Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4709 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45140
Tassignon B, Verschueren J, Baeyens J-P, et al. An Exploratory Meta-Analytic Review on the Empirical Evidence of Differential Learning as an Enhanced Motor Learning Method. Frontiers in Psychology. 2021;12. doi:10.3389/fpsyg.2021.533033
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45138
Singh H, Gokeler A, Benjaminse A. Effective Attentional Focus Strategies after Anterior Cruciate Ligament Reconstruction: A Commentary. International Journal of Sports Physical Therapy. 2021;16(6). doi:10.26603/001c.29848
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45151
Dingenen B, Billiet B, De Baets L, Bellemans J, Truijen J, Gokeler A. Rehabilitation strategies of Flemish physical therapists before and after anterior cruciate ligament reconstruction: An online survey. Physical Therapy in Sport. 2021;49:68-76. doi:10.1016/j.ptsp.2021.02.003
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45177
Kulgemeyer C, Kempin M, Weißbach A, et al. Exploring the impact of pre-service science teachers’ reflection skills on the development of professional knowledge during a field experience. International Journal of Science Education. 2021;43(18):3035-3057. doi:10.1080/09500693.2021.2006820
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45407
Große-Heilmann RI, Burde J-P, Riese J, Schubatzky T, Weiler D. Erwerb und Messung physikdidaktischer Kompetenzen zum Einsatz digitaler Medien. In: PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021. ; 2021:171-178.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45408
Weiler D, Burde J-P, Große-Heilmann RI, Lachner A, Riese J, Schubatzky T. Entwicklung eines Seminars zur Förderung des Konzeptverständnisses mittels digitaler Medien. In: PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021. ; 2021:209-216.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24566 |

Engelkemeier K, Sun A, Voswinkel D, Grydin O, Schaper M, Bremser W. Zinc Anodizing: Structural Diversity of Anodic Zinc Oxide Controlled by the Type of Electrolyte. ChemElectroChem. Published online 2021:2155-2168. doi:10.1002/celc.202100216
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45449
Mutschler T, Buschhüter D, Schröder J, Riese J, Borowski A. Theoriekonformität von Unterrichtsplanungen im Fach Physik vor und nach dem Praxissemester. In: Habig S, ed. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Vol 41. ; 2021:258-261.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45461
Große-Heilmann RI, Riese J. Erwerb physikdidaktischen Wissens zum Einsatz digitaler Medien im Physikunterricht. In: Habig S, ed. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen. Vol 41. ; 2021:441-444.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45460
Joswig-Käfer A-K, Riese J. Längsschnitt Physikdidaktischen Wissens: Ursachen für Veränderungen. In: Habig S, ed. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen. Vol 41. ; 2021:286-289.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45463
Ermel D, Riese J. Praktische technische Kompetenzen im Techniklehramt. In: Habig S, ed. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen. Vol 41. ; 2021:585-588.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45462
Albert G, Riese J. Digitale Kompetenzen im Techniklehramt. In: Habig S, ed. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen. Vol 41. ; 2021:581-584.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45450
Schröder J, Vogelsang C, Riese J. Entwicklung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Fach Physik. In: Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Vol 41. ; 2021:266-269.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46078
Dannheim I, Ludwig-Walz H, Buyken A, Grimm V, Kroke A. Effectiveness of health-oriented leadership interventions for improving health and wellbeing of employees: a systematic review. Journal of Public Health. 2021;30(12):2777-2789. doi:10.1007/s10389-021-01664-1
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46135
Schall J, Deconinck M, Bart N, et al. Bright Electrically Controllable Quantum‐Dot‐Molecule Devices Fabricated by In Situ Electron‐Beam Lithography. Advanced Quantum Technologies. 2021;4(6). doi:10.1002/qute.202100002
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33545
Elsner J, Tenberge C, Fechner S. Unterstützung des Modellierungsprozesses durch Analogiebildung im Sachunterricht. In: Habig S, ed. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch?. Vol 41. ; 2021:609-612.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37830
Wetzel Ä, Güldenpenning I, Weigelt M. Wettkampfbezogene Emotionen im Sport – ein Scoping-Review. German Journal of Exercise and Sport Research. 2021;52(3):419-432. doi:10.1007/s12662-021-00772-0
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37786
Polzien A, Güldenpenning I, Weigelt M. Examining the Perceptual-Cognitive Mechanism of Deceptive Actions in Sports. Experimental Psychology. 2021;67(6):349-363. doi:10.1027/1618-3169/a000503
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46720
Polzien A, Güldenpenning I, Weigelt M. A question of (perfect) timing: A preceding head turn increases the head-fake effect in basketball. Plos one. 2021;16(5):e0251117. doi:https://doi.org/10.1371/journal.pone.0251117
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 37842
Krause D, Margraf L, Weigelt M. Neural Correlates of Augmented Feedback Processing are Associated to Short-Term Behavioral Changes and Automaticity in Motor Learning. In: Journal of Sport & Exercise Psychology, 43 ; 2021.
LibreCat