Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

279 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
Vogelsang, C., Borowski, A., Kulgemeyer, C., & Riese, J. (2022). Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik. In S. Habig (Ed.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021. (Vol. 42, pp. 96–99).
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45446
Zeller, J., Jordans, M., & Riese, J. (2022). Ansätze zur Ermittlung von Kompetenzniveaus im Fachdidaktischen Wissen. In S. Habig (Ed.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021 (Vol. 42, pp. 764–767).
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
Riese, J., Vogelsang, C., Schröder, J., Borowski, A., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., & Schecker, H. (2022). Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 25(4), 843–867. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01112-0
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
Elsner, J., Tenberge, C., & Fechner, S. (n.d.). Modeling-based learning about chemical phenomena in primary education. In G. S. Carvalho, A. S. Afonso, & Z. Anastácio (Eds.), Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021) (pp. 1241–1249). CIEC, University of Minho.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
Elsner, J., Tenberge, C., & Fechner, S. (2022). Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen (Vol. 42, pp. 500–503).
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47869
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Ich. Das bin ich! Zugehörigkeit, Freundschaft und Familie. Zyklus 2. Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47872
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Lebensformen, Welt, Gesellschaft. Alltagsleben, Gemeinschaft und Feste. Zyklus 2. . Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47871
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Ich und die anderen. Zugehörigkeit, Freundschaft und Familie. Zyklus 2.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47883
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Kultur und Kommunikation. Religion, Sprache und Verständigung. Zyklus 3. . Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47884
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Große Fragen. Welt und Wahrheit. Leben und Tod. Zyklus 3. Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47881
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Lebensformen, Welt, Gesellschaft. Normen und Werte - Religionen und Kulturen. Zyklus 3.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47882
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Mensch, Natur, Technik. Lebenswelt, Information und Sprache. Zyklus 3. .
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47874
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Mensch, Natur, Technik. Miteinander leben, Umwelt und Technik. Zyklus 2. . Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39446
Becher, A., Blumberg, E., Goll, T., Michalik, K., & Tenberge, C. (Eds.). (2022). Sachunterricht in der Informationsgesellschaft. Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/5935
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2022). The composition of pre-service teacher teams and primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (inED) of the School of Education.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40054
Janicki, N., & Tenberge, C. (2022). Technology Education in Elementary School Using the Example of “Learning Robots” – Development and Evaluation of an In-Service Teacher Training Concept. (D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, & S. Jamil, Eds.; pp. 475–485).
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24935 | OA
Bauer, A., Sacher, M., Habig, S., & Fechner, S. (2021). Laborpraktika auf Distanz. Ansätze in den Naturwissenschaften. In I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, & N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre (Vol. 3, pp. 155–168). transcript Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26039 | OA
Lahme, S., Bauer, A., & Reinhold, P. (2021). Ansätze zur Diagnose und Förderung von Problemlösefähigkeiten in der Studieneingangsphase Physik. Phydid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung, 127–134.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24955 | OA
Woitkowski, D., Rochell, L., & Bauer, A. (2021). German university students’ views of nature of science in the introductory phase. Physical Review Physics Education Research. https://doi.org/10.1103/physrevphyseducres.17.010118
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35526
Kulgemeyer, C., Kempin, M., Weißbach, A., Borowski, A., Buschhüter, D., Enkrott, P., Reinhold, P., Riese, J., Schecker, H., Schröder, J., & Vogelsang, C. (2021). Exploring the impact of pre-service science teachers’ reflection skills on the development of professional knowledge during a field experience. International Journal of Science Education, 43(18), 3035–3057. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.2006820
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=168

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed