Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3911 Publications


2025 | Working Paper | LibreCat-ID: 62281
Kundisch, D. (2025). Startschuss für die digitale Zukunft - Das Digital Talents Program geht in die nächste Runde (Vol. 3, pp. 20–21).
LibreCat
 

2025 | Working Paper | LibreCat-ID: 62284
Kundisch, D. (2025). DFG fördert Forschungsprojekt - klare Wissensstrukturen in der Wirtschaftsinformatik (Vol. 3, pp. 27–28).
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62733
Bornemann, T., Moosmann, A.-L., & Novotny-Farkas, Z. (2025). The Consequences of Abandoning the Quarterly Reporting Mandate in the Prime Market  Segment. European Accounting Review, 34(1), 89–122. https://doi.org/10.1080/09638180.2023.2239298
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62732
Bornemann, T., Auer, S., & Eberhartinger, E. (2025). Does Fair Value Taxation Affect Banks’ Investment Portfolio and Risk-Taking? Journal of the American Taxation Association, 47(1), 7–30. https://doi.org/10.2308/JATA-2022-019
LibreCat | DOI
 

2025 | Book | LibreCat-ID: 62212
Sloane, H. S. (2025). Studienbeginn als Krise - Identitätskonstruktionen von Studienanfänger*innen. Beltz Juventa.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62304
Kremer, H.-H., & Otto, F. (2025). Geschlechterstereotype Selbstdarstellungen junger Frauen in der Ausbildungsvorbereitung. In K. Kögler, H.-H. Kremer, & V. Herkner (Eds.), Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2025 (p. 253). Barbara Budrich.
LibreCat
 

2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 60433
Sänger, N. (2025). Digitale Kompetenzen für Lehrkräfte in der beruflichen Bildung – Beiträge zur Modellierung, Messung und Förderung. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2314
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62877
Sänger, N., Schmid, L. U., Jenert, T., Kremer, H.-H., & Kückmann, M.-A. (2025). Evaluation von Entwicklungsarbeiten zur modulübergreifenden Professionalisierung von Lehrkräften an Berufskollegs im Kontext der digitalen Transformation. Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Darmstadt.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59742
Scharlau, I., & Jenert, T. (2025). Didaktische Überlegungen in der Psychologie. In I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, & C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien (pp. 1–17). Springer Nature.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61443
Jenert, T. (2025). Studiengangentwicklung. In P. Pasternack, G. Reinmann, & C. Schneijderberg (Eds.), Hochschulforschung (pp. 317–326). Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG. https://doi.org/10.5771/9783748943334
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58874
Fahrbach, M., Jenert, T., Fust, A., Bellwald, N., & Winkler, C. (2025). Fostering self-regulated entrepreneurial learning in entrepreneurship education. In Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025 (pp. 249–265). Edward Elgar Publishing. https://doi.org/10.4337/9781035325795.00021
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58875
Winkler, C., Jenert, T., & Fust, A. (2025). Transferability as a key to impactful entrepreneurship education outcomes: a new quest. In Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025 (pp. 93–105). Edward Elgar Publishing. https://doi.org/10.4337/9781035325795.00013
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62763
Sloane, H. S., Heidebrecht, J., & Jenert, T. J. (2025). Fachsensible wissenschaftliche Begleitung. In T. van Treeck, B. Sczcyrba, R. Hochmuth, N. Schaper, & S. Heuchemer (Eds.), Prototyp Zukunft: Lösungen für transformative Lehre im Modus des Scholarship. https://doi.org/10.57684/COS-1314
LibreCat | DOI
 

2025 | Book | LibreCat-ID: 60522
Euler, D., Sloane, P. F. E., Jenert, T., Daniel-Söltenfuß, D., Hagemeier, D., Ludolph, F., & Fuhrmann, J. (2025). Innovation und Transfer in der kommunalen Bildungsarbeit. Erfahrungen aus zehn Jahren wissenschaftlicher Begleitung der Transferinitiative Kommunales Bildungsmanagement. Eusl; wbv. https://doi.org/10.3278/9783763978656
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61105
Jenert, T., & Büker, R. (2025). The Multifaceted Nature of Self-Regulation in Entrepreneurship: A Latent Class Analysis. 21th Biennial EARLI Conference. EARLI biennial conference, Graz.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60111
Jenert, T. (2025). Innovieren, Transferieren, Gestalten: Eine Wissenschaft, die sich verständigt. Bwp@profil, 11, 1–16.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62650
Jenert, T. (2025). Sustainable educational innovation in Higher Education: Upscaling, transfer, and student involvement. Biannial conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Graz.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50301 | OA
Schryen, G. (2024). Speedup and efficiency of computational parallelization: A unifying approach and asymptotic analysis. Journal of Parallel and Distributed Computing.
LibreCat | Files available
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49868
Schön, L., Graßl, B., & Giese, H. (2024). Die Kriterien und Zusammensetzung der EU-Blacklist als Grundlage des Steueroasen-Abwehrgesetzes – Eine kritische Würdigung. Steuer und Wirtschaft, 71–92.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52092
Stumpe, M. (2024). A new mathematical formulation for the simultaneous optimization of charging infrastructure and vehicle schedules for electric bus systems. Transportation Research Procedia, 78, 402–409. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2024.02.051
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=19

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed