Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1677 Publications


2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 50646
Albus, V. (2012). Ist philosophische Bildung messbar? Überlegungen zum Verhältnis von Philosophiedidaktik und empirischer Bildungsforschung. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 4, 336–345.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 50645
Albus, V. (2012). Methoden und Medien des autobiographischen Philosophierens. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 2, 95–103.
LibreCat
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 50711
Albus, V. (2012). Wiater, Werner: Ethik unterrichten. Einführung in die Fachdidaktik, Stuttgart: Kohlhammer 2011. 255 Seiten. In Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik (Vol. 4, pp. 347–348).
LibreCat
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18887
Peckhaus, V. (2012). Mancosu, Paolo, The Adventure of Reason. Interplay between Philosophy of Mathematics and Mathematical Logic, 1900–1940, Oxford University Press: Oxford 2010. In Mathematical Reviews, MR2840103 (No. MR2840103).
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18702 | OA
Peckhaus, V. (2012). Chareix, Fabien, “Geometrization or Mathematization. Christiaan Huygens’s Critiques of Infinitesimal Analysis in his Correspondence with Leibniz”, in: The Practice of Reason. Leibniz and his Controversies, hg. v. Marcelo Dascal, John Benjamins Publishing: Philadelphia 2010, 33–49. In zbMATH Open, Zbl. 1244.01006 (Zbl. 1244.01006).
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18885
Peckhaus, V. (2012). Math.ch/100 – Schweizerische Mathematische Gesellschaft/Société Mathématique Suisse/Swiss Mathematical Society 1910–2010, hg. v. Bruno Colbois/Christine Riedtmann/Victor Schroeder, European Mathematical Society: Zürich 2010. In Mathematical Reviews, MR2766474 (2012g:01020) (MR2766474 (2012g:01020)).
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18703 | OA
Peckhaus, V. (2012). Pollard, Stephen (Hg.), Essays on the Foundations of Mathematics by Moritz Pasch, Springer: Dordrecht u.a. 2010 (Western Ontario Series in Philosophy of Science; 83). In zbMATH Open, Zbl. 1244.01034 (Zbl. 1244.01034).
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18700 | OA
Peckhaus, V. (2012). Hersh, Reuben/Verena John-Steiner, Loving + Hating Mathematics. Challenging three Myths of Mathematical Life, Princeton University Press: Princeton/Oxford 2011. In zbMATH Open, Zbl. 1238.01119 (Zbl. 1238.01119).
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18884
Peckhaus, V. (2012). McCarty, David, “Constructivism in Mathematics”, in: Handbook of the Philosophy of Science. Philosophy of Mathematics, hg. v. Andrew D. Irvine, Elesevier: Amsterdam 2009, 311–343. In Mathematical Reviews, MR2732670 (2012d:03012) (MR2732670 (2012d:03012)).
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18886
Peckhaus, V. (2012). Vilkko, Risto, “The Logic Question During the First Half of the Nineteenth Century”, in: The Development of Modern Logic, Oxford University Press: Oxford 2009, 203–221. In Mathematical Reviews, MR2895608 (2012m:03010) (MR2895608 (2012m:03010)).
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18705 | OA
Peckhaus, V. (2012). Schottenkirk, Dena, Nominalism and Its Aftermath. The Philosophy of Nelson Goodman, Springer: Dordrecht u.a. 2009 (Synthese Library; 343). In zbMATH Open, Zbl. 1245.00016 (Zbl. 1245.00016).
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18888
Peckhaus, V. (2012). Glaschick, Rainer, “Alan Turings Wirkung in Münster”, Mitteilungen der Deutschen Mathematiker-Vereinigung 20 (2012), 42–48. In Mathematical Reviews,  MR2952222 (No. MR2952222).
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 55227
Milkov, N. (2012). Karl Popper’s Debt to Leonard Nelson. Grazer philosophische Studien , 86, 137–156.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17617
Peckhaus, V. (2012). The Beginnings of Model Theory in the Algebra of Logic. In D. Dieks, W. J. Gonzalez, S. Hartmann, M. Stöltzner, & M. Weber (Eds.), Probabilities, Laws, and Structures (Vol. 3, pp. 419–429). Springer.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41362
Seifert, A., & Schaper, N. (2012). Die Entwicklung von bildungswissenschaftlichem Wissen: Theoretischer Rahmen, Testinstrument, Skalierung und Ergebnisse. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41358
Tachtsoglou, S., König, J., & Seifert, A. (2012). Individuelle Voraussetzungen, Lerngelegenheiten und der Erwerb von pädagogischem Professionswissen. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41360
Seifert, A., & König, J. (2012). Pädagogisches Unterrichtswissen – bildungswissenschaftliches Wissen: Validierung zweier Konstrukte. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen.. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41359
Schreiber, M., Darge, K., König, J., & Seifert, A. (2012). Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41361
Seifert, A., & König, J. (2012). Anlage und Durchführung der LEK-Studie. In Jo. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
Seifert, A., & König, J. (2012). On the relational structure of two tests measuring general pedagogical knowledge. EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”. EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher education in an Era of Accountabi-lity – What do we know and what do we need to know?”, Bergen.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed