Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1677 Publications
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 50646
Albus, Vanessa. “Ist philosophische Bildung messbar? Überlegungen zum Verhältnis von Philosophiedidaktik und empirischer Bildungsforschung.” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 4 (2012): 336–45.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 50645
Albus, Vanessa. “Methoden und Medien des autobiographischen Philosophierens.” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 2 (2012): 95–103.
LibreCat
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 50711
Albus, Vanessa. “Wiater, Werner: Ethik unterrichten. Einführung in die Fachdidaktik, Stuttgart: Kohlhammer 2011. 255 Seiten.” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 2012.
LibreCat
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18887
Peckhaus, Volker. “Mancosu, Paolo, The Adventure of Reason. Interplay between Philosophy of Mathematics and Mathematical Logic, 1900–1940, Oxford University Press: Oxford 2010.” Mathematical Reviews, MR2840103, 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18702 |

Peckhaus, Volker. “Chareix, Fabien, ‘Geometrization or Mathematization. Christiaan Huygens’s Critiques of Infinitesimal Analysis in his Correspondence with Leibniz’, in: The Practice of Reason. Leibniz and his Controversies, hg. v. Marcelo Dascal, John Benjamins Publishing: Philadelphia 2010, 33–49.” zbMATH Open, Zbl. 1244.01006, 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18885
Peckhaus, Volker. “Math.Ch/100 – Schweizerische Mathematische Gesellschaft/Société Mathématique Suisse/Swiss Mathematical Society 1910–2010, Hg. v. Bruno Colbois/Christine Riedtmann/Victor Schroeder, European Mathematical Society: Zürich 2010.” Mathematical Reviews, MR2766474 (2012g:01020), 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18703 |

Peckhaus, Volker. “Pollard, Stephen (Hg.), Essays on the Foundations of Mathematics by Moritz Pasch, Springer: Dordrecht u.a. 2010 (Western Ontario Series in Philosophy of Science; 83).” zbMATH Open, Zbl. 1244.01034, 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18700 |

Peckhaus, Volker. “Hersh, Reuben/Verena John-Steiner, Loving + Hating Mathematics. Challenging three Myths of Mathematical Life, Princeton University Press: Princeton/Oxford 2011.” zbMATH Open, Zbl. 1238.01119, 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18884
Peckhaus, Volker. “McCarty, David, ‘Constructivism in Mathematics’, in: Handbook of the Philosophy of Science. Philosophy of Mathematics, Hg. v. Andrew D. Irvine, Elesevier: Amsterdam 2009, 311–343.” Mathematical Reviews, MR2732670 (2012d:03012), 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18886
Peckhaus, Volker. “Vilkko, Risto, ‘The Logic Question During the First Half of the Nineteenth Century’, in: The Development of Modern Logic, Oxford University Press: Oxford 2009, 203–221.” Mathematical Reviews, MR2895608 (2012m:03010), 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18705 |

Peckhaus, Volker. “Schottenkirk, Dena, Nominalism and Its Aftermath. The Philosophy of Nelson Goodman, Springer: Dordrecht u.a. 2009 (Synthese Library; 343).” zbMATH Open, Zbl. 1245.00016, 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18888
Peckhaus, Volker. “Glaschick, Rainer, ‘Alan Turings Wirkung in Münster’, Mitteilungen Der Deutschen Mathematiker-Vereinigung 20 (2012), 42–48.” Mathematical Reviews, MR2952222 , 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 55227
Milkov, Nikolay. “Karl Popper’s Debt to Leonard Nelson.” Grazer philosophische Studien 86 (2012): 137–56.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17617
Peckhaus, Volker. “The Beginnings of Model Theory in the Algebra of Logic.” In Probabilities, Laws, and Structures, edited by Dennis Dieks, Wenceslao J. Gonzalez, Stephan Hartmann, Michael Stöltzner, and Marcel Weber, 3:419–29. Proceedings of the ESF Research Networking Programme. The Philosophy of Science in a European Perspective. Dordrecht u. a.: Springer, 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41362
Seifert, Andreas, and Niclas Schaper. “Die Entwicklung von bildungswissenschaftlichem Wissen: Theoretischer Rahmen, Testinstrument, Skalierung und Ergebnisse.” In Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., edited by Johannes König and Andreas Seifert. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41358
Tachtsoglou, Sarantis, Johannes König, and Andreas Seifert. “Individuelle Voraussetzungen, Lerngelegenheiten und der Erwerb von pädagogischem Professionswissen.” In Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., edited by Johannes König and Andreas Seifert. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41360
Seifert, Andreas, and Johannes König. “Pädagogisches Unterrichtswissen – bildungswissenschaftliches Wissen: Validierung zweier Konstrukte.” In Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen.. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., edited by Johannes König and Andreas Seifert. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41359
Schreiber, Melanie, Kerstin Darge, Johannes König, and Andreas Seifert. “Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften.” In Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., edited by Johannes König and Andreas Seifert. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41361
Seifert, Andreas, and Johannes König. “Anlage und Durchführung der LEK-Studie.” In Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., edited by JOhannes König and Andreas Seifert. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
Seifert, Andreas, and Johannes König. “On the Relational Structure of Two Tests Measuring General Pedagogical Knowledge.” In EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”, 2012.
LibreCat