Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4705 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45113
A. Benjaminse, K. E. Webster, A. Kimp, M. Meijer, and A. Gokeler, “Revised Approach to the Role of Fatigue in Anterior Cruciate Ligament Injury Prevention: A Systematic Review with Meta-Analyses,” Sports Medicine, vol. 49, no. 4, pp. 565–586, 2019, doi: 10.1007/s40279-019-01052-6.
LibreCat
| DOI
2019 | Book | LibreCat-ID: 16795
J. A. Striewe, T. Tröster, J. Kowatz, G. Meschut, R. Grothe, and G. Grundmeier, Analyse und Optimierung des Korrosions- und Alterungsverhaltens von hybriden Strukturen aus Metallen und CFK. Hannover: Europäische Forschungsgesellschaft für Blechverarbeitung, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 16028
R. Grothe, J. A. Striewe, J. Kowatz, G. Grundmeier, T. Tröster, and G. Meschut, “Analyse und Optimierung des Korrosions- und Alterungsverhaltens von hybriden Strukturen aus Metallen und CFK,” presented at the 39. EFB-Kolloquium, Bad Boll , 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45194
C. Vogelsang et al., “Entwicklung von Professionswissen und Unterrichtsperformanz im Lehramtsstudium Physik. Analysen zu valider Testwertinterpretation,” Zeitschrift für Pädagogik, vol. 65, no. 4, pp. 473–491, 2019, doi: 10.25656/01:23990.
LibreCat
| DOI
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45474
S. Bechstein, A. Stahl, and J. Riese, “Beschleuniger-Experimente mit sichtbarer Spur der Elektronen - Eine Unterrichtsreihe in der Teilchenphysik,” in Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, vol. 39, pp. 237–240.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45478
C. Vogelsang, J. Riese, A. Borowski, and C. Kulgemeyer, “Profile-P+: Kompetenz und Performanz im Lehramtsstudium Physik,” in Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, vol. 39, pp. 345–348.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45477
J. Schröder, C. Vogelsang, and J. Riese, “Erfassung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Physikunterricht,” in Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, vol. 39, pp. 353–356.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45475
S. Goertz, P. Klein, J. Riese, and H. Heinke, “Konzeption eines Lernzirkels zu experimentellen Kompetenzen,” in Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, vol. 39, pp. 787–790.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45476
A.-K. Joswig and J. Riese, “Die Veränderung physikdidaktischen Wissens im Lehr-Lern-Seminar,” in Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, vol. 39, pp. 141–144.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45471
C. Vogelsang et al., “Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education,” in Student Learning Outcomes Assessment in Higher Education – Perspectives, Concepts and Approaches for Research, Transfer and Implementation (KoKoHs Working Papers, 12), O. Zlatkin-Troitschanskaia, M. Toepper, H. A. Pant, C. Lautenbach, and C. Kuhn, Eds. 2019, pp. 40–43.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45470
A.-K. Joswig-Käfer and J. Riese, “Development of Prospective Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge While preparing for an Internship,” in E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45469
J. Schröder, C. Vogelsang, and J. Riese, “Assessing Student Teachers‘ Skills to plan Physics Lessons,” in E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education, 2019, vol. 13, pp. 1477–1485.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45472
S. Bechstein, A. Stahl, and J. Riese, “Didaktische Rekonstruktion der Beschleunigerphysik und Entwicklung eines Lehr-Linearbeschleunigers,” in PhyDid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2019 in Aachen, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45473
A.-K. Joswig and J. Riese, “Veränderung des physikdidaktischen Wissens im Verlauf eines Lehr-Lern-Seminars,” in PhyDid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2019 in Aachen, 2019.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45546
I. Krumphals and J. Riese, “Professionswissen von Physiklehramtsstudierenden in Österreich,” in Forschungsperspektiven 11: Lehrerinnen und Lehrerbildung in der Sekundarstufe, C. Fridrich, G. Frühwirth, R. Potzmann, W. Greller, and R. Petz, Eds. 2019, pp. 103–124.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 22541
I. Giner et al., “Water adsorption and capillary bridge formation on silica micro-particle layers modified with perfluorinated organosilane monolayers,” Applied Surface Science, pp. 873–879, 2019, doi: 10.1016/j.apsusc.2018.12.221.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 16312
J. Steube et al., “Excited‐State Kinetics of an Air‐Stable Cyclometalated Iron(II) Complex,” Chemistry – A European Journal, pp. 11826–11830, 2019, doi: 10.1002/chem.201902488.
LibreCat
| DOI
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23756
P. Pollmeier and S. Fechner, “Creativity in data analysis through confrontation with anomalous data,” in The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education. Electronic Proceedings of the ESERA 2019 Conference. , Bologna, 2019, pp. 751–759.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46733
A. Polzien, I. Güldenpenning, and M. Weigelt, “Effector-specific priming effects during action observation in combat sports.,” German Journal of Exercise and Sport Research, vol. 49, no. 4, pp. 424–434, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46734
I. Güldenpenning, M. Weigelt, and W. Kunde, “Processing head fakes in basketball: Are there ironic effects of instructions on the head-fake effect in basketball?,” Human Movement Science, vol. 67, p. 102499, 2019, doi: https://doi.org/10.1016/j.humov.2019.102499.
LibreCat
| DOI