Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1705 Publications
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43218
Knoll, Lisa. “Konventionen Und Kompromisse Auf Finanzmärkten.” Finanzmarktsoziologie. Entscheidungen, Ungewissheit Und Geldordnung, edited by Jürgen Beyer and Konstanze Senge, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2017, pp. 107–124, doi:10.1007/978-3-658-17918-2_5.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 |

Bohndick, Carla, et al. “The Interplay between Subjective Abilities and Subjective Demands and Its Relationship with Academic Success. An Application of the Person–Environment Fit Theory.” Higher Education, vol. 75, no. 5, Springer Science and Business Media LLC, 2017, pp. 839–54, doi:10.1007/s10734-017-0173-6.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, Carla, et al. “Competencies and Career Choice Motives: Characteristics of High School Students Interested in Teacher Education Programmes.” Journal of Education for Teaching, vol. 43, no. 5, Informa UK Limited, 2017, pp. 566–80, doi:10.1080/02607476.2017.1355029.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32537
Wiescholek, Sabrina, et al. “Six-Year-Olds’ Perception of Home Literacy Environment and Its Influence on Children’s Literacy Enjoyment, Frequency, and Early Literacy Skills.” Reading Psychology, vol. 39, no. 1, Informa UK Limited, 2017, pp. 41–68, doi:10.1080/02702711.2017.1361495.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32539
Hilkenmeier, Johanna, et al. “Motivationsförderung am Elternsprechtag. Zum Zusammenhang zwischen eingeschätzter Leseleistung, Lehrer- und Elternverhalten.” Psychologie in Erziehung und Unterricht, vol. 64, no. 4, 256–269, Ernst Reinhardt, GmbH & Co. KG, 2017, doi:10.2378/peu2017.art18d.
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, Johanna, and Heike M. Buhl. “Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung.” Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern, edited by Gernot Aich et al., vol. 1, Schneider-Verlag, 2017, pp. 76–85.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32540 |

Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Professionalism in Parent-Teacher Conversations: Aspects, Determinants, and Consequences. A Competence-Oriented Discussion.” Journal of Educational Research Online, vol. 9, no. 3, 2017, pp. 102–13, doi:10.25656/01:15303.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32538 |

Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Editorial Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften.” Psychologie in Erziehung und Unterricht, vol. 64, no. 4, 2017, pp. 241–42, doi:10.2378/peu2017.art20d.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 33218
Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier, editors. “Gespräche Zwischen Eltern Und Lehrkräften.” Psychologie in Erziehung Und Unterricht, vol. 64, no. 4, 2017.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 32164 |

Lohmeier, Yvonne, and Andrea Karsten. “Schreiben eine Stimme geben. Über die Beziehung von lautem Sprechen und Schreiben im Schreibprozess.” JoSch – Journal der Schreibberatung, no. 11, wbv, 2016, pp. 13–23, doi:10.3278/JOS1601W013.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13537
Hagengruber, Ruth. “Philosophinnen in der Schule.” Ethik/Philosophie Didaktik. Praxishandbuch für die Sekundarstufe I und II, edited by Barbara Brüning, Cornelsen, 2016, pp. 133–143.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13540
Hagengruber, Ruth Edith. “The Long-Lasting Tradition of Women Philosophers as an Insight into the History of Ideas.” Materials of the Inter-University Scientific Conference with International Participation, 2016, pp. 6–8.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29250 |

Steinhardt, Isabel. “Habitussensibilisierung durch Videoanalysen von Lehramtsstudierenden.” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 11, no. 1, 2016, pp. 225–37, doi:10.3217/zfhe-11-01/13.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6071 |

Krüger, Alexander, et al. “Fast and Conspicuous? Quantifying Salience with the Theory of Visual Attention.” Advances in Cognitive Psychology, vol. 12, no. 1, 2016, pp. 20–38, doi:10.5709/acp-0184-1.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6080 |

Tünnermann, Jan, and Ingrid Scharlau. “Peripheral Visual Cues: Their Fate in Processing and Effects on Attention and Temporal-Order Perception.” Frontiers in Psychology, vol. 7, 2016, doi:10.3389/fpsyg.2016.01442.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31494
Heß, Christiane, and Ingrid Scharlau. “(Un)diszipliniertes Schreiben? Schreiben lehren und lernen im Studium und in den Fächern an der Leuphana Universität.” Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College, edited by Karin Beck et al., Waxmann, 2016, pp. 141–52.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31493
Huber, Ludwig, and Ingrid Scharlau. “‘Das zu riskieren, ist schon eine große Tat’: Ludwig Huber im Gespräch mit Ingrid Scharlau.” Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College, edited by Karin Beck et al., Waxmann, 2016, pp. 269–79.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31495
Beck, Karin, and Ingrid Scharlau. “Attention, awareness, discipline, and effort: Die Liberal Arts und ein College in Deutschland.” Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College, edited by Karin Beck et al., Waxmann, 2016, pp. 19–32.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31487
Scharlau, Ingrid, and Gesche Keding. “Die Vergnügungen der anderen: Fachsensible Hochschuldidaktik als neuer Weg zwischen allgemeiner und fachspezifischer Hochschuldidaktik.” Pädagogische Hochschulentwicklung: von der Programmatik zur Implementierung, edited by Taiga Brahm et al., Springer VS Verlag, 2016, pp. 39–55, doi:10.1007/978-3-658-12067-2_3.
LibreCat
| DOI
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31489
Scharlau, Ingrid, and Christiane Heß. “Sich gar nicht erst im behaglichen Zuhause der eignen Disziplin einrichten: Eine fachfremde Hausarbeit im ersten Semester.” Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College, edited by Karin Beck et al., Waxmann, 2016, pp. 153–70.
LibreCat