Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4709 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45140
Tassignon, Bruno, et al. “An Exploratory Meta-Analytic Review on the Empirical Evidence of Differential Learning as an Enhanced Motor Learning Method.” Frontiers in Psychology, vol. 12, Frontiers Media SA, 2021, doi:10.3389/fpsyg.2021.533033.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45138
Singh, Harjiv, et al. “Effective Attentional Focus Strategies after Anterior Cruciate Ligament Reconstruction: A Commentary.” International Journal of Sports Physical Therapy, vol. 16, no. 6, International Journal of Sports Physical Therapy, 2021, doi:10.26603/001c.29848.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45151
Dingenen, Bart, et al. “Rehabilitation Strategies of Flemish Physical Therapists before and after Anterior Cruciate Ligament Reconstruction: An Online Survey.” Physical Therapy in Sport, vol. 49, Elsevier BV, 2021, pp. 68–76, doi:10.1016/j.ptsp.2021.02.003.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45177
Kulgemeyer, Christoph, et al. “Exploring the Impact of Pre-Service Science Teachers’ Reflection Skills on the Development of Professional Knowledge during a Field Experience.” International Journal of Science Education, vol. 43, no. 18, Informa UK Limited, 2021, pp. 3035–57, doi:10.1080/09500693.2021.2006820.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45407
Große-Heilmann, Rike Isabel, et al. “Erwerb und Messung physikdidaktischer Kompetenzen zum Einsatz digitaler Medien.” PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021, 2021, pp. 171–78.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45408
Weiler, David, et al. “Entwicklung eines Seminars zur Förderung des Konzeptverständnisses mittels digitaler Medien.” PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021, 2021, pp. 209–16.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24566 |

Engelkemeier, Katja, et al. “Zinc Anodizing: Structural Diversity of Anodic Zinc Oxide Controlled by the Type of Electrolyte.” ChemElectroChem, Wiley, 2021, pp. 2155–68, doi:10.1002/celc.202100216.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45449
Mutschler, Tanja, et al. “Theoriekonformität von Unterrichtsplanungen im Fach Physik vor und nach dem Praxissemester.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020, edited by Sebastian Habig, vol. 41, 2021, pp. 258–61.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45461
Große-Heilmann, Rike Isabel, and Josef Riese. “Erwerb physikdidaktischen Wissens zum Einsatz digitaler Medien im Physikunterricht.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, edited by Sebastian Habig, vol. 41, 2021, pp. 441–44.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45460
Joswig-Käfer, Ann-Kathrin, and Josef Riese. “Längsschnitt Physikdidaktischen Wissens: Ursachen für Veränderungen.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, edited by Sebastian Habig, vol. 41, 2021, pp. 286–89.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45463
Ermel, Dorothee, and Josef Riese. “Praktische technische Kompetenzen im Techniklehramt.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, edited by Sebastian Habig, vol. 41, 2021, pp. 585–88.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45462
Albert, Gerrit, and Josef Riese. “Digitale Kompetenzen im Techniklehramt.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, edited by Sebastian Habig, vol. 41, 2021, pp. 581–84.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45450
Schröder, Jan, et al. “Entwicklung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Fach Physik.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020, vol. 41, 2021, pp. 266–69.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46078
Dannheim, Indra, et al. “Effectiveness of Health-Oriented Leadership Interventions for Improving Health and Wellbeing of Employees: A Systematic Review.” Journal of Public Health, vol. 30, no. 12, Springer Science and Business Media LLC, 2021, pp. 2777–89, doi:10.1007/s10389-021-01664-1.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46135
Schall, Johannes, et al. “Bright Electrically Controllable Quantum‐Dot‐Molecule Devices Fabricated by In Situ Electron‐Beam Lithography.” Advanced Quantum Technologies, vol. 4, no. 6, 2100002, Wiley, 2021, doi:10.1002/qute.202100002.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33545
Elsner, Julia, et al. “Unterstützung des Modellierungsprozesses durch Analogiebildung im Sachunterricht.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch?, edited by Sebastian Habig, vol. 41, 2021, pp. 609–12.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37830
Wetzel, Änne, et al. “Wettkampfbezogene Emotionen im Sport – ein Scoping-Review.” German Journal of Exercise and Sport Research, vol. 52, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2021, pp. 419–32, doi:10.1007/s12662-021-00772-0.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37786
Polzien, Andrea, et al. “Examining the Perceptual-Cognitive Mechanism of Deceptive Actions in Sports.” Experimental Psychology, vol. 67, no. 6, Hogrefe Publishing Group, 2021, pp. 349–63, doi:10.1027/1618-3169/a000503.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46720
Polzien, Andrea, et al. “A Question of (Perfect) Timing: A Preceding Head Turn Increases the Head-Fake Effect in Basketball.” Plos One, vol. 16, no. 5, Public Library of Science San Francisco, CA USA, 2021, p. e0251117, doi:https://doi.org/10.1371/journal.pone.0251117.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 37842
Krause, Daniel, et al. Neural Correlates of Augmented Feedback Processing Are Associated to Short-Term Behavioral Changes and Automaticity in Motor Learning. Journal of Sport & Exercise Psychology, 43 , 2021.
LibreCat