Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1677 Publications
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32537
Wiescholek, Sabrina, Johanna Hilkenmeier, Christian Greiner, and Heike M. Buhl. “Six-Year-Olds’ Perception of Home Literacy Environment and Its Influence on Children’s Literacy Enjoyment, Frequency, and Early Literacy Skills.” Reading Psychology 39, no. 1 (2017): 41–68. https://doi.org/10.1080/02702711.2017.1361495.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32540 |

Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Professionalism in Parent-Teacher Conversations: Aspects, Determinants, and Consequences. A Competence-Oriented Discussion.” Journal of Educational Research Online 9, no. 3 (2017): 102–13. https://doi.org/10.25656/01:15303.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32538 |

Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Editorial Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften.” Psychologie in Erziehung und Unterricht 64, no. 4 (2017): 241–42. https://doi.org/10.2378/peu2017.art20d.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 33218
Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier, eds. Gespräche Zwischen Eltern Und Lehrkräften. Psychologie in Erziehung Und Unterricht. Vol. 64, 2017.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32546
Buhl, Heike M., Peter Noack, and Baerbel Kracke. “The Role of Parents and Peers in the Transition From University to Work Life.” Journal of Career Development 45, no. 6 (2017): 523–35. https://doi.org/10.1177/0894845317720728.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6099 |

Scharlau, Ingrid, Christiane Golombek, and Katrin B. Klingsieck. “Zugänge zur Erfassung der Schreibkompetenzen von Studierenden in lehrnahen Untersuchungen: Ein Methodenkompass.” die hochschullehre 3 (2017).
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29119
Nordby, Kent, Katrin B. Klingsieck, and Frode Svartdal. “Do Procrastination-Friendly Environments Make Students Delay Unnecessarily?” Social Psychology of Education, 2017, 491–512. https://doi.org/10.1007/s11218-017-9386-x.
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12780
Hagengruber, Ruth Edith, and Kateryna Karpenko. “Ecofeminist Standpoint of Economic Growth.” In Gender. Ecologia, edited by Kateryna Karpenko, 15–18. Charkiw, 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 12083
Hagengruber, Ruth, and Kataryna Karpenko. “Ecofeminist Standpoint of Economic Growth.” In Gender. Ecologia., edited by Katarina Karpenko, 15–18. Charkiw, 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43218
Knoll, Lisa. “Konventionen Und Kompromisse Auf Finanzmärkten.” In Finanzmarktsoziologie. Entscheidungen, Ungewissheit Und Geldordnung, edited by Jürgen Beyer and Konstanze Senge. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-17918-2_5.
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43219
Knoll, Lisa. “World Polity in Der Krise? Eine Diskussion Aus Der Perspektive Der Soziologie Der Kritik Mit Einem Besonderen Fokus Auf Die Frage Der „Geschlechtergerechtigkeit“.” In Neo-Institutionalismus – Revisited. Bilanz Und Weiterentwicklungen Aus Sicht Der Geschlechterforschung, edited by Maria Funder, 97–122. Baden-Baden: Nomos, 2017.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 46936
Klingsieck, Katrin B. “Die Selbstwirksamkeit Zum Diagnostizieren Lern- Und Leistungsrelevanter Merkmale in Der Inklusiven Schule – Entwicklung Und Erprobung Einer Skala.” . . Lehrerbildung Auf Dem Prüfstand 10 (2017): 55–66.
LibreCat
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48817
Luft, Sebastian, and Maren Wehrle, eds. Husserl-Handbuch. Stuttgart: J.B. Metzler, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-476-05417-3.
LibreCat
| Files available
| DOI
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48954
Luft, Sebastian, and Maren Wehrle, eds. Husserl-Handbuch. Stuttgart: J.B. Metzler, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-476-05417-3.
LibreCat
| Files available
| DOI
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50630
Albus, Vanessa, Magnus Frank, and Thomas Geier, eds. Sprachliche Bildung im Philosophieunterricht. (Rezension: Ralf Glitza: Vanessa Albus / Magnus Frank / Thomas Geier: Sprachliche Bildung im Philosophieunterricht, in: Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3/2017, S. 100-101.). Münster, 2017.
LibreCat
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50631
Albus, Vanessa, ed. John Locke, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. Vol. 3, 2017.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50678
Albus, Vanessa, and Leif Marvin Jost. “Kants kategorischer Imperativ im sprachsensiblen Philosophieunterricht. Sapere Aude – Habe Mut, dich Primärquellen zu bedienen.” In Sprachliche Bildung im Philosophieunterricht, edited by Vanessa Albus, Magnus Frank, and Thomasx Geier, 219–32. Münster, 2017.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50676
Albus, Vanessa, Magnus Frank, and Thomas Geier. “Sprachbildung durch Sprachphilosophie im Philosophieunterricht.” In Sprachliche Bildung im Philosophieunterricht, edited by Vanessa Albus, Magnus Frank, and Thomas Geier, 21–38. Münster, 2017.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50675
Albus, Vanessa, Magnus Frank, and Thomas Geier. “Sprachliche Bildung im Philosophieunterricht.” In Sprachliche Bildung im Philosophieunterricht, edited by Vanessa Albus, Magnus Frank, and Thomas Geier, 1–20. Münster, 2017.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50681
Albus, Vanessa. “Menschenrechte im Philosophie- und Ethikunterricht.” In Menschenrechte und Religionsunterricht. Jahrbuch der Religionspädagogik 2017, edited by Stefan Altmeyer, Rudolf Englert, Helga Kohler-Spiegel, Elisabeth Naurath, Bernd Schröder, and Friedrich Schweitzer, 134–42. Göttingen, 2017.
LibreCat