Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4361 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36804
T. Henksmeier et al., “Remote epitaxy of In(x)Ga(1-x)As(001) on graphene covered GaAs(001) substrates,” Journal of Crystal Growth, vol. 593, Art. no. 126756, 2022, doi: 10.1016/j.jcrysgro.2022.126756.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 36937
T. Lehmann, A. Visser, T. Havers, D. Büchel, and J. Baumeister, “Surface Instability Modulates Cortical Information Processing In Multi-Joint Compound Movements,” San Diego, 2022, vol. 54, no. 9S, pp. 565–565, doi: 10.1249/01.mss.0000882152.12078.64.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 36572
A. Kirsch, Professionalitätsentwicklung angehender Lehrkräfte. Wiesbaden: Springer., 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35871
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, A. Kirsch, E. Blumberg, and S. Schwab, “Kooperatives Unterrichten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht,” in Qualifizierung für Inklusion. Grundschule , vol. 2, F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, and M. Urban, Eds. Münster: Waxmann , 2022, pp. 47–61.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36569
A. Kirsch, “Messung von Unterrichtsplanungskompetenz im Fach Sachunterricht: Empirische Befunde zur Kompetenzentwicklung angehender Grundschullehrkräfte auf Grundlage einer mehrdimensionalen Kompetenzstruktur,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, pp. 815–842, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01116-w.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35990
F. K. Hoya, J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Effects of Teacher Feedback on Primary School Students’ Self-Efficacy Beliefs and their Interest in Science Lessons. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35977
C. Hoppe et al., “Influence of surface activation on the microporosity of PE‐CVD and PE‐ALD SiO                          x                        thin films on PDMS,” Plasma Processes and Polymers, vol. 19, no. 4, Art. no. 2100174, 2022, doi: 10.1002/ppap.202100174.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35976
M. T. de los Arcos de Pedro et al., “Challenges in the interpretation of gas core levels for the determination of gas-solid interactions within dielectric porous films by ambient pressure XPS,” Applied Surface Science, vol. 604, Art. no. 154525, 2022, doi: 10.1016/j.apsusc.2022.154525.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35974
X. Xie, M. T. de los Arcos de Pedro, and G. Grundmeier, “Comparative analysis of hexamethyldisiloxane and hexamethyldisilazane plasma polymer thin films before and after plasma oxidation,” Plasma Processes and Polymers, vol. 19, no. 11, Art. no. 2200052, 2022, doi: 10.1002/ppap.202200052.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39066
K. Wicker, “Alltagsmanagement und Alltagskompetenzen von Familien in besonderen Lebenslagen. Eine qualitative Studie über Informations- und Unterstützungsbedarfe von jungen Familien in Deutschland.,” Hannover, 2022, doi: 10.23782/HUW_02_2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Working Paper | LibreCat-ID: 39076
K. Wicker, Alltagsmanagement und Alltagskompetenzen von Familien in besonderen Lebenslagen. Wiedenbach: Kompetenzzentrum Hauswirtschaft Bayern, 2022.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39449
C. Tenberge, “Ausbildung in der zweiten Phase der Lehrerbildung. ,” in Professionalisierung von Grundschullehrkräften., I. Mammes and C. Rotter, Eds. 2022, pp. 217–233.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 39433
K. Möller, B. Eikmeyer, C. Tenberge, T. Wilke, and M. Zolg, Holz erleben. Technik verstehen. , 3. Auflage. Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36026
J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Pre-Service Teachers’ Collaborative Lesson Planning and their Self-Concepts in Inclusive Education. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40059
C. Tenberge, “Schöpfen, gautschen, trocknen. Wassereinsatz in der Papierherstellung. ,” Grundschule Sachunterricht. , vol. 95, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36228
F. Schröer and C. Tenberge, “Theorien und Konzeptionen inklusiven Sachunterrichts,” in Inklusive (Fach-)Didaktik in der Primarstufe - Ein Lehrbuch, T. Dexel, Ed. Münster, New York: Waxmann, 2022, pp. 158–185.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40048
M. Lenke and C. Tenberge, “Future Primary Teacher Education: Computational Thinking and STEAM.,” St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 429–436.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40062
C. Tenberge, “Über die Dächer der Welt. ,” Grundschule Sachunterricht., vol. 93, pp. 12–16, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37834
L. Faßbender, D. Krause, and M. Weigelt, “Eine meta-analytische Untersuchung der Feedback-Related Negativity in motorischen Aufgaben,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37839
K. Thorenz and M. Weigelt, “Sport Emotion Questionnaire (SEQ) – Nur ein Messinstrument zur Er-fassung wettkampfbezogener Emotionen oder kann der SEQ auch im Freizeit- und Gesundheitssport zum Einsatz kommen?,” 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=35

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed