Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2158 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34093
Riedl, Thomas, et al. “Strain-Driven InAs Island Growth on Top of GaAs(111) Nanopillars.” Physical Review Materials, vol. 4, no. 1, 014602, American Physical Society (APS), 2020, doi:10.1103/physrevmaterials.4.014602.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34088
Bürger, Julius, et al. “Influence of Lens Aberrations, Specimen Thickness and Tilt on Differential Phase Contrast STEM Images.” Ultramicroscopy, vol. 219, 113118, Elsevier BV, 2020, doi:10.1016/j.ultramic.2020.113118.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34091
Kunnathully, Vinay S., et al. “InAs Heteroepitaxy on Nanopillar-Patterned GaAs (111)A.” Journal of Crystal Growth, vol. 537, 125597, Elsevier BV, 2020, doi:10.1016/j.jcrysgro.2020.125597.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34090
Riedl, Thomas, and Jörg Lindner. “Applicability of Molecular Statics Simulation to Partial Dislocations in GaAs.” Solid State Communications, vol. 314–315, 113927, Elsevier BV, 2020, doi:10.1016/j.ssc.2020.113927.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34089
Riedl, Thomas, and Jörg Lindner. “Applicability of Molecular Statics Simulation to Partial Dislocations in GaAs.” Solid State Communications, vol. 314–315, 113927, Elsevier BV, 2020, doi:10.1016/j.ssc.2020.113927.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16301 | OA
Atorf, Bernhard, et al. “All-Optical Switching of a Dye-Doped Liquid Crystal Plasmonic Metasurface.” Optics Express, vol. 28, no. 6, 2020, pp. 8898–908, doi:10.1364/oe.383877.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20156
Schapeler, Timon, et al. “Quantum Detector Tomography of a 2×2 Multi-Pixel Array of Superconducting Nanowire Single Photon Detectors.” Optics Express, 33035, 2020, doi:10.1364/oe.404285.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 36568
Kirsch, Alexander. “Entwicklung und psychometrische Qualität eines Instrumentes zur                Messung von Planungskompetenzen angehender Lehrkräfte im Fach                Sachunterricht.” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, vol. 36, no. 3, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 167–79, doi:10.1024/1010-0652/a000277.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37607
Kirsch, Alexander. “Qualitätsstandards für die Unterrichtsplanung im Fach Sachunterricht.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ), 2020, doi:10.4119/HLZ-2557.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37610
Schröer, Franz. “Technisches Lernen inklusiv gestalten – Zur Beschaffenheit von Lernbedürfnissen im Kontext technikbezogenen Sachunterrichts.” Technikunterricht: handfest und geistreich - Der Beitrag technischer Bildung zur kulturellen Bildung - Tagungsband zur 21. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Flensburg vom 20.-21. September 2019. Offenbach am Main, edited by Martin Binder et al., BE.ER Konzept, 2020, pp. 119–41.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36241
Hoya, Fabian Karl, et al. Die Bedeutung von Feedback Für Selbstkonzept Und Motivation Bei Kindern Im Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Vortrag Auf Der 8. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Gestalten – Partizipation Erreichen – Digitalisierung Nutzen“. Universität Potsdam, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39465
Opel, Simone, et al. “Mensch, Maschine! Ein unplugged-Einstieg in KI und maschinelles Lernen.” Merz Medien + Erziehung. Zeitschrift für Medienpädagogik. , 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36196
Hoya, Fabian Karl, et al. Pre-Service Teachers’ Cooperation and Children’s Social Participation in Inclusive Primary Schools. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning Difficulties and Inclusion: Challenges (and Solutions) for the Future.” University College London , 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36223
Hellmich, Frank, et al. Who Cooperates Better with Whom? – Effects of Pre-Service Teachers’ Collaboration on Children’s Social Participation in Primary School Science Lessons. Oral Paper Presentation, Symposium: “Inclusive Teaching Practices – A Way to Reach Every Student?” (Katharina-Theresa Lindner). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)Connecting Communities.” University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40040
Blumberg, Eva, and Annika Sicking. “Einsatz Digitaler Medien Im Sachunterricht: Vorreiter Schweden!?” Mobile Medien Im Schulkontext, Medienbildung Und Gesellschaft, edited by Dorothee M. Meister and Ilka Mindt, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020, pp. 241–64, doi:10.1007/978-3-658-29039-9_12.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40041
Blumberg, Eva. “Ziele Festlegen Und Formulieren.” Sachunterricht Begründet Planen. Das Prozessmodell Generativer Unterrichtsplanung Sachunterricht (GUS) Und Seine Grundlagen, edited by Sandra Tänzer et al., 2., vollständig überarbeitete Auflage, Klinkhardt, 2020, pp. 161–327.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36209
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of Pre-Service Teachers’ Collaborative Planning Lessons on Their Professional Self-Concepts. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)Connecting Communities.” University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37933
Tiedau, Johannes, et al. “Single-Channel Electronic Readout of a Multipixel Superconducting Nanowire Single Photon Detector.” Optics Express, vol. 28, no. 4, 5528, Optica Publishing Group, 2020, doi:10.1364/oe.383111.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 38051
Santandrea, Matteo, et al. “Interferometric Method for Determining the Losses of Spatially Multi-Mode Nonlinear Waveguides Based on Second Harmonic Generation.” Optics Express, vol. 28, no. 4, 5507, Optica Publishing Group, 2020, doi:10.1364/oe.380788.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40004
Tänzer, Sandra, et al., editors. Sachunterricht Begründet Planen. Das Prozessmodell Generativer Unterrichtsplanung Sachunterricht (GUS) Und Seine Grundlagen. . 2.. vollständig überarbeitete Auflage, Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=15

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed