Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1677 Publications
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 50646
V. Albus, “Ist philosophische Bildung messbar? Überlegungen zum Verhältnis von Philosophiedidaktik und empirischer Bildungsforschung,” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 4, pp. 336–345, 2012.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 50645
V. Albus, “Methoden und Medien des autobiographischen Philosophierens,” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 2, pp. 95–103, 2012.
LibreCat
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 50711
V. Albus, “Wiater, Werner: Ethik unterrichten. Einführung in die Fachdidaktik, Stuttgart: Kohlhammer 2011. 255 Seiten,” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 4. pp. 347–348, 2012.
LibreCat
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18887
V. Peckhaus, “Mancosu, Paolo, The Adventure of Reason. Interplay between Philosophy of Mathematics and Mathematical Logic, 1900–1940, Oxford University Press: Oxford 2010,” Mathematical Reviews, MR2840103. 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18702 |

V. Peckhaus, “Chareix, Fabien, ‘Geometrization or Mathematization. Christiaan Huygens’s Critiques of Infinitesimal Analysis in his Correspondence with Leibniz’, in: The Practice of Reason. Leibniz and his Controversies, hg. v. Marcelo Dascal, John Benjamins Publishing: Philadelphia 2010, 33–49,” zbMATH Open, Zbl. 1244.01006. 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18885
V. Peckhaus, “Math.ch/100 – Schweizerische Mathematische Gesellschaft/Société Mathématique Suisse/Swiss Mathematical Society 1910–2010, hg. v. Bruno Colbois/Christine Riedtmann/Victor Schroeder, European Mathematical Society: Zürich 2010,” Mathematical Reviews, MR2766474 (2012g:01020). 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18703 |

V. Peckhaus, “Pollard, Stephen (Hg.), Essays on the Foundations of Mathematics by Moritz Pasch, Springer: Dordrecht u.a. 2010 (Western Ontario Series in Philosophy of Science; 83),” zbMATH Open, Zbl. 1244.01034. 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18700 |

V. Peckhaus, “Hersh, Reuben/Verena John-Steiner, Loving + Hating Mathematics. Challenging three Myths of Mathematical Life, Princeton University Press: Princeton/Oxford 2011,” zbMATH Open, Zbl. 1238.01119. 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18884
V. Peckhaus, “McCarty, David, ‘Constructivism in Mathematics’, in: Handbook of the Philosophy of Science. Philosophy of Mathematics, hg. v. Andrew D. Irvine, Elesevier: Amsterdam 2009, 311–343,” Mathematical Reviews, MR2732670 (2012d:03012). 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18886
V. Peckhaus, “Vilkko, Risto, ‘The Logic Question During the First Half of the Nineteenth Century’, in: The Development of Modern Logic, Oxford University Press: Oxford 2009, 203–221,” Mathematical Reviews, MR2895608 (2012m:03010). 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18705 |

V. Peckhaus, “Schottenkirk, Dena, Nominalism and Its Aftermath. The Philosophy of Nelson Goodman, Springer: Dordrecht u.a. 2009 (Synthese Library; 343),” zbMATH Open, Zbl. 1245.00016. 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18888
V. Peckhaus, “Glaschick, Rainer, ‘Alan Turings Wirkung in Münster’, Mitteilungen der Deutschen Mathematiker-Vereinigung 20 (2012), 42–48,” Mathematical Reviews, MR2952222 . 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 55227
N. Milkov, “Karl Popper’s Debt to Leonard Nelson,” Grazer philosophische Studien , vol. 86, pp. 137–156, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17617
V. Peckhaus, “The Beginnings of Model Theory in the Algebra of Logic,” in Probabilities, Laws, and Structures, vol. 3, D. Dieks, W. J. Gonzalez, S. Hartmann, M. Stöltzner, and M. Weber, Eds. Dordrecht u. a.: Springer, 2012, pp. 419–429.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41362
A. Seifert and N. Schaper, “Die Entwicklung von bildungswissenschaftlichem Wissen: Theoretischer Rahmen, Testinstrument, Skalierung und Ergebnisse.,” in Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., J. König and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41358
S. Tachtsoglou, J. König, and A. Seifert, “Individuelle Voraussetzungen, Lerngelegenheiten und der Erwerb von pädagogischem Professionswissen.,” in Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., J. König and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41360
A. Seifert and J. König, “Pädagogisches Unterrichtswissen – bildungswissenschaftliches Wissen: Validierung zweier Konstrukte.,” in Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen.. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., J. König and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41359
M. Schreiber, K. Darge, J. König, and A. Seifert, “Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften.,” in Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., J. König and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41361
A. Seifert and J. König, “Anlage und Durchführung der LEK-Studie.,” in Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Jo. König and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
A. Seifert and J. König, “On the relational structure of two tests measuring general pedagogical knowledge.,” presented at the EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher education in an Era of Accountabi-lity – What do we know and what do we need to know?”, Bergen, 2012.
LibreCat