Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1677 Publications


2015 | Misc | LibreCat-ID: 19050
Peckhaus, Volker. Fotografie: Ivor Grattan-Guinness 1989, in: Joseph W. Dauben/ Niccolò Guicciardini/ Albert Lewis/ Karn Hunger Parshall/ Adrian C. Rice, “Ivor Grattan-Guinness (June 23, 1941–December 12, 1914)”, Historia Mathematica 42 (2015), 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 15515
Hagengruber, Ruth. “Philosophinnen. Ein Einblick in ihre Geschichte und Argumente.” In Philosophinnen im Philosophieunterricht. Ein Handbuch, edited by Ruth Hagengruber and Johannes Rohbeck, 11–32. Dresden: Thelem, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13533
Hagengruber, Ruth Edith. “Vorwort.” In Philosophinnen im Philosophieunterricht. Ein Handbuch, edited by Ruth Edith Hagengruber and Johannes Rohbeck, 7–11. Dresden: Thelem, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 13544
Hagengruber, Ruth Edith, and Karen Green. “The History of Women’s Ideas.” The Monist. Vol. 98, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 13553
Hagengruber, Ruth Edith, and Johannes Rohbeck, eds. Philosophinnen im Philosophieunterricht. Ein Handbuch. Dresden: Thelem, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 6066 | OA
Tünnermann, Jan, Anders Petersen, and Ingrid Scharlau. “Does Attention Speed up Processing? Decreases and Increases of Processing Rates in Visual Prior Entry.” Journal of Vision 15, no. 3 (2015). https://doi.org/10.1167/15.3.1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31478
Scharlau, Ingrid. “Fachsensible Hochschuldidaktik.” In Teaching is touching the future: Academic teaching within and across disciplines, edited by Heidi Schelhowe, Melanie Schaumburg, and Judith Jasper, 264–71. Bielefeld: UniversitätsVerlagWebler, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31476
Scharlau, Ingrid, Christiane Heß, and Jörn Schnieder. “Nur Zahlen und Zeichen? Zum Nutzen des Schreibens in der Hochschuldidaktik der Mathematik.” In Neues Handbuch Hochschullehre. 70. Ergänzungslieferung, edited by Brigitte Berendt, Andreas Fleischmann, Niclas Schaper, Birgit Szczyrba, and Johannes Wildt, 93–113, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 31477
Scharlau, Ingrid. “Reflection on the Leitmotif ‘Wrapped in Code.’” NODE Podcast Series on the “Informed Body,” 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 32531
Seifert, Andreas, Georg Israel, Annette Bentler, Hanna Berning, Claudia Bredt, Heike M. Buhl, Elke Düsing, et al. “Ein ausbildungsbezogenes Berufsfähigkeitsprofil für angehende Lehrkräfte im Bereich allgemeiner pädagogischer Kompetenz – ein Werkstattbericht.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand 8, no. 2 (2015): 209–32.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 32530
Bohndick, Carla, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “Inwiefern sollten überfachliche Kompetenzen im Lehramtsstudium stärker gefördert werden? Eine interviewbasierte Studie.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand 8, no. 1 (2015): 38–54.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 32529
Wiescholek, Sabrina, Johanna Hilkenmeier, and Heike M. Buhl. “Transparenz im Schriftspracherwerb durch Family Literacy am Beispiel von “LIFE – Lesen in Familie erleben“.” Schulpädagogik heute 6, no. 15 (2015).
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 29131
Gerholz, Karl-Heinz, Vera Liszt, and Katrin B. Klingsieck. “Didaktische Gestaltung von Service Learning – Ergebnisse Einer Mixed Methods-Studie Aus Der Domäne Der Wirtschaftswissenschaften.” Berufs- Und Wirtschaftspädagogik – Online 28 (2015).
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 15514
Hagengruber, Ruth Edith. “Measuring the Value of Women. A Feminist Analysis of Economic Categories and Thought.” In Meta-Philosophical Reflection on Feminist Philosophies of Science, edited by Nicla Vassallo and Maria C. Amoretti, 317:171–83. Boston Stud. Philosophy. Springer International Publishing, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 15517
Hagengruber, Ruth Edith. “Cutting through the Veil of Ignorance. Rewriting the History of Philosophy.” The Monist 98 (2015): 34–42.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43221
Knoll, Lisa. “Einleitung: Organisationen Und Konventionen.” In Organisationen Und Konventionen, edited by Lisa Knoll, 9–34. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2015. https://doi.org/10.1007/978-3-658-02007-1_1.
LibreCat | DOI
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 43220
Knoll, Lisa, ed. Organisationen und Konventionen. Die Soziologie der Konventionen in der Organisationsforschung. Wiesbaden: Springer VS, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 43213
Knoll, Lisa. “The Hidden Regulation of Carbon Markets.” Historical Social Research 40, no. 1 (2015): 132–49.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48815
Luft, Sebastian. “The Philosophy of the Marburg Neo-Kantians.” In New Approaches to Neo-Kantianism, edited by N de Warren and A Staiti, 221–39. Cambridge: University Press, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48812
Luft, Sebastian. “Philosophical Historiography in Marburg Neo-Kantianism:  The Example of Cassirer’s Erkenntnisproblem (The Problem of Knowledge).” In From Hegel to Windelband.  Historiography of Philosophy in the 19th Century, edited by G Hartung and V Pluder, 181–205. Berlin: DeGruyter, 2015.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed