Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

311 Publications


2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 15211
Visualize different: Towards researching the fit between taxonomy visualizations and taxonomy tasks
D. Szopinski, T. Schoormann, D. Kundisch, in: Tagungsband Der 15. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik 2020 (WI), 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17368 LibreCat
 

2020 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 16342
Digital Nudging - Ein systematischer Literaturüberblick
J. Droste, Digital Nudging - Ein systematischer Literaturüberblick, Universität Paderborn, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16936
Technologie Pivots – Warum und wie digitale Startups ihr Technologiedesign umfassend anpassen
N. Bohn, D. Kundisch, Wirtschaftsinformatik & Management (n.d.).
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13584
Criteria as a prelude for guiding taxonomy evaluation
D. Szopinski, T. Schoormann, D. Kundisch, in: Proceedings of the 53rd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 15225
You Write What You Are - Exploring the Relationship between Online Reviewers' Personality Traits and Their Reviewing Behavior
M. Poniatowski, J. Neumann, in: Tagungsband Der 15. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik 2020 (WI), 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 16343
Eine strategische Analyse von Online-Kundenrezensionen zur Identifikation von Begeisterungsfaktoren mittels Latent Dirichlet Allocation
A.V. Kittsteiner, Eine strategische Analyse von Online-Kundenrezensionen zur Identifikation von Begeisterungsfaktoren mittels Latent Dirichlet Allocation, Universität Paderborn, 2020.
LibreCat
 

2020 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 16571
Nothing comes for free - Ein klassifizierender Überblick zu den Auswirkungen finanzieller Anreize auf digitalen Märkten
T.H. Rosenhäger, Nothing comes for free - Ein klassifizierender Überblick zu den Auswirkungen finanzieller Anreize auf digitalen Märkten, Universität Paderborn, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16862
What Are We Talking About When We Talk About Technology Pivots? – A Delphi Study
N. Bohn, D. Kundisch, Information & Management (n.d.).
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 16951
Reviewing the Simple Things- How Ease of Evaluation Affects Online Rating Behavior
J. Seutter, J. Neumann, in: Proceedings of the 28th European Conference on Information Systems (ECIS), n.d.
LibreCat
 

2020 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 15719
Is Delivery Killing Dine-In Restaurants?" - Eine ökonometrische Analyse von Spillover-Effekten für digitale Plattformen in der Restaurantindustrie
S. Philipp, Is Delivery Killing Dine-In Restaurants?" - Eine Ökonometrische Analyse von Spillover-Effekten Für Digitale Plattformen in Der Restaurantindustrie, Universität Paderborn, 2020.
LibreCat
 

2020 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 15769
Taxonomie zu Taxonomie-Nutzungsgründen
L. Wolfförster, Taxonomie zu Taxonomie-Nutzungsgründen, Universität Paderborn, 2020.
LibreCat
 

2020 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 16849
Regiert Geld die AirBnb-Welt? Eine ökonometrische Analyse der Preisreaktionen von sozial- und finanziell motivierten AirBnb-Gastgebern auf politische Restriktionen
M. Müller, Regiert Geld die AirBnb-Welt? Eine ökonometrische Analyse der Preisreaktionen von sozial- und finanziell motivierten AirBnb-Gastgebern auf politische Restriktionen, Universität Paderborn, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 15210
Nudging in Judging- Differences in Online Rating Behavior for Utilitarian and Hedonic Service Aspects
J. Seutter, J. Neumann, D. Kundisch, in: Tagungsband Der 15. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik 2020 (WI), 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 15878
Q&A for Products - Eine deskriptive Analyse von Fragen und Antworten auf digitalen Marktplätzen
M. Wegener, Q&A for Products - Eine deskriptive Analyse von Fragen und Antworten auf digitalen Marktplätzen, Universität Paderborn, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 2834
Goal Achievement, Subsequent User Effort and the Moderating Role of Goal Difficulty
D. Gutt, T. von Rechenberg, D. Kundisch, Journal of Business Research 106 (2020) 277–287.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 10038
Stoppt das Sharing? Ökonometrische Untersuchungen zur gesetzlichen Einschränkung von Airbnb
C.H. Agethen, Stoppt das Sharing? Ökonometrische Untersuchungen zur gesetzlichen Einschränkung von Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 11959
It's a match! - Entwicklung eines Ansatzes zur Identifikation von Cross-Listings auf Airbnb und TripAdvisor
M. Wegener, It’s a match! - Entwicklung eines Ansatzes zur Identifikation von Cross-Listings auf Airbnb und TripAdvisor, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13450
Mechanismen zur Aggregation der Meinungen einer Crowd - Ein klassifizierender Literaturüberblick
L. Schiller, Mechanismen Zur Aggregation Der Meinungen Einer Crowd - Ein Klassifizierender Literaturüberblick, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13575
Eine deskriptive Analyse der Verteilung von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten
B. Petrovic, Eine deskriptive Analyse der Verteilung von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13587
The App Updating Conundrum: Implications of Platform’s Rating Resetting on Developers’ Behavior
D. Gutt, J. Neumann, W. Jabr, D. Kundisch, in: Proceedings of the 40th International Conference on Information Systems (ICIS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13746
Kreativitäts-Experimente in der Wirtschaftsinformatik - Ein systematischer Literaturüberblick
D.P. Recker, Kreativitäts-Experimente in der Wirtschaftsinformatik - Ein systematischer Literaturüberblick, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13804
Worüber sprechen Ihre Kunden? Anwendung und Evaluation von Text Mining auf Online-Kundenbewertungen am Beispiel von Google Maps Reviews
S.S. Lo Tauro, Worüber sprechen Ihre Kunden? Anwendung und Evaluation von Text Mining auf Online-Kundenbewertungen am Beispiel von Google Maps Reviews, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 15026
Reputation in der Sharing Economy - Eine ökonometrische Analyse des Zusammenhangs zwischen Online-Bewertungen und Nachfrage am Beispiel von Airbnb
B. Bentfeld, Reputation in der Sharing Economy - Eine ökonometrische Analyse des Zusammenhangs zwischen Online-Bewertungen und Nachfrage am Beispiel von Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6856 LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9261 LibreCat | Files available
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9850 LibreCat | Files available
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 9773
Gib anderen dein Zuhause - Eine deskriptive Analyse der Ausbuchungsrate von Inseraten auf Airbnb
M. Yilmaz, Gib anderen dein Zuhause - Eine deskriptive Analyse der Ausbuchungsrate von Inseraten auf Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9778
The Virtues of Anonymity - An Empirical Investigation of the Relationship between B2B Online Ratings and Reviewer Self-Disclosure
D. Gutt, J. Neumann, in: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9780
Do Digital Startups Prepare for Technology Pivots? - An Initial Analysis of Job Adverts
N. Bohn, in: Proceedings of the 25th Americas Conference on Information Systems (AMCIS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 13449
Do Online Ratings Matter in the Sharing Economy? Analyzing the Impact of Online Ratings on Demand on Airbnb
G. Gerzen, Do Online Ratings Matter in the Sharing Economy? Analyzing the Impact of Online Ratings on Demand on Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13747
Kreativität in der Wirtschaftsinformatik: Ein systematischer Literaturüberblick von Experiment-Designs
L. Henke, Kreativität in der Wirtschaftsinformatik: Ein systematischer Literaturüberblick von Experiment-Designs, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 14017
Teaching business model innovation to large and interdisciplinary IS/IT classes: A didactic approach involving peer feedback via self-recorded video presentations
D. Szopinski, T. John, D. Kundisch, in: TREO Talks in Conjunction with the 40th International Conference on Information Systems (ICIS), 2019.
LibreCat | Files available
 
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6857
A Semi-Automated Approach for Generating Online Review Templates,
M. Poniatowski, J. Neumann, T. Görzen, D. Kundisch, in: Wirtschaftsinformatik Proceedings 2019, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 7413
Design of Review Systems – A Strategic Instrument to shape Online Reviewing Behavior and Economic Outcomes
D. Gutt, J. Neumann, S. Zimmermann, D. Kundisch, J. Chen, Journal of Strategic Information Systems 28 (2019) 104–117.
LibreCat | Files available
 

2019 | Report | LibreCat-ID: 7622
Als Wirtschaftsinformatiker die digitale Transformation in Organisationen gestalten
D. Kundisch, D. Beverungen, Als Wirtschaftsinformatiker die digitale Transformation in Organisationen gestalten, Martin, Slovakia, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 8954
Applied procrastination research: Tackling procrastination by gamification
K. Kliensieck, T. John, D. Kundisch, in: 11th Biennial Procrastination Research Conference, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9774
Money Makes the Reviewer Go Round – Ambivalent Effects of Online Review Elicitation in B2B Markets
J. Neumann, D. Gutt, in: Proceedings of the 25th Americas Conference on Information Systems (AMCIS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9779
He Who Pays the Piper Calls the Tune: Online Review Elicitation by Sellers and Third-Party Platforms in B2B Markets
J. Neumann, D. Gutt, in: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 9515
Entwicklung eines Frameworks für Geschäftsmodelle im On-The-Fly Computing
D. Dirksen, Entwicklung eines Frameworks für Geschäftsmodelle im On-The-Fly Computing, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 12079
Share at all Costs? Ein Literaturüberblick zur Privacy Risk Calculus Theory
M. Althaus, Share at all Costs? Ein Literaturüberblick zur Privacy Risk Calculus Theory, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13572
Eine semantische Analyse von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten
T.A. Schulte, Eine semantische Analyse von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 13748
Externe Stimuli zur Geschäftsmodell-Ideengenerierung: Ein Experimenteller Ansatz
C. Milder, Externe Stimuli zur Geschäftsmodell-Ideengenerierung: Ein Experimenteller Ansatz, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 3936 LibreCat | Files available
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 6202
Software tools for business model innovation: Current state and future challenges
D. Szopinski, T. Schoormann, T. John, R. Knackstedt, D. Kundisch, Electronic Markets (2019).
LibreCat | Files available
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 8854
Activate software-based business model development tools: An exploratory study
D. Szopinski, in: 3rd Business Model Conference, 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 8955
Vertrauensbildung und Reputationssysteme auf digitalen B2B-Märkten - Ein klassifizierender Überblick
M. Kilic, Vertrauensbildung und Reputationssysteme auf digitalen B2B-Märkten - Ein klassifizierender Überblick, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9775
When does Local Status Matter? – The Relationship between Reviewer Location and Perceived Usefulness of Online Reviews
J. Neumann, D. Gutt, T. Görzen, D. Kundisch, in: Proceedings of the 25th Americas Conference on Information Systems (AMCIS), 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9263
Because your taxonomy is worth it: Towards a framework for taxonomy evaluation
D. Szopinski, T. Schoormann, D. Kundisch, in: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 10290
Essays on Drivers and Economic Outcomes of Online-Reviews
D. Gutt, Essays on Drivers and Economic Outcomes of Online-Reviews, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13446
The Digital CV - Ein Literaturüberblick über Onlien-Bewertungen in Online Labor Markets
J. Meier zu Wickern, The Digital CV - Ein Literaturüberblick Über Onlien-Bewertungen in Online Labor Markets, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13770
A Case for a New IT Ecosystem: On-The-Fly Computing
H. Karl, D. Kundisch, F. Meyer auf der Heide, H. Wehrheim, Business & Information Systems Engineering (n.d.).
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 14019 LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13585
All Things Considered? – Technology Design Decision-making Characteristics in Digital Startups
N. Bohn, D. Kundisch, in: Proceedings of the 40th International Conference on Information Systems (ICIS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 14987
Möglichkeiten und Grenzen crowdbasierter Ideenbewertung - Ein systematischer Literaturüberblick
T. Resch, Möglichkeiten und Grenzen crowdbasierter Ideenbewertung - Ein systematischer Literaturüberblick, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 8800
Conception of a digital Sales Bonus System based on Blockchain Technology
L.M. Rodehutskors, Conception of a Digital Sales Bonus System Based on Blockchain Technology, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 9776
Reviewing the Vendor or the Product – Analyzing Vendor versus Product Representation in B2B Review Systems
M. Poniatowski, J. Neumann, D. Kundisch, in: Proceedings of the 25th Americas Conference on Information Systems (AMCIS), 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 9853
Squaring the circle: Business model teaching in large classroom settings
D. Szopinski, Journal of Business Models 7 (2019) 90–100.
LibreCat | Files available
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 9675
Entwicklung eines Rahmenwerks zur Evaluation von Geschäftsmodellen zur Entscheidungsunterstützung für Kooperationen mit Startups am Beispiel der Schüco International KG
M. Golis, Entwicklung eines Rahmenwerks zur Evaluation von Geschäftsmodellen zur Entscheidungsunterstützung für Kooperationen mit Startups am Beispiel der Schüco International KG, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 10203
Sozioökonomische Implikationen des Sharing Economy Trends
L. Rohde, Sozioökonomische Implikationen des Sharing Economy Trends, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 10289
Feasibility study on the use of Hypermedia/HATEOAS using an example of a RESTful API from the financial services environment based on OpenAPI/Swagger
F.K. Brockmeier, Feasibility Study on the Use of Hypermedia/HATEOAS Using an Example of a RESTful API from the Financial Services Environment Based on OpenAPI/Swagger, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 13125
Essays on Crowd Based Idea Evaluation - Empirical Evidence from an Anonymous Online Crowd
T. Görzen, Essays on Crowd Based Idea Evaluation - Empirical Evidence from an Anonymous Online Crowd, Paderborn University, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 13586
Head over Feels? Differences in Online Rating Behavior for Utilitarian and Hedonic Service Aspects
J. Seutter, J. Neumann, in: Proceedings of the 40th International Conference on Information Systems (ICIS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 14541
Haben B2B-Kunden auch Gefühle? Eine semantische Analyse von Online-Kundenbewertungen auf digitalen B2B-Märkten
H. Post, Haben B2B-Kunden auch Gefühle? Eine semantische Analyse von Online-Kundenbewertungen auf digitalen B2B-Märkten, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4400
Can Experience be Trusted? Investigating the Effect of Experience on Decision Biases in Crowdworking Platforms
T. Görzen, in: Proceedings of the 52nd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 6627
The effects of driver variables on online review metrics: A meta-analysis
M.J. Selig, The Effects of Driver Variables on Online Review Metrics: A Meta-Analysis, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8856
The Long Tail of Taxonomy Evaluation Criteria: A Structured Overview
D. Szopinski, T. Schoormann, D. Kundisch, in: Proceedings of the 40th International Conference on Design Science Research in Information Systems and Technology (DESRIST), 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9777
Organizing Their Thoughts – How Online Review Templates Affect the Review Text
M. Poniatowski, J. Neumann, T. Görzen, D. Kundisch, in: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1046
Towards Explaining the Popularity of the Business Model Canvas: A Dual Coding Approach (Research-in-Progress)
T. John, D. Szopinski, in: Proceedings of the Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018 (MKWI), Lüneburg, Germany, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1060
When Local Praise Becomes Cheap Talk - Analyzing the Relationship between Reviewer Location and Usefulness of Online Reviews
J. Neumann, D. Gutt, D. Kundisch, D. van Straaten, in: Proceedings of the Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018 (MKWI), Lüneburg, Germany, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 2486
Immer J-Shape? Eine deskriptive Analyse von Online-Produktbewertungen am Beispiel Amazon
K. Brennig, Immer J-Shape? Eine deskriptive Analyse von Online-Produktbewertungen am Beispiel Amazon, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 2943
Die Wirkung von Garantieverlängerungen auf das Kaufverhalten von Kunden am Beispiel von gastro-hero.de
J. Funke, Die Wirkung von Garantieverlängerungen auf das Kaufverhalten von Kunden am Beispiel von gastro-hero.de, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 2652
Is Paid Search Overrated? When Bricks-and-Mortar-Only Retailers Should Not Use Paid Search
D. Schlangenotto, D. Kundisch, N. Wünderlich, Electronic Markets 28 (2018) 407–421.
LibreCat
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 3554
Heute schon bewertet? - Eine deskriptive Analyse der dynamischen Entwicklung von Online-Bewertungen
J. Schürmeyer, Heute schon bewertet? - Eine deskriptive Analyse der dynamischen Entwicklung von Online-Bewertungen, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4362
What Drives Paid Search Success: A Systematic Literature Review
D. Schlangenotto, D. Kundisch, M. Poniatowski, in: Proceedings of the 24th Americas Conference on Information Systems (AMCIS), 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 5815
An Extended Perspective of Technology Pivots in Software Startups: Towards a Theoretical Model
N. Bohn, D. Kundisch, in: INFORMS Conference on Information Systems and Technology (CIST), 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 1047
Platform Launch Strategies
C. Stummer, D. Kundisch, R. Decker, Business & Information Systems Engineering (2018).
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1061
Sorting Out the Lemons - Identifying Product Failures in Online Reviews and their Relationship with Sales
D. Gutt, in: Proceedings of the Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018 (MKWI), Lüneburg, Germany, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 2944
Die Wirkung von Zusatzgarantien auf das Kaufverhalten von Kunden am Beispiel von gastro-hero.de
D. Piasecki, Die Wirkung von Zusatzgarantien auf das Kaufverhalten von Kunden am Beispiel von gastro-hero.de, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 2660
The Traveling Reviewer Problem - Exploring the Relationship Between Offline Locations and Online Rating Behavior
J. Neumann, D. Gutt, D. Kundisch, in: Conference Abstracts of the Symposium on Statistical Challenges in Electronic Commerce Research (SCECR), 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2564
In the Eye of the Beholder? – Empirically Decomposing Different Economic Implications of the Online Rating Variance
D. Gutt, in: Proceedings of the 25th European Conference on Information Systems (ECIS), 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3550
Design Options of Store-Oriented Software Ecosystems: An Investigation of Business Decisions
B. Jazayeri, O. Zimmermann, G. Engels, J. Küster, D. Kundisch, D. Szopinski, in: Proceeding of International Symposium on Business Modeling and Software Design, Springer, Wien, Austria, 2018, pp. 390–400.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4363
An Extended Perspective of Technology Pivots in Software Startups: Towards a Theoretical Model
N. Bohn, D. Kundisch, in: Proceedings of the 39th International Conference on Information Systems (ICIS), 2018.
LibreCat
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 4560
Zu Hause ist es am schönsten? Eine deskriptive Analyse des Online-Bewertungsverhaltens von Einheimischen und Reisenden
M.A. Jongen, Zu Hause ist es am schönsten? Eine deskriptive Analyse des Online-Bewertungsverhaltens von Einheimischen und Reisenden, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4577
An Extended Perspective of Technology Pivots in Software Startups: Towards a Theoretical Model
N. Bohn, D. Kundisch, in: Proceedings of the 39th International Conference on Information Systems (ICIS), 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 107
Decomposing the Variance of Consumer Ratings and the Impact on Price and Demand
S. Zimmermann , P. Herrmann, D. Kundisch, B. Nault, Information Systems Research 29 (2018) 984–1002.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 2349
"War diese Rezension für Sie hilfreich?" - Ein Literaturüberblick über die Treiber hilfreicher Online-Bewertungen
J. Santüns, “War diese Rezension für Sie hilfreich?” - Ein Literaturüberblick über die Treiber hilfreicher Online-Bewertungen, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2832
What Drives Paid Search Success: A Systematic Literature Review
D. Schlangenotto, D. Kundisch, M. Poniatowski, in: Proceedings of the 24th Americas Conference on Information Systems (AMCIS), 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 2678
Can Companies Freeride on Public Interest Events? The Effect of Peak Days on Paid Search Advertising during the UEFA Euro 2016
D. Piasecki, D. Schlangenotto, in: Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018 (MKWI), 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2680
Trust the Experienced? Investigating the Effect of Experience on Decision Making in the Crowd
T. Görzen, in: Tagungsband Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018 (MKWI), Lüneburg, 2018.
LibreCat
 

2018 | Dissertation | LibreCat-ID: 2712
Consumer Responses to Paid Search - Empirical Evidence from a Bricks-and-Mortar Retailer
D. Schlangenotto, Consumer Responses to Paid Search - Empirical Evidence from a Bricks-and-Mortar Retailer, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 2488
A New Perspective on Customer Reviews - What Reviews in Local Online Labour Markets Reveal about the Performance of Multi-Service Providers
J. Kersting, A New Perspective on Customer Reviews - What Reviews in Local Online Labour Markets Reveal about the Performance of Multi-Service Providers, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 2490
Business model idea generation: An exploratory study on changing perspectives
D. Szopinski, D. Kundisch, in: 2nd Business Model Conference, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2558
The Role of Technology Pivots in Software Startups: Antecedents and Consequences
N. Bohn, D. Kundisch, in: Proceedings of the 25th European Conference on Information Systems (ECIS), 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 4364
The Economics of Online Reviews in Markets with Variety-Seeking Consumers
J. Neumann, in: INFORMS Conference on Information Systems and Technology (CIST), 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 4395
Anwendung von verhaltenspsychologischen Theorien zur Steigerung rechtskonformer Einverständniserklärungen im E-Mail Marketing unter Berücksichtigung der neuen DSGVO-Richtlinien
R. Heukrodt, Anwendung von verhaltenspsychologischen Theorien zur Steigerung rechtskonformer Einverständniserklärungen im E-Mail Marketing unter Berücksichtigung der neuen DSGVO-Richtlinien, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 5141
Wenn Marketing mobil wird - Ein Überblick zum Einfluss mobiler Geräte auf digitale Märkte
A. Reger, Wenn Marketing mobil wird - Ein Überblick zum Einfluss mobiler Geräte auf digitale Märkte, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 5432
Sharing is Caring - Ein Literaturüberblick über die Sharing Economy
J. Dierkes, Sharing Is Caring - Ein Literaturüberblick Über Die Sharing Economy, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 5470
Evaluation von Taxonomien: Ein Literaturüberblick
J. Hoffmeister, Evaluation von Taxonomien: Ein Literaturüberblick, Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=276

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed