontation als Methode für die angewandte Schreibforschung. Zwischen Investigation und Intervention,” in Qualitative Methoden in der Schreibforschung, vol. 1, M. Brinkschulte and D. Kreitz, Eds. Bielefeld: wbv, 2017, pp. 63–84.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32163
A. Karsten and I. Stock, “Zwei Varianten qualitativer Textanalyse zur Identifikation von Stimme(n) in Texten,” in Qualitative Methoden in der Schreibforschung , vol. 1, M. Brinkschulte and D. Kreitz, Eds. Bielefeld: wbv, 2017, pp. 189–207.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13109
R. E. Hagengruber, “‘If I Were King!’ Morals and Physics in Emilie Du Châtelet’s Subtle Thoughts on Liberty,” in Women and Liberty, J. Broad and K. Detlefsen, Eds. Oxford; New York: Oxford University Press, 2017, pp. 195–205.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13113
R. Hagengruber, “Creative Algorithms and the Construction of Meaning,” in Berechenbarkeit der Welt?, J. Wernecke, W. Pietsch, and M. Ott, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS, 2017, pp. 331–341.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 13110 | OA
R. E. Hagengruber, “Bergès, Sandrine; Coffee, Alan (Eds.). The Social and Political Philosophy of Mary Wollstonecraft. Oxford University Press, 2017.” 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29248 | OA
I. Steinhardt, P. Pohlenz, and M. Merkt, “Editorial: Reclaiming Quality Development: Forschung über Lehre und Studium als Teil der Qualitätsentwicklung ,” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 12, no. 3, 2017, doi: 10.3217/zfhe-12-03/01.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6075
A. Krüger, J. Tünnermann, and I. Scharlau, “Measuring and modeling salience with the theory of visual attention.,” Attention, Perception, & Psychophysics, vol. 79, no. 6, pp. 1593–1614, 2017, doi: 10.3758/s13414-017-1325-6.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28979
J. Tünnermann, A. Krüger, and I. Scharlau, “Measuring Attention and Visual Processing Speed by Model-based Analysis of Temporal-order Judgments,” Journal of Visualized Experiments, 2017, doi: 10.3791/54856.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31649
J. Steinhausen and I. Scharlau, “Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft. Mentoring für Frauen in der Promotionsphase,” in Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft, R. Petersen, M. Budde, P. S. Brocke, G. Doebert, H. Rudack, and H. Wolf, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2017, pp. 315–330.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31650
I. Scharlau, “Diese Linie sollte man verlängern: Zum Verhältnis der Hochschuldidaktik zu den Fächern,” in Zwischen Wissenschaftsforschung, Wissenschaftspropädeutik und Hochschulpolitik. Hochschuldidaktik als lebendige Werkstatt. Festschrift für Ludwig Huber zum 80. Geburtstag, W.-D. Webler and H. Jung-Paarmann, Eds. Bielefeld: UVW, 2017, pp. 229–242.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 | OA
C. Bohndick, T. Rosman, S. Kohlmeyer, and H. M. Buhl, “The interplay between subjective abilities and subjective demands and its relationship with academic success. An application of the person–environment fit theory,” Higher Education, vol. 75, no. 5, pp. 839–854, 2017, doi: 10.1007/s10734-017-0173-6.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
C. Bohndick, S. Kohlmeyer, and H. M. Buhl, “Competencies and career choice motives: characteristics of high school students interested in teacher education programmes,” Journal of Education for Teaching, vol. 43, no. 5, pp. 566–580, 2017, doi: 10.1080/02607476.2017.1355029.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
H. M. Buhl and J. Hilkenmeier, “Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus,” in Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie, B. Kracke and P. Noack, Eds. Berlin: Springer, 2017, pp. 163–179.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
J. Hilkenmeier and H. M. Buhl, “Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung,” in Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern, vol. 1, G. Aich, C. Kuboth, M. Gartmeier, and D. Sauer, Eds. Hohengehren: Schneider-Verlag, 2017, pp. 76–85.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32539
J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, and H. M. Buhl, “Motivationsförderung am Elternsprechtag. Zum Zusammenhang zwischen eingeschätzter Leseleistung, Lehrer- und Elternverhalten,” Psychologie in Erziehung und Unterricht, vol. 64, no. 4, Art. no. 256–269, 2017, doi: 10.2378/peu2017.art18d.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed