Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4709 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45140
B. Tassignon et al., “An Exploratory Meta-Analytic Review on the Empirical Evidence of Differential Learning as an Enhanced Motor Learning Method,” Frontiers in Psychology, vol. 12, 2021, doi: 10.3389/fpsyg.2021.533033.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45138
H. Singh, A. Gokeler, and A. Benjaminse, “Effective Attentional Focus Strategies after Anterior Cruciate Ligament Reconstruction: A Commentary,” International Journal of Sports Physical Therapy, vol. 16, no. 6, 2021, doi: 10.26603/001c.29848.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45151
B. Dingenen, B. Billiet, L. De Baets, J. Bellemans, J. Truijen, and A. Gokeler, “Rehabilitation strategies of Flemish physical therapists before and after anterior cruciate ligament reconstruction: An online survey,” Physical Therapy in Sport, vol. 49, pp. 68–76, 2021, doi: 10.1016/j.ptsp.2021.02.003.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45177
C. Kulgemeyer et al., “Exploring the impact of pre-service science teachers’ reflection skills on the development of professional knowledge during a field experience,” International Journal of Science Education, vol. 43, no. 18, pp. 3035–3057, 2021, doi: 10.1080/09500693.2021.2006820.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45407
R. I. Große-Heilmann, J.-P. Burde, J. Riese, T. Schubatzky, and D. Weiler, “Erwerb und Messung physikdidaktischer Kompetenzen zum Einsatz digitaler Medien,” in PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021, 2021, pp. 171–178.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45408
D. Weiler, J.-P. Burde, R. I. Große-Heilmann, A. Lachner, J. Riese, and T. Schubatzky, “Entwicklung eines Seminars zur Förderung des Konzeptverständnisses mittels digitaler Medien,” in PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021, 2021, pp. 209–216.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24566 |

K. Engelkemeier, A. Sun, D. Voswinkel, O. Grydin, M. Schaper, and W. Bremser, “Zinc Anodizing: Structural Diversity of Anodic Zinc Oxide Controlled by the Type of Electrolyte,” ChemElectroChem, pp. 2155–2168, 2021, doi: 10.1002/celc.202100216.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45449
T. Mutschler, D. Buschhüter, J. Schröder, J. Riese, and A. Borowski, “Theoriekonformität von Unterrichtsplanungen im Fach Physik vor und nach dem Praxissemester,” in Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020, 2021, vol. 41, pp. 258–261.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45461
R. I. Große-Heilmann and J. Riese, “Erwerb physikdidaktischen Wissens zum Einsatz digitaler Medien im Physikunterricht,” in Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, 2021, vol. 41, pp. 441–444.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45460
A.-K. Joswig-Käfer and J. Riese, “Längsschnitt Physikdidaktischen Wissens: Ursachen für Veränderungen,” in Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, 2021, vol. 41, pp. 286–289.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45463
D. Ermel and J. Riese, “Praktische technische Kompetenzen im Techniklehramt,” in Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, 2021, vol. 41, pp. 585–588.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45462
G. Albert and J. Riese, “Digitale Kompetenzen im Techniklehramt,” in Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, 2021, vol. 41, pp. 581–584.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45450
J. Schröder, C. Vogelsang, and J. Riese, “Entwicklung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Fach Physik,” in Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020, 2021, vol. 41, pp. 266–269.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46078
I. Dannheim, H. Ludwig-Walz, A. Buyken, V. Grimm, and A. Kroke, “Effectiveness of health-oriented leadership interventions for improving health and wellbeing of employees: a systematic review,” Journal of Public Health, vol. 30, no. 12, pp. 2777–2789, 2021, doi: 10.1007/s10389-021-01664-1.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46135
J. Schall et al., “Bright Electrically Controllable Quantum‐Dot‐Molecule Devices Fabricated by In Situ Electron‐Beam Lithography,” Advanced Quantum Technologies, vol. 4, no. 6, Art. no. 2100002, 2021, doi: 10.1002/qute.202100002.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33545
J. Elsner, C. Tenberge, and S. Fechner, “Unterstützung des Modellierungsprozesses durch Analogiebildung im Sachunterricht,” in Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch?, 2021, vol. 41, pp. 609–612.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37830
Ä. Wetzel, I. Güldenpenning, and M. Weigelt, “Wettkampfbezogene Emotionen im Sport – ein Scoping-Review,” German Journal of Exercise and Sport Research, vol. 52, no. 3, pp. 419–432, 2021, doi: 10.1007/s12662-021-00772-0.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37786
A. Polzien, I. Güldenpenning, and M. Weigelt, “Examining the Perceptual-Cognitive Mechanism of Deceptive Actions in Sports,” Experimental Psychology, vol. 67, no. 6, pp. 349–363, 2021, doi: 10.1027/1618-3169/a000503.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46720
A. Polzien, I. Güldenpenning, and M. Weigelt, “A question of (perfect) timing: A preceding head turn increases the head-fake effect in basketball,” Plos one, vol. 16, no. 5, p. e0251117, 2021, doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0251117.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 37842
D. Krause, L. Margraf, and M. Weigelt, “Neural Correlates of Augmented Feedback Processing are Associated to Short-Term Behavioral Changes and Automaticity in Motor Learning,” presented at the North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity (Naspa), 2021.
LibreCat