Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2158 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40425
Microscopic Study of Molecular Double Doping
T. Bathe, C.-D. Dong, S. Schumacher, The Journal of Physical Chemistry A 126 (2022) 2075–2081.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37713
Electron–Nuclear Coherent Coupling and Nuclear Spin Readout through Optically Polarized VB Spin States in hBN
F.F. Murzakhanov, G.V. Mamin, S.B. Orlinskii, U. Gerstmann, W.G. Schmidt, T. Biktagirov, I. Aharonovich, A. Gottscholl, A. Sperlich, V. Dyakonov, V.A. Soltamov, Nano Letters 22 (2022) 2718–2724.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33965 | OA
Electrochemical performance of KTiOAsO_4 (KTA) in potassium-ion batteries from density-functional theory
A. Bocchini, U. Gerstmann, T. Bartley, H.-G. Steinrück, G. Henkel, W.G. Schmidt, Phys. Rev. Materials 6 (2022) 105401.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31254
Oxygen vacancies in KTiOPO_4: Optical absorption from hybrid DFT
A. Bocchini, U. Gerstmann, W.G. Schmidt, Phys. Rev. B 105 (2022) 205118.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32068
Multichannel Superposition of Grafted Perfect Vortex Beams
H. Ahmed, Y. Intaravanne, Y. Ming, M.A. Ansari, G.S. Buller, T. Zentgraf, X. Chen, Advanced Materials 34 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45174
Fostering Pre-Service Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge Regarding Digital Media
R.I. Große-Heilmann, J. Riese, J.-P. Burde, T. Schubatzky, D. Weiler, Education Sciences 12 (2022) 440.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45298
Die Entwicklung physikdidaktischen Wissens im Längsschnitt
J. Riese, J. Schröder, C. Vogelsang, in: S. Habig (Ed.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, pp. 100–103.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45175
Entwicklung und Evaluation eines Fachpraktikums für das Techniklehramt
D. Ermel, J. Riese, Journal of Technical Education 10 (2022) 25–47.
LibreCat | DOI
 
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45404
Das Gesamtuntersuchungsdesign im Verbundprojekt DiKoLeP
T. Schubatzky, J.-P. Burde, R.I. Große-Heilmann, J. Riese, D. Weiler, in: S. Habig, H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, pp. 788–791.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45308
Weiterentwicklung eines physikdidaktischen Tests zum Online-Assessment
M. Jordans, J. Zeller, R.I. Große-Heilmann, J. Riese, in: S. Habig, H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, pp. 760–763.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45403
Messung fachdidaktischer digitaler Kompetenzen in Physik
R.I. Große-Heilmann, J.-P. Burde, J. Riese, T. Schubatzky, D. Weiler, in: S. Habig, H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, pp. 776–779.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden
D. Weiler, J.-P. Burde, R.I. Große-Heilmann, A. Lachner, J. Riese, T. Schubatzky, in: S. Habig, H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, pp. 772–775.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik.
C. Vogelsang, A. Borowski, C. Kulgemeyer, J. Riese, in: S. Habig (Ed.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021., 2022, pp. 96–99.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45446
Ansätze zur Ermittlung von Kompetenzniveaus im Fachdidaktischen Wissen
J. Zeller, M. Jordans, J. Riese, in: S. Habig (Ed.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, pp. 764–767.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?
J. Riese, C. Vogelsang, J. Schröder, A. Borowski, C. Kulgemeyer, P. Reinhold, H. Schecker, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022) 843–867.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30921
Driven Gaussian quantum walks
P. Held, M. Engelkemeier, S. De, S. Barkhofen, J. Sperling, C. Silberhorn, Physical Review A 105 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46484
Efficient Third-harmonic Generation Control with Ultrathin Dielectric Geometric-phase Metasurface
B. Liu, L. Huang, T. Zentgraf, in: Conference on Lasers and Electro-Optics, Optica Publishing Group, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
Modeling-based learning about chemical phenomena in primary education
J. Elsner, C. Tenberge, S. Fechner, in: G.S. Carvalho, A.S. Afonso, Z. Anastácio (Eds.), Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World (Proceedings of ESERA 2021), CIEC, University of Minho, Braga, n.d., pp. 1241–1249.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht
J. Elsner, C. Tenberge, S. Fechner, in: S. Habig, H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen, 2022, pp. 500–503.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=15

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed