Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
143 Publications
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 17350
Location Choice and Quality Competition in Mixed Hospital Markets
B. Hehenkamp, O.M. Kaarbøe, Journal of Economic Behavior & Organization 177 (n.d.) 641–660.
LibreCat
| DOI
B. Hehenkamp, O.M. Kaarbøe, Journal of Economic Behavior & Organization 177 (n.d.) 641–660.
2020 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39070
Marktmissbrauch in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse mit Fallbeispielen von Google, Facebook und Amazon
L. Niggemeyer, Marktmissbrauch in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse mit Fallbeispielen von Google, Facebook und Amazon, 2020.
LibreCat
L. Niggemeyer, Marktmissbrauch in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse mit Fallbeispielen von Google, Facebook und Amazon, 2020.
2020 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39072
Challenges for Competition Policy in Data-Driven Mergers
M. Schlegel, Challenges for Competition Policy in Data-Driven Mergers, 2020.
LibreCat
M. Schlegel, Challenges for Competition Policy in Data-Driven Mergers, 2020.
2020 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 39079
Marktmissbrauch in digitalen Märkten - Eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Facebook
K. Neibert, Marktmissbrauch in digitalen Märkten - Eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Facebook, 2020.
LibreCat
K. Neibert, Marktmissbrauch in digitalen Märkten - Eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Facebook, 2020.
2020 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 39077
Zu den volkswirtschaftlichen Auswirkungen von Marktmacht am Fallbeispiel der Walt Disney Company
G. Naseri, Zu den volkswirtschaftlichen Auswirkungen von Marktmacht am Fallbeispiel der Walt Disney Company, 2020.
LibreCat
G. Naseri, Zu den volkswirtschaftlichen Auswirkungen von Marktmacht am Fallbeispiel der Walt Disney Company, 2020.
2020 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39073
Preisdifferenzierung im Online-Handel am Beispiel Amazon und Obi
F. Laudage, Preisdifferenzierung im Online-Handel am Beispiel Amazon und Obi, 2020.
LibreCat
F. Laudage, Preisdifferenzierung im Online-Handel am Beispiel Amazon und Obi, 2020.
2020 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39081
Zuordnung und Anreizkompatibilität - Eine experimentelle Untersuchung
L. Posmetni, Zuordnung und Anreizkompatibilität - Eine experimentelle Untersuchung, 2020.
LibreCat
L. Posmetni, Zuordnung und Anreizkompatibilität - Eine experimentelle Untersuchung, 2020.
2020 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 39346
Auswirkungen der Preisdiskriminierung im Online Handel - Eine Wohlfahrtsanalyse am Beispiel von Amazon
J. Hensel, Auswirkungen der Preisdiskriminierung im Online Handel - Eine Wohlfahrtsanalyse am Beispiel von Amazon, 2020.
LibreCat
J. Hensel, Auswirkungen der Preisdiskriminierung im Online Handel - Eine Wohlfahrtsanalyse am Beispiel von Amazon, 2020.
2020 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 39347
Zur Effizienzsteigerung durch Reputationsmechanismen auf digitalen Märkten
M.S. Multani, Zur Effizienzsteigerung durch Reputationsmechanismen auf digitalen Märkten, 2020.
LibreCat
M.S. Multani, Zur Effizienzsteigerung durch Reputationsmechanismen auf digitalen Märkten, 2020.
2020 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 38098
Information asymmetry and the SEC framework in digital markets - On the role of reputation systems in alleviating buyers' skepticism and inducing their willingness to pay
H. Bellouchi, Information Asymmetry and the SEC Framework in Digital Markets - On the Role of Reputation Systems in Alleviating Buyers’ Skepticism and Inducing Their Willingness to Pay, 2020.
LibreCat
H. Bellouchi, Information Asymmetry and the SEC Framework in Digital Markets - On the Role of Reputation Systems in Alleviating Buyers’ Skepticism and Inducing Their Willingness to Pay, 2020.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 1139
Price competition and the Bertrand model: The paradox of the German mobile discount market
D. Kaimann, B. Hoyer, Applied Economics Letters 26 (2019) 54–57.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
D. Kaimann, B. Hoyer, Applied Economics Letters 26 (2019) 54–57.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 2256
The Common Enemy Effect under Strategic Network Formation and Disruption
B. Hoyer, H. Haller, Journal of Economic Behavior & Organization 162 (2019) 146–163.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
B. Hoyer, H. Haller, Journal of Economic Behavior & Organization 162 (2019) 146–163.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 80
Network Formation and Disruption - An Experiment: Are equilibrium networks too complex?
A.E. Endres, S. Recker, B. Mir Djawadi, B. Hoyer, Journal of Economic Behavior and Organization 157 (2019) 708–734.
LibreCat
| Files available
| DOI
A.E. Endres, S. Recker, B. Mir Djawadi, B. Hoyer, Journal of Economic Behavior and Organization 157 (2019) 708–734.
2019 | Report | LibreCat-ID: 7630
Credence Goods Markets with Heterogeneous Experts
J.M.J. Heinzel, Credence Goods Markets with Heterogeneous Experts, CIE Working Paper Series, Paderborn University, 2019.
LibreCat
| Files available
J.M.J. Heinzel, Credence Goods Markets with Heterogeneous Experts, CIE Working Paper Series, Paderborn University, 2019.
2019 | Report | LibreCat-ID: 8873
Credence Goods Markets with Fair and Opportunistic Experts
J.M.J. Heinzel, Credence Goods Markets with Fair and Opportunistic Experts, CIE Working Paper Series, Paderborn University, 2019.
LibreCat
| Files available
J.M.J. Heinzel, Credence Goods Markets with Fair and Opportunistic Experts, CIE Working Paper Series, Paderborn University, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13148
Evolutionary equilibrium in contests with stochastic participation: Entry, effort and overdissipation
Y. Gu, B. Hehenkamp, W. Leininger, Journal of Economic Behavior & Organization (2019) 469–485.
LibreCat
| DOI
Y. Gu, B. Hehenkamp, W. Leininger, Journal of Economic Behavior & Organization (2019) 469–485.
2019 | Report | LibreCat-ID: 10332
Bundling in a Distribution Channel with Retail Competition
J.M.J. Heinzel, Bundling in a Distribution Channel with Retail Competition, CIE Working Paper Series, Paderborn University, 2019.
LibreCat
| Files available
J.M.J. Heinzel, Bundling in a Distribution Channel with Retail Competition, CIE Working Paper Series, Paderborn University, 2019.
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39056
"Data-Driven Mergers" in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse
D. Lütkevedder, “Data-Driven Mergers” in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse, 2019.
LibreCat
D. Lütkevedder, “Data-Driven Mergers” in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse, 2019.
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39059
On the Implications of Big Data for Competition Policy - Big data, Market power, Competition law
U.A. Memon, On the Implications of Big Data for Competition Policy - Big Data, Market Power, Competition Law, 2019.
LibreCat
U.A. Memon, On the Implications of Big Data for Competition Policy - Big Data, Market Power, Competition Law, 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 39067
Risiken und Gefahren von Marktmacht in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse
A. Milczarek, Risiken und Gefahren von Marktmacht in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse, 2019.
LibreCat
A. Milczarek, Risiken und Gefahren von Marktmacht in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse, 2019.