Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

279 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
C. Vogelsang, A. Borowski, C. Kulgemeyer, and J. Riese, “Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik.,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021., 2022, vol. 42, pp. 96–99.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45446
J. Zeller, M. Jordans, and J. Riese, “Ansätze zur Ermittlung von Kompetenzniveaus im Fachdidaktischen Wissen,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 764–767.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
J. Riese et al., “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, pp. 843–867, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
J. Elsner, C. Tenberge, and S. Fechner, “Modeling-based learning about chemical phenomena in primary education,” in Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021), pp. 1241–1249.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
J. Elsner, C. Tenberge, and S. Fechner, “Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen, 2022, vol. 42, pp. 500–503.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47869
C. Tenberge and S. von Braunmühl, Ich. Das bin ich! Zugehörigkeit, Freundschaft und Familie. Zyklus 2. Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47872
C. Tenberge and S. von Braunmühl, Lebensformen, Welt, Gesellschaft. Alltagsleben, Gemeinschaft und Feste. Zyklus 2. . Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47871
C. Tenberge and S. von Braunmühl, Ich und die anderen. Zugehörigkeit, Freundschaft und Familie. Zyklus 2. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47883
C. Tenberge and S. von Braunmühl, Kultur und Kommunikation. Religion, Sprache und Verständigung. Zyklus 3. . Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47884
C. Tenberge and S. von Braunmühl, Große Fragen. Welt und Wahrheit. Leben und Tod. Zyklus 3. Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47881
C. Tenberge and S. von Braunmühl, Lebensformen, Welt, Gesellschaft. Normen und Werte - Religionen und Kulturen. Zyklus 3. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47882
C. Tenberge and S. von Braunmühl, Mensch, Natur, Technik. Lebenswelt, Information und Sprache. Zyklus 3. . 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47874
C. Tenberge and S. von Braunmühl, Mensch, Natur, Technik. Miteinander leben, Umwelt und Technik. Zyklus 2. . Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39446
A. Becher, E. Blumberg, T. Goll, K. Michalik, and C. Tenberge, Eds., Sachunterricht in der Informationsgesellschaft. Klinkhardt, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, and E. Blumberg, “The composition of pre-service teacher teams and primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (inED) of the School of Education,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40054
N. Janicki and C. Tenberge, “Technology Education in Elementary School Using the Example of ‘Learning Robots’ – Development and Evaluation of an In-Service Teacher Training Concept.,” St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 475–485.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24935 | OA
A. Bauer, M. Sacher, S. Habig, and S. Fechner, “Laborpraktika auf Distanz. Ansätze in den Naturwissenschaften,” in Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre, vol. 3, I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, and N. Vöing, Eds. Bielefeld: transcript Verlag, 2021, pp. 155–168.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26039 | OA
S. Lahme, A. Bauer, and P. Reinhold, “Ansätze zur Diagnose und Förderung von Problemlösefähigkeiten in der Studieneingangsphase Physik,” Phydid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung, pp. 127–134, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24955 | OA
D. Woitkowski, L. Rochell, and A. Bauer, “German university students’ views of nature of science in the introductory phase,” Physical Review Physics Education Research, 2021, doi: 10.1103/physrevphyseducres.17.010118.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35526
C. Kulgemeyer et al., “Exploring the impact of pre-service science teachers’ reflection skills on the development of professional knowledge during a field experience,” International Journal of Science Education, vol. 43, no. 18, pp. 3035–3057, 2021, doi: 10.1080/09500693.2021.2006820.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=168

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed