Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1727 Publications


2017 | Book Review | LibreCat-ID: 17815
Peckhaus, Volker. “William Ewald and Wilfried Sieg (Eds.), Michael Hallett (Associate Ed.), David Hilbert’s Lectures on the Foundations of Arithmetic and Logic 1917–1933, in Collaboration with Ulrich Majer and Dirk Schlimm (David Hilbert’s Lectures on the Foundations of Mathematics and Physics, 1891–1933, Vol. 3), Springer-Verlag: Berlin and Heidelberg 2013.” Studia Logica, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18914
Peckhaus, Volker. “De Rouilhan, Philippe, ‘Tarski’s Recantation: Reading the Postscript to “Wahrheitsbegriff”’, in: F.F. Abeles and M.E. Fuller (Eds.), Modern Logic 1850–1950, East and West, Birhäuser/Springer: Cham 2016 (Stud. Univ. Log.), 119–134.” Mathematical Reviews, MR3560315, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18913
Peckhaus, Volker. “Chemla, Karine, ‘Historiography and History of Mathematical Proof: A Research Programme’, in: K. Chemla (Ed.), The History of Mathematical Proof in Ancient Traditions, Cambridge University Press: Cambridge 2015, 1–68.” Mathematical Reviews, MR3497275, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18916
Peckhaus, Volker. “Caminada, Martin W.A., Dvořák, Wolfgang, Und Vesic, Srdjan, ‘Preferred Semantics as Socratic Discussion’, J. Logic Comput. 26 (2016), No. 4, 1257–1292.” Mathematical Reviews, MR3566658, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18724 | OA
Peckhaus, Volker. “Lenzen, Wolfgang, ‘Leibniz’s Logic and the “Cube of Opposition”’, Logica Universalis 10 (2016), 171–189.” zbMATH Open, Zbl. 1360.03037, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18918
Peckhaus, Volker. “Rosado Haddock, Guillermo E., ‘The Interplay between Logic, Mathematics and Philosophy’, South African Journal of Logic 2 (2016), 41–66.” Mathematical Reviews, MR3653828, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 18919
Peckhaus, Volker. “Doherty, Fiona T., ‘Hilbert on Consistency as a Guide to Mathematical Reality’, Logique & Analyse 237 (2017), 107–128.” Mathematical Reviews, MR3675958, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55216
Lotze, Hermann, ed. Microkosmos. Vol. 705a–c. „Philosophische Bibliothek“ Reihe. Hamburg: Felix Meiner Verlag, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 55232
Milkov, Nikolay. “The Method of Wittgenstein’s Tractatus: Toward a New Interpretation .” Southwest Philosophy Review 33, no. 2 (2017): 197–202.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56081
Steinhausen, Julia, and Ingrid Scharlau. “Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft.” In Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft, edited by Renate Petersen, Mechthild Budde, Pia Simone Brocke, Gitta Doebert, Helga Rudack, and Henrike Wolf, 1st ed., 315–30. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14268-1_24.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer, Michael, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Sarah Khellaf, Christoph Colberg, Mirko Schürmann, and Lukas Rothe. “A Framework for Goal Dimensions of Mathematics Learning Support in Universities.” In Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017), edited by T. Dooley and Ghislaine Gueudet, 2177–84. Dublin: DCU Institute of Education & ERME, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41183
Christina, Watson, Andreas Seifert, and Niclas Schaper. “Die Nutzung institutioneller Lerngelegenheiten und die Entwicklung bildungswissenschaftlichen Wissens angehender Lehrkräfte.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaften 3, no. 13 (2017): 1–24.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41185
Wolf, Jörgen, Joana Seiffert, Andreas Seifert, Martin Rothland, and Nicola Brauch. “Unterrichtsplanung im Fach Geschichte – Modellierung und Erfassung geschichtsdidaktischen Planungswissens von Lehramtsstudierenden.” In Die Unterrichtsplanung: Ein in Vergessenheit geratener Kompetenzbereich?! Status und Perspektiven aus der Sicht der empirischen Forschung., edited by Stephan Wernke and Klaus Zierer. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41387
Seifert, Andreas. “Studienerfolg als der Erwerb bildungswissenschaftlichen Wissens vs. Studienerfolg als Veränderung der Kompetenzselbsteinschätzungen: Entwicklungen im Praxissemester.” In Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41386
Scholl, Daniel, Andreas Seifert, Matthias Krepf, and Wilfried Plöger. “Analytical Competence of Teachers: Modelling and Validating a Core Construct.” In Congress “New International Perspectives on Future Teacher’s Professional Compe-Tencies,” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41385
Schaper, NIclas, Dagmar Festner, Andreas Seifert, Christina Watson, and Annegret Helen Hilligus. “Neue Herausforderungen für Zentren für Lehrerbildung.” In 10. Bundeskongress der Zentren für Lehrerbildung., 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41383
Brauch, Nicola, Jörgen Wolf, Joana Seiffert, Andreas Seifert, and Martin Rothland. “Test-Development to Assess Future History Teacher’s PCK.” In 17th Biennial EARLI Conference, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41181
Schütz, Julia, and Andreas Seifert. “BMBF-Tagung: Bildungsforschung 2020: Interdisziplinäre und interinstitutionelle Po-tenziale eines Veranstaltungsformats.” Der Pädagogische Blick 25, no. 3 (2017): 173–74.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41384
Festner, Dagmar, Alexander Gröschner, and Andreas Seifert. “Kompetenzselbsteinschätzungen und bildungswissenschaftliches Wissen im Lehramtsstudium – Zeigen sich Unterschiede zwischen einem Orientierungspraktikum und dem Praxissemester?” In 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41390
Seifert, Andreas, Niclas Schaper, and JOhannes König. “Learning to Practice (LtP): Ermittlung der Kompetenzentwicklung im Praxissemester – Pädagogisches Wissen und Kompetenzeinschätzungen.” In Vortrag auf dem NRW-Netzwerktreffen Lehrerbildung 2017, 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed